Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voedsel uit de supermarkten rommel? Muesli met ijzervijlsel??


samurai

Aanbevolen berichten

Kwam dit videootje tegen, had er al eerder van gezien, en zelf erg kritisch op eten en voeding uit de supermarkten en hence eet ik uit eigen tuin:

 

Is muesli wel zo gezond voor je?? Ijzervijlsel?

 

 

De verhalen over antibiotica in vlees, en andere ingredienten, zoals paardevlees in produkten waar het niet in hoort te zitten:

 

Paardenvlees schandaal Burger King:

 

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21263949/__Paardenvlees-schandaal_Burger_King__.html

 

Nestle produkten bevatten ook paardenvlees:

 

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/21306523/__Ook_paardenvlees_in_Nestle-producten__.html

 

Voor de complottheoristen de Codex Alimentarius, dr Rima Laibow:

 

http://www.youtube.com/watch?v=XJKeGK4TBiA

 

En lekker tandenpoetsen met fluor in je tandpasta:

 

http://www.youtube.com/watch?v=LEZ15m-D_n8

 

Lekker glaasje cola? We weten allemaal dat cola slecht voor je is en veel suiker bevat", kijk eens naar de zero versie:

 

 

Op dieet? Drink suikervrije dranken, hmmm...

 

 

Geraffineerd voedsel, smaakt zo lekker jummie:

 

 

en

 

 

 

Voor de complottheoristen, chemtrails..:

 

http://www.youtube.com/watch?v=XREsFIMX7g4

 

Monsanto en GMO, lekker tuinieren, weg met dat onkruid, roundup gebruiken? :

 

http://www.youtube.com/watch?v=6VEZYQF9WlE

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=QqQVll-MP3I

 

Eet smakelijk!!

 

Wat let je te beginnen met het verbouwen van je eigen groenten, dubbel prepper doel, geen vergiftiging en zelfvoorziening!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gezellig lijstje he? Alles wat je hier aanhaalt heb ik ook al eens gelezen, gehoord en uitgevonden. De grote industrieën zijn er niet op uit om ons florerend en gezond te maken, daar moet je zelf voor zorgen. Je hier bewust van zijn, hoort wel bij het preppen vind ik, het ligt in elkaars verlengde. Want de regeringen zijn er ook niet om ons te redden en ons een veilig nestje te bezorgen, daar moeten we dus ook zelf voor zorgen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Dus je verbouwd je eigen haver en fruit om je muesli van te maken en je brouwt je eigen cola en maakt zelf tandpasta? Ik ben jaloers, er zullen weinig mensen zijn die voldoende grond op de juiste locatie hebben om dat voor elkaar te krijgen? Ik heb het niet dus ben ik aangewezen op spullen uit de supermarkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ijzervijlsel in muesli was een hoax, dus die kun je gelukkig weer kopen.

Paardenvlees is gezonder dan rundvlees, dus ook geen probleem.

Fluoride staat aangegeven op de verpakking.

Nutrasweet is echter idd niet zulk lekker spul, al zullen bij hoog en laag ontkennen dat het niet gezond is, vanwege de, te verwachten, schadeclaims.

 

Chemtrails doe ik niet aan, al vaak genoeg weerlegd.

 

Monsanto en round-up, geen goed woord voor over. Overigens hebben wij Nederlanders de helft van alle zaadproductie ter wereld in handen, was, was, sop, sop, in onschuld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kweken hiero zoveel mogelijk zelf en zijn ook aan het drogen en vriezen minimaal veel in, laatste is alleen tijdelijk. Voor lange termijn zonder stroom moet je voedsel drogen, inmaken waaronder augurken en witte kool (=zuurkool) etc.

Ook veel fruit is goed zelf te drogen of op special vocht of zuur langer houdbaar. Korte termijn groente eten voor shtf werkt alleen met veel kiemzaden waarvan het gros na 7 dagen eetbaar is. Wachten tot de eerste aardappelen of tomaten of aardbeien klaar zijn of je fruitboom vruchten geeft duurt helaas maanden tot jaren bij fruitbomen.

 

Andere variant is jam maken bij overschot aan fruit. Blijft ook jaren goed zonder overbodige toevoegingen met slecht fruit en geleisuiker, waarom dan in de winkel meer shit erin word gestopt is me nog steeds een raadsel. Brood maken, idem...je heb basis ingrediënten nodig als bloem/meel, water gist en zout. Smaakt ook veel beter en vult veel beter ;-)

 

Maar helaas we kunnen niet alles maken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bewust bent waar je eten vandaan komt en je bewust bent van de werkelijke ingrediënten van je eten en drinken kun je pas actie ondernemen.

