Ga naar inhoud
GENEGEERD

Crisisvoorbeelden van je werk

Amazing Dree
 Share

Recommended Posts

Bij mij op mijn werk begint de crisis nu echt toe te slaan, weliswaar nog geen echte ontslagen, maar toch........

- opengevallen managerplaatsen worden niet meer opgevuld

- lunch voor de kinderen (werk op een dagbehandeling centrum/school) gaat vervallen

- geen vaste disciplines meer, maar inhuur

secondair: taxivervoerder is failliet gegaan.........

enz.

Mijn vraag is: zijn er meer die al de directe gevolgen merken van de bezuinigingen op hun werk ?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Al een aantal jaren geen salarisverhoging.

Elk dubbeltje wordt omgekeerd.

Een HEEL groot Italiaans bedrijf failliet die bij ons afnemer was.

Werkdruk veel hoger (met minder mensen hetzelfde werk doen)

In de betreffende sector zeer veel bedrijven die failliet gaan.

Ja, bij ons ook veel grotere werkdruk, merk het aan al mijn collega's, meer doen met minder mensen, en dan heb ik t voornamelijk over de werkvloer he

Link naar reactie

Snijden in de uren, index cijfers per jaar mar 15% dalen, investeringen in budget artikelen.

Ff geen salaris verhogingen...

Ik mag nog niet te hard klagen. Ik werk fulltime, krijg mijn loon netjes uitbetaald, netzoals mijn maaltijd vergoedingen en reiskosten.

Maar er is wel hardop uitgesproken, dit jaar erop pf eronder... Duss......

Link naar reactie

Bij mij op mijn werk begint de crisis nu echt toe te slaan, weliswaar nog geen echte ontslagen, maar toch........

- lunch voor de kinderen (werk op een dagbehandeling centrum/school) gaat vervallen

enz.

Mijn vraag is: zijn er meer die al de directe gevolgen merken van de bezuinigingen op hun werk ?

Niets kan nog, alles moet af. En extra budget is er niet.

Salarissen uiteraard bevroren, bonussen bestaan al lang niet meer.

Minimale maatregelen mbt veiligheids-investeringen. Last minut veranderingen.

En soms voel ik me als in een kippenren waar constant andere mensen opduiken.

Voor de rest, just another day at the job site.

Ps, en iedereen heeft een uitermate kort lontje....

Link naar reactie

Helaas kan ik er niet al te veel over vertellen, maar één schrijnend voorbeeld:

Wij vonden op een internationale beurs een nieuw product van een bedrijf uit Azië waar we interesse in hadden. Ons bedrijf heeft interesse om de EU Hub te worden voor de distributie daarvan. Tijdens een meeting met de hoge heren werd keihard door hen gesteld: "Alhoewel wij geen interesse in Europa hebben, wat ons betreft is dat binnen 10 jaar de 4e wereld, willen we er wel over nadenken... Onze focus gaat enkel naar de BRIC landen" (Brasil, Russia, India & China -JB-).

Wij worden nu dus ingeschat, niet als de 3e wereld (Afrika!), maar als de 4e wereld!

Ik ben prepper, maar daar schrok IK zelfs van...

Link naar reactie

Wij vonden op een internationale beurs een nieuw product van een bedrijf uit Azië waar we interesse in hadden. Ons bedrijf heeft interesse om de EU Hub te worden voor de distributie daarvan. Tijdens een meeting met de hoge heren werd keihard door hen gesteld: "Alhoewel wij geen interesse in Europa hebben, wat ons betreft is dat binnen 10 jaar de 4e wereld, willen we er wel over nadenken... Onze focus gaat enkel naar de BRIC landen" (Brasil, Russia, India & China -JB-).

Wij worden nu dus ingeschat, niet als de 3e wereld (Afrika!), maar als de 4e wereld!

Das pas echt een heftig voorbeeld !

Link naar reactie

Tja, maar vanwaar hun optimisme over de brics? Vanwege de (nog) hoge groeicijfers? Lijkt me eendimensionale logica..

Als Europa en/of VS onderuit gaan, zijn de effecten toch ook voelbaar voor de brics? De verwevenheid is zo groot!

