Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vlamingen gaan massaal in Nederland wonen

Flos
 Share

Recommended Posts

Ik heb er lang over nagedacht waar ik dit moest plaatsen .

Omdat het binnenland voor mij het buitenland is .

En als ik 's morgens de hond uitlaat en hij anderhalve min. rent is hij in het buiten land dat voor de Nederlanders dan weer het binnenland is .

Ik lees in de plaatselijke krant dat er veel Vlamingen naar NLD verhuizen .

Met name naar Zeeuws-Vlaanderen .

In sommige steden is er een grote toestroom van Vlamingen

In Hulst +75%meer in 2012 dan in 2011 en in Terneuzen zelfs een toestroom van +106%

Maar ook Sluis , SAS van Gent , Oostburg en Aardenburg zijn in trek .

Nu vraag ik mij af wat er nu beter is in NLD dan in Vlaanderen .

Ik lees hier veel geklaag op het forum van dit en dat is niet goed in NLD .

Nu er veel Vlamingen naar Nederland verhuizen moet het eigenlijk nog meevallen bij jullie

Geert

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Geert: de enige reden die ik kan bedenken is een nieuwsbericht van een tijdje terug dat Vlamingen in Zeeuws-Vlaanderen gaan wonen omdat én de huizenprijzen daar een stuk lager zijn geworden én het in Nederland gemakkelijker is om je huis voor 100% te laten financieren met een hypotheek, dat schijnt in België lastiger te zijn. Maar ik kan niks bedenken dat bij 'ons' leuker of beter is dan 'jullie'.

• Leuk 1
Link naar reactie

Heeft inderdaad met de hypotheek te maken. Meer financiering en voorlopig hypotheekrente aftrek.

Dus Geert, wat let je om van het buitenland het binnenland te maken. Als Zeeuws-Vlamingen worden we toch al gezien als 'over de schutting gegooide Belgen'. :rolleyes:

Link naar reactie

@Geert: Ik heb 2,5 jaar in Belgie gewoond en het heeft voor en nadelen.

Voordeel is dat er veel minder regeltjes zijn en als ze er al zijn houdt bijna niemand zich eraan. Tegelijkertijd is dat een nadeel. Waar bv in NL allerlei normen zijn voor een fietspad, trekken ze in Belgie gewoon een lijntje 30 cm van de kant op een weg waar je 90 mag en noemen dat fietspad. Leuk voor zo'n moeder met kinderen op de fiets.

Ook heb ik mij verbaasd over een onoverzichtelijk kruispunt in een dorpje vlak bij Baal (gemeente Tremelo). Daar stonden de huizen pal tegen straat, zodat niemand het kruispunt op kan kijken. Resultaat, 1 a 2 doden per jaar, jaar in jaar uit. In Nederland was men massaal gaan klagen en zouden ze stoplichten plaatsen.

't Grote voordeel van Belgie, vond ik de eetcultuur en het aanbod in de supermarkt! Daar ben ik dus ook 30 kilo aangekomen, gelukkig alles weer kwijt. ;)

Ander voordeel was dat in 2000 de politie nog citroen AX-jes gebruikte op de snelweg, dus die reed je er zo uit. Dat is volledig veranderd, ze hebben nu ook snelle volvo's en helikopters en zware boetes.

Link naar reactie

Heeft inderdaad met de hypotheek te maken. Meer financiering en voorlopig hypotheekrente aftrek.

Dus Geert, wat let je om van het buitenland het binnenland te maken. Als Zeeuws-Vlamingen worden we toch al gezien als 'over de schutting gegooide Belgen'. :rolleyes:

Dat Zeeuws-Vlaanderen wel eens als 11 de provincie van België wordt gezien , dat de inwoners reserve Belgen worden genoemd wist ik al .

Maar uw uitspraak had ik nog niet gehoord ;)

Geert

Link naar reactie

Gast gebruikersnaam
Dat Zeeuws-Vlaanderen wel eens als 11 de provincie van België wordt gezien , dat de inwoners reserve Belgen worden genoemd wist ik al .

Geert

BELG is dat niet Ben Eerst Limburger Geweest?? Wat gaan die dan in Zeeuws Vlaanderen zoeken ;)

Of is het zo dat je als limburger "later" vanzelf Belg wordt. Ik zou me erin kunnen vinden ;0)

Link naar reactie

Geert

En dat limburgers duits sprekende belgen zijn met een nederlands paspoort? kende je die al :)

*Disclaimer* Ik heb jaren met heel veel plezier in Limburg gewoond en heb er een hoop vrienden wonen. fijne mensen die Limburgers!

Link naar reactie

Heel apart dit, die verhuizigingen naar Nederland. Volgens mij is het ook andersom, veel Nederlanders verhuizen weer maar België omdat het voor vermogende mensen belastingtechnisch weer voordeliger is.