Niet voor iedereen is het weggelegd om de juiste keuze te kiezen vanwege geld, tijd , opleiding of andere oorzaken.

 

Zo is in mijn lokale winkelcentrum is er geen groenteboer meer, wat dan groente uit de supermarkt............?

 

Gegroente

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
We kweken hiero zoveel mogelijk zelf en zijn ook aan het drogen en vriezen minimaal veel in, laatste is alleen tijdelijk. Voor lange termijn zonder stroom moet je voedsel drogen, inmaken waaronder augurken en witte kool (=zuurkool) etc.

Ook veel fruit is goed zelf te drogen of op special vocht of zuur langer houdbaar. Korte termijn groente eten voor shtf werkt alleen met veel kiemzaden waarvan het gros na 7 dagen eetbaar is. Wachten tot de eerste aardappelen of tomaten of aardbeien klaar zijn of je fruitboom vruchten geeft duurt helaas maanden tot jaren bij fruitbomen.

 

Andere variant is jam maken bij overschot aan fruit. Blijft ook jaren goed zonder overbodige toevoegingen met slecht fruit en geleisuiker, waarom dan in de winkel meer shit erin word gestopt is me nog steeds een raadsel. Brood maken, idem...je heb basis ingrediënten nodig als bloem/meel, water gist en zout. Smaakt ook veel beter en vult veel beter ;-)

 

Maar helaas we kunnen niet alles maken ;-)

 

Het grote probleem in de winkel is de grote schaal waarop de spullen gemaakt moeten worden en dat het niks mag kosten. De kosten moeten omlaag en we willen constante kwaliteit. Dat kan alleen door te trucen. Broodverbeteraar zorgt ervoor dat brood langer houdbaar is en beter rijst. Wie zit er nog te wachten op brood waarop je moet kauwen om het weg te krijgen en die gaten door overrijs willen we al helemaal niet meer.

 

15 euro betalen voor een kip of 2,75 euro voor 100 gram kipfilet? Niemand die dat meer wil en toch, kijk eens op de prijslijst op http://www.natuurfreak.com/. De prijzen liegen er niet om.

 

Zelf inmaken en wekken is lekkerder en je weet ongeveer wat er in gaat maar ook veel arbeidsintensiever en duurder. Ik vind dat geen probleem en sta graag een dag in de keuken vor 10 kilo appelmoes van biologische appels maar zo zijn er niet veel meer te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je verbouwd je eigen haver en fruit om je muesli van te maken en je brouwt je eigen cola en maakt zelf tandpasta? Ik ben jaloers, er zullen weinig mensen zijn die voldoende grond op de juiste locatie hebben om dat voor elkaar te krijgen? Ik heb het niet dus ben ik aangewezen op spullen uit de supermarkt.

 

Ik consumeer deze produkten niet, ook niet als klein kind al vroeg. De eerste keer dat ik cola dronk als klein kind,

kreeg ik buikpijn en darmkrampen van het gas, en een vreemd soort gevoel.

 

Ik heb tot mijn geluk achteraf een maag die slechte produkten herkent, zo kan ik ook bv geen pringles eten, dan word ik doodziek

na 2 van die rotchipjes. Zo eet ik ook niet meer buiten de deur, omdat mijn maag direkt slecht voedsel en te lang gelegen voedsel

herkent. Ooit ook eens een MacDonalds hamburger gegeten, nooit meer, kreeg zuuraanval waarbij zuur letterlijk mond inliep,

maagpijn, boeren, opgeblazenheid..

 

Ik kan ook geen ongezond vet verdragen meer..omdat je lichaam zo gewend raakt aan gezond eten dat die rommel direkt

afgestoten wordt.

 

Dus mijn geluk, zegt wat over de gewenning die mensen hebben met het ongezonde voedsel..

 

Er zijn natuurlijke tandpastas te koop, en je kan tandpasta ook zelf maken ja zonder fluoride,

wat ook helpt is een spoeling met olijfolie in je mond. Maar dat kan je allemaal Googlen..

Oh by the way, als 43-jarige nog al mijn tanden goed gebit, niet 1 kwijt, door mijn levensstijl..

Ik kijk alleen naar mijn eigen ervaringen hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Ik consumeer deze produkten niet, ook niet als klein kind al vroeg. De eerste keer dat ik cola dronk als klein kind,

kreeg ik buikpijn en darmkrampen van het gas, en een vreemd soort gevoel.