In elk geval maken mijn Indiase bekenden zich dezelfde zorgen als wij. En lijkt het proces op sommige fronten daar al verder.

Verdubbelde prijzen van allerlei basisvoedsel in afgelopen jaar. En enorm stijgende transportkosten die ook forse impact hebben.

Link naar reactie

Gast Heksenboot

enz.

Ja, ik ben dus zo'n wegbezuinigde chauffeur.

Link naar reactie

Hier gaat het feest gewoon door.....

Maar als het fout gaat dan zal de klap zo snel en zo hard zijn dat ik al zakdoekjes heb klaarliggen, en daarbij heb ik een enorme Pesthekel aan huilende kerels, die zichzelf hogeropgeleid noemen, maar om dit te zien aankomen te dom of te blind zijn.

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

In feiten zijn we het al, we, de meesten, willen het alleen nog niet inzien.

We zitten aan de top van de welvaart, ikzelf denk dat we al over de top heen zijn ik zal nooit meer de groei die mijn ouders hebben gezien meemaken!

In die context kan het hier alleen slechter worden, en daar alleen beter.......

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

In feiten zijn we het al, we, de meesten, willen het alleen nog niet inzien.

We zitten aan de top van de welvaart, ikzelf denk dat we al over de top heen zijn ik zal nooit meer de groei die mijn ouders hebben gezien meemaken!

In die context kan het hier alleen slechter worden, en daar alleen beter.......

Prep ze,

Kans

Het valt misschien nog wel mee. Met onze innovaties en kennis van techniek spelen we nog in de eredivisie. Als we dat niet verkwanselen kunnen we nog aardig mee blijven draaien. Maar zoals vroeger wordt het nooit meer, de verdeling zal anders zijn en misschien zelfs terecht.

Ik kies trouwens bewust zoveel mogelijk voor westerse producten. Een druppel op een gloeiende plaat, ik weet het, maar het is iets.

Link naar reactie

ik heb er geen woorden meer voor

overal om me heen zie ik de slachtoffers ten onder gaan

hetgeen mij nog het meeste geraakt heeft is dat een vriend van mij zijn huis aan de bank is kwijt geraakt nadat zijn relatie verbroken was

alles heeft hij er aan gedaan om daar te kunnen blijven wonen maar helaas

huis moest verkocht worden

vervolgens komt dat op zo,n veiling terecht waar de lijkenpikkers lopen en blijft hij met een restschuld zitten van ruim een ton

goed niks aan de hand . hij werken als een bezetene om toch aan zijn verplichting te voldoen.

helaas krijgt hij tijdens dit werk een ongeluk waardoor hij niet meer kan werken

vervolgens ontslagen en daar staat hij dan.

en nu komt mijn verbazing nadat op al zijn bezittingen en uitkering beslag gelegd is wordt hij geweigerd door de schuldsanering

deze vernedering was al erg genoeg maar om dan ook nog geweigerd te worden.

zelfs daar zitten ze al zonder geld.

en daar heb je dan je hele leven voor gewerkt

dit land gaat echt naar de kloten ( excuus voor mijn taalgebruik maar wordt er echt kwaad om )

Link naar reactie

Gast Dick Berts
Tja, maar vanwaar hun optimisme over de brics? Vanwege de (nog) hoge groeicijfers? Lijkt me eendimensionale logica..

Als Europa en/of VS onderuit gaan, zijn de effecten toch ook voelbaar voor de brics? De verwevenheid is zo groot!

In elk geval maken mijn Indiase bekenden zich dezelfde zorgen als wij. En lijkt het proces op sommige fronten daar al verder.

Verdubbelde prijzen van allerlei basisvoedsel in afgelopen jaar. En enorm stijgende transportkosten die ook forse impact hebben.

Precies op het moment dat ik weer eens flink in de weer ben, met hoe beperkt en ontoereikend ons brein eigenlijk is, komt Leidseprepper met een schijnbaar eenvoudig, maar o zo belangrijk inzicht. Wat zijn die breinen toch ook prachtige instrumenten!

