Ga naar inhoud
GENEGEERD

Slaapzak M90 KL of M90 KLU?


Dristal

Aanbevolen berichten

Goeiedag iedereen

 

Zoals de titel al zegt ben ik aan het twijfelen tussen de M90 KL en de M90 KLU. Is de klitteband in de KLU handig of eerder een nadeel? Ik neem ook aan dat je meer voetruimte hebt in de KLU omdat het niet echt een mummy model is? De KLU is dan weer open aan het hoofd en schouders, is dat een groot nadeel? Ik ben zelf 1m 95cm en zou er graag mee willen kamperen tot -15 graden celcius.

Graag jullie ervaringen :)

 

groetjes,

 

Dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Ik trek mijn slaapzak altijd het liefste zo dicht mogelijk. Juist de kou op je gezicht is funest. Ik zou dus gaan voor een mummie.

 

Ga je hem op andere plekken dan Nederland gebruiken? Ik heb zelf een mummie met een comforttemp van ongeveer 0 graden maar met een fleece lakenzak erin en een waterdichte hoes erom heen is het goed uit te houden met -5. In Nederland komt -15 ook niet zo heel veel voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik trek mijn slaapzak altijd het liefste zo dicht mogelijk. Juist de kou op je gezicht is funest. Ik zou dus gaan voor een mummie.

 

Ga je hem op andere plekken dan Nederland gebruiken? Ik heb zelf een mummie met een comforttemp van ongeveer 0 graden maar met een fleece lakenzak erin en een waterdichte hoes erom heen is het goed uit te houden met -5. In Nederland komt -15 ook niet zo heel veel voor.

 

Gerbewoner,

 

Ikzelf ben van Leuven, Belgie, maar mijn grootouders hebben een boerderij met een bos in Gouvy (hartje ardennen). Daar ga ik vaak wat bushcraften enzo ;) Daar wordt het geregeld zeeeeeeeer koud :)

 

 

Edit: @ TYG: merci voor de info, maar ik ben al zeker dat ik voor een volledige set (slaapzak, binnenlaken, gore tex bivakzak en matje) van de M90 kl of klu ga ;)

 

Groetjes

 

dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Gerbewoner,

 

Ikzelf ben van Leuven, Belgie, maar mijn grootouders hebben een boerderij met een bos in Gouvy (hartje ardennen). Daar ga ik vaak wat bushcraften enzo ;) Daar wordt het geregeld zeeeeeeeer koud :)

 

 

Edit: @ TYG: merci voor de info, maar ik ben al zeker dat ik voor een volledige set (slaapzak, binnenlaken, gore tex bivakzak en matje) van de M90 kl of klu ga ;)

 

Groetjes

 

dristal

OK dan heb je wel wat goeds nodig. Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het gewicht van deze slaapzakken> Ik zou de mummie nemen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK dan heb je wel wat goeds nodig. Ik neem aan dat je op de hoogte bent van het gewicht van deze slaapzakken> Ik zou de mummie nemen hoor.

 

Ja ben ervan op de hoogte, maar het zal het enige zijn naast mijn veldfles met canteen cup dat ik in mijn rugzak zal meenemen. Zaagje en mes, beetje eten en kleine prulletjes gaan rechtstreeks in mijn parka ;) Dus om en beide zal dat samen zo'n 8 à 9 kilo max zijn en dat zal wel lukken ;).

 

Maar goed, jij prefereert de KL? Heb je dan geen last van de regen die door de sluiting van je goretex hoes komt (door het gebrek aan een rits)?

 

Merci!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb zelf 10 jaar ervaring met de M90 KL uitvoering en heb met minus 15 direct zonder matje op de sneeuw gelegen. Heb het heerlijk warm gehad en lag in de ochtend op het gras, was compleet door de sneeuw heen gesmolten. Tevens nog met minus 28 in een pubtentje geslapen geen probleem. Je moet wel je kleren uittrekken in de slaapzak anders ga je het wel koud hebben.

 

MVG Rooie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...