 

Ik heb tot mijn geluk achteraf een maag die slechte produkten herkent, zo kan ik ook bv geen pringles eten, dan word ik doodziek

na 2 van die rotchipjes. Zo eet ik ook niet meer buiten de deur, omdat mijn maag direkt slecht voedsel en te lang gelegen voedsel

herkent. Ooit ook eens een MacDonalds hamburger gegeten, nooit meer, kreeg zuuraanval waarbij zuur letterlijk mond inliep,

maagpijn, boeren, opgeblazenheid..

 

Er zijn natuurlijke tandpastas te koop, en je kan tandpasta ook zelf maken ja zonder fluoride,

wat ook helpt is een spoeling met olijfolie in je mond. Maar dat kan je allemaal Googlen..

Oh by the way, als 43-jarige nog al mijn tanden goed gebit, niet 1 kwijt, door mijn levensstijl..

Ik kijk alleen naar mijn eigen ervaringen hoor..

Maar dan maakt het eigenlijk niet zo veel uit dat die dingen ongezond zijn. Ik neem aan dat je ook niet rookt, dus hoef je je ook niet druk te maken over wat er met tabak wordt uitgespookt.

 

Ik heb een jaartje tandpasta gebruikt zonder fluoride. Was mijn eerste gaatje in 35 jaar. Daarna toch maar weer naar de fluoride over gestapt. Ik zit ook iedere dag op de rijksweg en werk in een kantoor. Dan kan dat beetje er ook nog wel bij.

 

Mijn vrouw had een oudoom. De beste man had de bijnaam "De Stoomboot". Rookte zijn halve leven sigaren. Hij dronk iedere dag een borrel en at alles wat slecht was en gooide daar dan nog een bak zout overheen waar je U tegen kon zeggen. Ik praat in de verleden tijd. Hij is twee jaar geleden overleden. In zijn slaap. Hij heeft net de 102 niet gered.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan maakt het eigenlijk niet zo veel uit dat die dingen ongezond zijn. Ik neem aan dat je ook niet rookt, dus hoef je je ook niet druk te maken over wat er met tabak wordt uitgespookt.

 

Ik heb een jaartje tandpasta gebruikt zonder fluoride. Was mijn eerste gaatje in 35 jaar. Daarna toch maar weer naar de fluoride over gestapt. Ik zit ook iedere dag op de rijksweg en werk in een kantoor. Dan kan dat beetje er ook nog wel bij.

 

Mijn vrouw had een oudoom. De beste man had de bijnaam "De Stoomboot". Rookte zijn halve leven sigaren. Hij dronk iedere dag een borrel en at alles wat slecht was en gooide daar dan nog een bak zout overheen waar je U tegen kon zeggen. Ik praat in de verleden tijd. Hij is twee jaar geleden overleden. In zijn slaap. Hij heeft net de 102 niet gered.

 

Ik las net dat een 102-jarige vrouw die nu nog leeft net gestopt is met roken, omdat ze zoveel rommel maakte met de as.

Dus je hebt gelijk het zegt niks, maar we zullen het er beide over eens zijn dat je niks eet, drinkt,rookt of smeert waar je je niet goed bij voelt.

Als je rookt of drinkt met mate, en het verlicht de stress, dan is het gezonder dan niet-roken, daar stress een grote killer is.

Doe waar je je goed bij voelt en probeer de zaken waarvan je weet dat ze slecht zijn VOOR JOU als je ze ingesteert, te vermijden.

Meer kan je niet doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dus je verbouwd je eigen haver en fruit om je muesli van te maken en je brouwt je eigen cola en maakt zelf tandpasta? Ik ben jaloers, er zullen weinig mensen zijn die voldoende grond op de juiste locatie hebben om dat voor elkaar te krijgen? Ik heb het niet dus ben ik aangewezen op spullen uit de supermarkt.

 

Ja, Gerbewoner, nu komen we op het 2e doel van Shelter Camping: een gezamenlijke moestuin.

De puzzelstukjes vallen in elkaar he? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Mooie post @samurai en de strekking is duidelijk.

 

Nog wat mooie ingrediënten voor op je lijst, wat bijna overal in zit: suiker en fructose-glucose-stroop/invert-suiker.

Alhoewel je daar wel een mooie vette pens mee kan preppen. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Ja, Gerbewoner, nu komen we op het 2e doel van Shelter Camping: een gezamenlijke moestuin.