In de huidige economische omstandigheden kun je geen enkel merk meer vertrouwen. Maar wat vroeger het merk "Rolls Royce" op een vliegtuigmotor voor mij betekende, betekent nu het merk "Leidseprepper" voor mij, naast een bericht op prepppers.nl :)

Leidseprepper, de sleutel tot inzicht!

Link naar reactie

ik heb er geen woorden meer voor

overal om me heen zie ik de slachtoffers ten onder gaan

hetgeen mij nog het meeste geraakt heeft is dat een vriend van mij zijn huis aan de bank is kwijt geraakt nadat zijn relatie verbroken was

alles heeft hij er aan gedaan om daar te kunnen blijven wonen maar helaas

huis moest verkocht worden

vervolgens komt dat op zo,n veiling terecht waar de lijkenpikkers lopen en blijft hij met een restschuld zitten van ruim een ton

goed niks aan de hand . hij werken als een bezetene om toch aan zijn verplichting te voldoen.

helaas krijgt hij tijdens dit werk een ongeluk waardoor hij niet meer kan werken

vervolgens ontslagen en daar staat hij dan.

en nu komt mijn verbazing nadat op al zijn bezittingen en uitkering beslag gelegd is wordt hij geweigerd door de schuldsanering

deze vernedering was al erg genoeg maar om dan ook nog geweigerd te worden.

zelfs daar zitten ze al zonder geld.

en daar heb je dan je hele leven voor gewerkt

dit land gaat echt naar de kloten ( excuus voor mijn taalgebruik maar wordt er echt kwaad om )

Wat een vreselijk verhaal zeg, ja, zo kan het ook gaan.

Laten we maar flink doorpreppen !

Link naar reactie

@survivor1: Wens je vriend sterkte van mij. Lijkt een beetje op m'n eigen verhaal.

Bijzonder lastig in dit soort sitaties is, dat alle instanties langs elkaar heen werken. Je hebt wel een bestaansminimum waar ze officieel niet aan mogen komen, maar diverse instanties houden geen rekening met elkaar en weten niet van elkaar waarop ze beslag leggen. Gelukkig ben ik, na jaren, door de ellende heen en ben weer aangeland in een huurhuisje en zonder restschuld van eigen woning.

Ik raad je vriend aan om hulp te zoeken bij een onafhankelijke instantie. Deze instanties verschillen per regio. Om toch een klein aanknopingspunt te geven, hier in Emmen is bv Sedna actief: http://www.welzijngroepsedna.nl/cms/front_content.php?idart=1

Zelf heb ik ontzettend veel gehad aan Bureau MEE: http://www.mee.nl/ Echt een aanrader!

Mocht je vriend meer advies willen, pm gerust, ervaringsdeskundige hier.

• Leuk 1
Link naar reactie

@survivor1: Wens je vriend sterkte van mij. Lijkt een beetje op m'n eigen verhaal.

Bijzonder lastig in dit soort sitaties is, dat alle instanties langs elkaar heen werken. Je hebt wel een bestaansminimum waar ze officieel niet aan mogen komen, maar diverse instanties houden geen rekening met elkaar en weten niet van elkaar waarop ze beslag leggen. Gelukkig ben ik, na jaren, door de ellende heen en ben weer aangeland in een huurhuisje en zonder restschuld van eigen woning.

Ik raad je vriend aan om hulp te zoeken bij een onafhankelijke instantie. Deze instanties verschillen per regio. Om toch een klein aanknopingspunt te geven, hier in Emmen is bv Sedna actief: http://www.welzijngroepsedna.nl/cms/front_content.php?idart=1

Zelf heb ik ontzettend veel gehad aan Bureau MEE: http://www.mee.nl/ Echt een aanrader!

Mocht je vriend meer advies willen, pm gerust, ervaringsdeskundige hier.

ik zal hem de sites door sturen

bedank voor de tip

ben nog een beetje voorzichtig met het melden van deze site maar daar zou hij veel baat bij hebben.

ik vind het persoonlijk erg jammer dat er zo veel persoonlijke shtf situaties om me heen zijn

maar niet alleen bij mij ook op deze site kom ik erg veel tegen

ik wil dan ook iedereen sterkte wensen met alles wat ze voor hun kiezen krijgen

en @Dick Berts thanx

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...