Een goede vriendin van mij is een Vlaamse die 10 jaar geleden naar Nederland is gekomen, gewoon omdat ze het graag wilde. Ze had het idee dat ze zich in Nederland meer thuis zou voelen. Nu 10 jaar later zegt ze dat dat inderdaad nog steeds zo is voor haar. Grappig want ik zie haar nog steeds als een op en top Vlaamse. En daarnaast, als ik zelf in België ben, dan voel ik me ook helemaal prima. Nederland en België het zijn allebei prima landen!

Link naar reactie

Ik heb er lang over nagedacht waar ik dit moest plaatsen .

Omdat het binnenland voor mij het buitenland is .

En als ik 's morgens de hond uitlaat en hij anderhalve min. rent is hij in het buiten land dat voor de Nederlanders dan weer het binnenland is .

Ik lees in de plaatselijke krant dat er veel Vlamingen naar NLD verhuizen .

Met name naar Zeeuws-Vlaanderen .

In sommige steden is er een grote toestroom van Vlamingen

In Hulst +75%meer in 2012 dan in 2011 en in Terneuzen zelfs een toestroom van +106%

Maar ook Sluis , SAS van Gent , Oostburg en Aardenburg zijn in trek .

Ik lees hier veel geklaag op het forum van dit en dat is niet goed in NLD .

Nu er veel Vlamingen naar Nederland verhuizen moet het eigenlijk nog meevallen bij jullie

Geert

Hoi @Geert,

Ik denk dat je niet over beter kunt spreken, het enige en wat er al een paar schrijven, is dat het gewoon voordeliger is, nu voor de belg om net over de grens te gaan.

Voorheen trokken vele Nederlanders naar België, om de doodeenvoudige reden, dat het daar een waar belastingparadijs was voor welgestelde Nederlanders.

Het gaat dus gewoon om het geld, het is iets van twee walletjes eten, de voordelen van je eigen nationaliteit, en de voordelen van goedkoper wonen voor nu dan he.

Ook is het zo, dat in Zeeuws-Vlaanderen vele Belgen werken, dus woon-werkverkeer zal ook meetellen als voordeel, als de afstand dan minder wordt.

Zelf heb ik ook een paar Belgische collega's, en dat is best leuk, eigenlijk een verrijking aan ervaringen.

Aan de overkant voor ons (Walcheren), noemen ze de Zeeuws-Vlamingen niet voor niks over de schutting gegooide Belgen :).

Geografisch gezien, lijken we ook meer bij België te horen, dan bij Nederland.

België is bourgondisch ingesteld, en de Zeeuws-Vlamingen hebben daar ook wel iets mee, dus dat voelt dan wat vertrouwder misschien.

En aangezien het wel geen preppers zullen zijn, zullen de geëmigreerde Belgen zich wel niet druk maken, over de kerncentrales in de buurt, en over het water.

Persoonlijk zou ik zelf liever in de Ardennen wonen, maar ja, dat is voor nu nog een Utopia.

Link naar reactie

Wat ik ook zie veel Nederlanders komen in België winkelen en wat op valt is brood of koffiekoeken op zondag morgen .

Ik daar en tegen ga al bijna mijn hele leven ook winkelend in Nederland .

Om eens iets anders in huis te hebben .

Koffie van het zelfde merk smaakt totaal anders bij ons dan in Nederland .

En nu de grenzen open zijn is dat geen probleem meer , het heeft ooit anders geweest .

Geert

Link naar reactie

Net op het nieuws: in Zeeuws-Vlaanderen is nog wel genoeg werk...................ja nu nog wel, voor hoe lang nog ?

Zal weer druk worden hier, op het "platteland" :rolleyes:

Ja in de ouderenzorg. Of is er ook genoeg op ander gebied?

Link naar reactie

Ja in de ouderenzorg. Of is er ook genoeg op ander gebied?

Nee, hoor, ze zoeken ook genoeg technisch personeel. Door vergrijzing van personeelsbestanden, zodoende.

Net over de grens zoeken de belgen ook genoeg personeel, dus hier valt nog te werken, maar dat dat ook nog op het nieuws komt ????

En anders kan je hier altijd nog aerpels gaon rapen :cool:

Link naar reactie

Nee, hoor, ze zoeken ook genoeg technisch personeel. Door vergrijzing van personeelsbestanden, zodoende.

Net over de grens zoeken de belgen ook genoeg personeel, dus hier valt nog te werken, maar dat dat ook nog op het nieuws komt ????

En anders kan je hier altijd nog aerpels gaon rapen :cool:

Dit is een dialect dat bekent klinkt .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...