De puzzelstukjes vallen in elkaar he? :)

 

Inderdaad. Moeten we wel onbehandelde zaden weten te krijgen en overvuilde grond kunnen vinden. Ik heb altijd begrepen dat je per persoon 1 hectare grond nodig hebt om voldoende te kunnen verbouwen om van te leven. Dat is totaal he dus ook wat graan en dergelijke. Dat is best een groot stuk grond dus dat pleit alleen maar meer voor versnippering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Inderdaad. Moeten we wel onbehandelde zaden weten te krijgen en overvuilde grond kunnen vinden. Ik heb altijd begrepen dat je per persoon 1 hectare grond nodig hebt om voldoende te kunnen verbouwen om van te leven. Dat is totaal he dus ook wat graan en dergelijke. Dat is best een groot stuk grond dus dat pleit alleen maar meer voor versnippering.

 

Dat doen we tegenwoordig anders: Permacultuur heet dat.

Dan leg je goede compost in raised beds (makkelijke zoekterm) en wordt de grond eronder vanzelf goed.

Zaden zijn te vinden.

Graan is te vervangen (weet ik nu niet zo gauw, maar is wel zo).

 

http://www.permacultuurnederland.org/planten.php?zoek=&laag=&functieSER=Z24=&pid=560&page=30

 

Hele mooie site trouwens.

@Keyser Suze, vertelt je nog wel hoe het met graan zit.

 

http://www.visionair.nl/wetenschap/hoe-groot-moet-je-tuin-zijn-om-100-zelfvoorzienend-te-worden/

 

Bovendien is die hectare berekent op het houden van vee, koeien/schapen/varkens. Leuk en aardig, maar vraagt veel land en voor 1 kilo vlees heb je 5 kilo graan nodig (of zo).

 

Voeg daar nog wat guerilla gardening bij, en het plaatje wordt rooskleurig en haalbaar.

Zelf het verzorgen van een tuin, allen tijdens het weekend is mogelijk, had ik al rondgevraagd:

 

http://preppers.nl/forum/threads/4121-Een-weekend-moestuin?highlight=weekend+moestuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot: Op deze breedtegraad van de planeet, is het niet verstandig de wintervoorraden uitsluitend uit vegetarische produkten te laten bestaan. Geen enkel natuurvolk op ongeveer deze breedtegraad, heeft het gered zonder dierlijke calorieen, vooral in de winter.

 

Yep, maar ik had het over koeien/varkens/schapen houden. Niet over kippen/konijnen/kleinvee, vis en jacht. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik consumeer deze produkten niet, ook niet als klein kind al vroeg. De eerste keer dat ik cola dronk als klein kind,

kreeg ik buikpijn en darmkrampen van het gas, en een vreemd soort gevoel.

 

Ik heb tot mijn geluk achteraf een maag die slechte produkten herkent, zo kan ik ook bv geen pringles eten, dan word ik doodziek

na 2 van die rotchipjes. Zo eet ik ook niet meer buiten de deur, omdat mijn maag direkt slecht voedsel en te lang gelegen voedsel

herkent. Ooit ook eens een MacDonalds hamburger gegeten, nooit meer, kreeg zuuraanval waarbij zuur letterlijk mond inliep,

maagpijn, boeren, opgeblazenheid..

 

Ik kan ook geen ongezond vet verdragen meer..omdat je lichaam zo gewend raakt aan gezond eten dat die rommel direkt

afgestoten wordt.

 

Dus mijn geluk, zegt wat over de gewenning die mensen hebben met het ongezonde voedsel..

 

Er zijn natuurlijke tandpastas te koop, en je kan tandpasta ook zelf maken ja zonder fluoride,

wat ook helpt is een spoeling met olijfolie in je mond. Maar dat kan je allemaal Googlen..

Oh by the way, als 43-jarige nog al mijn tanden goed gebit, niet 1 kwijt, door mijn levensstijl..

Ik kijk alleen naar mijn eigen ervaringen hoor..

 

@samurai, dat van het gevoeliger worden herken ik ook; al weer een lange tijd vermijden we zoveel mogelijk alle slechte E'tjes in de voeding, en eten voedsel dat zo veel mogelijk nog "" heel "is...

De keerzijde is dat we daardoor veel gevoeliger zijn geworden voor rommel.. (lees: bewerkte producten) net als jij met de pringles en veel meer andere producten, we kunnen het niet eens meer consumeren zonder problemen te krijgen.. "Once you pop you can't stop" is helemaal waar, er zit spul in dat er voor zorgt dat je juist trek krijgt en geen vol geveol... haah..

