Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hulp gezocht


joepen

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
hallo ik zoek een stukje tekst of een artikel wat ik aan mijn ouders kan laten zien of mailen om ze over te halen om meschien een

voedselvooraad aan telegen heeft iemand idee liest iets wat ik ze kan mailen of zelf kan uitprinten

 

Ren nu naar de boek winkel. Bestel boek Dick Berts-hoe overleef ik een crisis.

En koop ook meteen even een woordenboek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

+1

Iedereen zou minimaal een plan moeten hebben voor de eerste tijd.

Dingen die ik mezelf leer:

Gewenning van de ogen aan duisternis, en leren hoe je in het stikdonker alles kan vinden in, en om je huis. Je hebt niets aan dingen, die je niet kan vinden, of in geval van nood niet bijkomt.

Ik ga in eerste instantie de stortbak van het toilet gebruiken als 1e reserve van water. Dat is toch een aantal liter vers water, waar je een paar dagen van kan drinken, mits je goed water in je leiding hebt. Sommige plaatsen gebruiken geen kraanwater bij het toilet, dus het is belangrijk om te weten waar drinkbaar water te vinden is. Zonder water = 3 dagen max.

Leren filtreren is altijd handig. Zowel lucht als water.

Leer de omgeving kennen. Waar gevaren kunnen zijn, en waar je dingen kan vinden, die je kunnen redden, zoals water/eten in de natuur.

Handig worden, door veel oefenen. Dat kan met vuur maken, water filtreren, bouwen van dingen met weinig middelen, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ik zoek een stukje tekst of een artikel wat ik aan mijn ouders kan laten zien of mailen om ze over te halen om meschien een

voedselvooraad aan telegen heeft iemand idee liest iets wat ik ze kan mailen of zelf kan uitprinten

Boekje van Dick!

Dat legt het simpel uit. En de basis qua oplossing is ook simpel: wat dozen blikken en pakken water. Kacheltj of peotroliestel. Klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...