Ga naar inhoud
GENEGEERD

Van de overheid moet je het hebben......toch?


frank1964

Aanbevolen berichten

Vanmiddag, rond half 6 haalde de DJ's van Q-music een leuke grap uit.

Ze roepen de luisteraars op om met z'n allen tegelijk te gaan surfen naar een site, om dan te kijken of deze crasht of het aankan.

Deze keer had iemand voorgesteld om de voorlichting van de overheid eens aan de tand te voelen, door te surfen naar de site Nederlandveilig.nl

Na het startsein, duurde het precies 4 seconden, voordat de site niet meer te bezoeken was en er een vastlopen van de database vermeld werd.

Verontrustend voor een site die dus voorlichting zou moeten geven wanneer er ergens een noodsituatie is.

Van de overheid moeten we het dus echt ( niet ) hebben......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Klinkt als een ddos aanval. Kijk dit is natuurlijk weer een typisch ICT project van de overheid. Die hebben er natuurlijk op gerekend dat als het misgaat niemand meer zijn PC aan kan zetten omdat de stroom is uitgevallen. Dat beperkt het aantal potentiele bezoekers van je website aardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Ik reken echt niet op een website als er iets misgaat. Als je er al op kan komen weet je nu al dat er geen gevaar voor de volksgezondheid is en dat alles onder controle is. Is vertrouw dan liever op mijn eigen inschatting. Ik woonde ooit in Schiedam toen de sirenes gingen. Op de radio hoorde ik dat er in Vlaardingen een visserschip in de fik stond. Het bekende advies om binnen te blijven enzo maar natuurlijk geen gevaar voor de gezondheid. Ik kon nog net op tijd wegglippen toen de politie de doorgaande weg kwam afsluiten met borden.

 

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/634712/2002/03/07/Veel-overlast-door-brand-op-vissersschip-in-Vlaardingen.dhtml

 

Daarnaast is internet te veel afhankelijk van stroom. Als thuis de stroom uitvalt heb je waarschijnlijk al geen verbinding meer. Misschien heb je een mobieltje met internet maar dat is ook erg gevoelig voor bereik en stroomuitval. Ik kan me zomaar voorstellen dat als het echt mis gaat er voor gekozen wordt mobiel internet uit te schakelen om de noodstroom voor de zendmasten alleen te gebruiken voor telefonie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik hoorde het ook live...

Hilarisch!

 

Jongen het is toch allemaal een schijnvertoning, volksverlakkerij en een grote grap.

4 seconden......

Ze hadden het aangekondigd, ze gingen vervolgens zelf direct naar de site en de boel lag al plat.

 

Jongens......Toppie!

 

Ik regel het zelf wel...

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redelijk triest dat een paar duizend gelijktijdige bezoekers zo'n site plat kan gooien... hebben die overheids-apen een goedkoop shared hosting accountje ofzo voor die site?

 

Kom op zeg... je kunt met een redelijk beperkt budget een site bouwen met een mooie servercluster, die echt niet plat gaat als er een paar honderd duizend bezoekers tegelijk op komen. Kwestie van de juiste technologie gebruiken... heb zelf meerdere clusters opgezet en beheerd, waaronder een waar wekelijks met enkele 10.000en mensen tegelijk naar nieuwe muziek geluisterd werdt; daar hadden we slechts 3 webservers en 2 database/fileservers voor nodig...

 

Die overheidsrommel is, zoals gewoonlijk bij de overheid en ICT, gewoon slecht opgezet voor veel teveel geld. Diep triest, dat kan veel beter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhmmmm......?

 

Als ik nu een 'clear and present danger' zou moeten benoemen.........?

Juist de overheid, en zeker niet alleen hier in nederland, dat valt vergeleken met andere overheden nog wel mee, maar ze doen hier net zo goed mee in het grote megaspel........

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Redelijk triest dat een paar duizend gelijktijdige bezoekers zo'n site plat kan gooien... hebben die overheids-apen een goedkoop shared hosting accountje ofzo voor die site?

 

Kom op zeg... je kunt met een redelijk beperkt budget een site bouwen met een mooie servercluster, die echt niet plat gaat als er een paar honderd duizend bezoekers tegelijk op komen. Kwestie van de juiste technologie gebruiken... heb zelf meerdere clusters opgezet en beheerd, waaronder een waar wekelijks met enkele 10.000en mensen tegelijk naar nieuwe muziek geluisterd werdt; daar hadden we slechts 3 webservers en 2 database/fileservers voor nodig...

 

Die overheidsrommel is, zoals gewoonlijk bij de overheid en ICT, gewoon slecht opgezet voor veel teveel geld. Diep triest, dat kan veel beter...

Ik heb nergens kunnen achterhalen hoeveel bezoekers ineens gingen kijken. Wel dat de site 5 minuten plat heeft gelegen.

 

Als je dat vergelijkt met dit

http://tweakers.net/nieuws/80505/facebook-tijdelijk-onbereikbaar-in-europa-na-ddos-dreigingen.html

 

Van Facebook mag je verwachten dat die de boel wel goed voor elkaar hebben, maar die hebben er vorig 3 uur uitgelegen. En hier, hoewel wat ouder, een bericht over een ddos op Google http://blogs.computerworld.com/google_down ook geen kleintje. Internet is gewoon niet safe. Er zijn te veel punten waar het mis kan gaan. Stroomvoorziening, servers zelf maar ook DNS servers die platgelegd kunnen worden. Het is geen medium waar je op kan vertrouwen in de tijden van nood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als de overheid dit wel wist? Willen ze wel tijdens een crisis prepper tips geven?

Willen ze wel zo'n 16,5 miljoen mensen voorzien van allerlei nutige survival tips

Ik dacht het niet, wie wil en kan er in op zo;n kleine opervlakte als Nederland iedereen voorzien van de juiste info om te overleven? Dat kan helemaal niet in dit kleine stukje land.

In de jaren voor 1970 had men nog wel volkstuintjes ook wel bouwland genoemd. Maar wie kan en wil er zelf nog groente en aardappelen verbouwen.

voor de familie. De Lidl is goedkoper en makkelijker:)

Stel in een worst case scenario dat de watervoorziening uitvalt wie kan zich dan in leven houden van de 16;5 miljoen Nederlanders?

Er is wel frisdrank e.d.. in huis maar met een week is dit bij de meesten wel op.

En wat moet de overheid dan doen? Met water tanks rond rijden? en putten slaan. Maar denk niet dat er voldoende capaciteit is en dan is de ramp compleet.

Denk maar niet dat de overheid dit niet weet, men beschikt terdege over raporttage van diverse scenario's

Heeft gewoon in de krant gestaan

 

In Nederlandse beleidsstukken over rampenbestrijding wordt niet gerept over een grootschalige EMP-aanval, wel over een 'moedwillige verstoring van de elektriciteit'.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken liet recent in een - naderhand tot 'staatsgeheim confidentieel' verklaarde studie - door TNO beschrijven hoe de Nederlandse maatschappij zou worden ontwricht als één provincie door een terreuractie zonder stroom zou komen.

 

Die studie leest als een huiveringwekkend scenario, echter nog kinderspel bij een volledige 'black-out' TELEGRAAF

 

Dat de site van de overheid plat gaat bij een ramp is misschien wel de enige juiste keuze:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...