 

Laat staan de Chinois met smaakzout..hahaha.. duurt geen uur en dan begint het .. dorst, hartkloppingen, onrust.. tjonge.. Ook met slecht vlees gebeurt hetzelfde.. opgejaagd gevoel, onrust.. onwel voelen.. bah! We eten nu nog maar mondjesmaat vlees, maar dan wel van een betrouwbare bron.. en ja dat kost nogal wat meer, maar dan eten we gewoon wat minder vaak vlees he..

 

Eigenlijk vreselijk dat de basis van de samenleving, ons voedsel zo slecht is..... volkomen verdorven door winstbejag...

 

grts Wisks

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil alleen zeggen dat paardenvlees alleen gezonder is omdat het wat vet armer is dan rund,niet vanwege medicijnen ect die erin kan zitten.

Als je eens wist wat er allemaal ind epaarden wordt gepropt en niet in het paspoort wordt bij geschreven eet je alleen nog maar rund en varken omdat dat zo strak wordt bijgehouden.;)

1 misstap in de adminstartatie en je wordt nog erger behandeld als een overvaller

 

bijna geen enkel paard word gemaakt als vleesbeest, paarden worden niet gemaakt voor consumptie

wat je met je paard doet om het werkend te houden is qua medicijnen jouw probleem.

zover ik weet zijn er geen paardenvleesfokkerijen (zou best kunnen van wel) wat er met je paard gebeurd na het laatste spuitje kun je ook verder niks aan doen

 

en trouwens, er word een hoop gerommeld met eten

vroeger ging je dood van andere dingen, dood ga je toch, ik heb vanacht nog zon heeerlijke long chicken bacon tomaat en plastic sla op, lekker plakje chemische sla dr op, dat heb ik weggespoeld met het kerosine distillaat wat ze red bull noemen (wel de echte want de neppe zit rattengif in)

er zit een hoop rommel in het eten, maar niet eten houd je ook niet lang vol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
  • 4 maanden later...

Verboden-geneesmiddel-gevonden-in-veevoer-bij-vier-kalverhouders

 

In het veevoer van vier kalverhouders en een rundveehouder is het verboden antibioticum Furazolidon aangetroffen. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) meldt vandaag dat zij onderzoek doet naar de vijf bedrijven. Vlees van de bedrijven dat nog niet is verkocht en opgegeten wordt uit voorzorg uit de handel gehaald.

Het middel Furazolidon werd aangetroffen in urinemonsters van kalveren van een Gelderse kalverhouder. Ook in het veevoer van het bedrijf werd het antibioticum gevonden. Dat leidde naar de veevoederleverancier en ook daar werd het middel aangetroffen in een partij voer. Ook een deel van de runderen op het bedrijf had het ‘besmette’ voer gegeten. Daarna kwamen nog drie andere bedrijven in beeld, omdat zij hetzelfde voer kregen geleverd.

 

Veel is al verkocht en geconsumeerd

Veel van het vlees is in Nederland verkocht en al opgegeten, maar er is volgens de voedselwaakhond geen direct gevaar voor de gezondheid. De autoriteiten in België, Duitsland, Italië en Frankrijk geïnformeerd, omdat een deel van het vlees is geëxporteerd naar die landen.

De vijf betrokken bedrijven zijn geblokkeerd. Dat betekent dat ze geen dieren of producten mogen verhandelen. De dieren op de bedrijven worden onderzocht op sporen van het antibioticum. Kalveren en runderen waarbij het middel al is gevonden, worden afgemaakt en vernietigd.

De vijf veehouders draaien op voor de kosten van alle onderzoeken en de controles die de NVWA uitvoert. Ook worden ze gekort op hun Europese subsidie vanwege het gebruik van het illegale antibioticum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de veevoer handelaar maakt de fout en boer mag er weer opdraaien....leuk :(

 

De vijf veehouders draaien op voor de kosten van alle onderzoeken en de controles die de NVWA uitvoert. Ook worden ze gekort op hun Europese subsidie vanwege het gebruik van het illegale antibioticum.

 

Als zij zelf gebruik maken van een antibioticum waarvan ze weten dat het illegaal is, lijkt het mij niet mer dan logisch dat ze ook zelf moeten opdraaien voor de consequenties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als zij zelf gebruik maken van een antibioticum waarvan ze weten dat het illegaal is, lijkt het mij niet mer dan logisch dat ze ook zelf moeten opdraaien voor de consequenties.
Beetje serieus blijven en het zijn BOEREN hé, geen laboranten of kernfysici ... Wat denk je nu zelf?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...