Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Column] Goud paradox

Mr. Gold
 Share

Recommended Posts

• Admin

Een hele mooie column geschreven door Alexander Sassen van Elsloo gepubliceerd in de Telegraaf met uitleg wat er gaat gebeuren als het financiële systeem valt met goud.

AMSTERDAM -

Door (onder andere) al het gegoochel van vele centrale banken is de angst voor een systeemcrisis aan het toenemen. Ieder land heeft zo zijn eigen redenen om de geldprinter overuren te laten draaien.

Bij ons heeft het te maken met de eurocrisis, die “onze” centrale bank, de ECB, denkt te bezweren met monetaire voodoo (laat ook daarom uw stem gelden op http://www.burgerforum-EU.nl ). Sommige investeerders nemen daarom grote goudposities in. Maar is goud een goede bescherming tegen een systeemcrisis? Het antwoord is nee of nee plus ja. Klinkt weer lekker vaag, maar ik zal in deze column uitleggen waarom ik dit zo zie.

Lees verder op: http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/alexandersassenvanelsloo/21300402/__Goud_paradox__.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het is wel een intro voor beginners.....

Maar goed er kan niet genoeg over geschreven en gepraat worden.

PM is voor mij een verzekering voor als de fiat droom instort, de rest doet me dus ook niet veel, ook niet als de waarde zou halveren.

Het betekent dan alleen dat ik een verzekeringspremie heb betaald voor een risico dat zich niet heeft voorgedaan!

Zodra je PM als een mogelijkheid ziet om geld te verdienen wens ik je veel succes ik geloof dat dit een van de moeiijkste markten is voor een particulier om op voorspelbare wijze geld te verdienen...

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Zodra je PM als een mogelijkheid ziet om geld te verdienen wens ik je veel succes ik geloof dat dit een van de moeiijkste markten is voor een particulier om op voorspelbare wijze geld te verdienen...

100% mee eens. Maar ik kan elke belegger aanraden om een klein percentage van zijn of haar vermogen om te zetten in fysiek PM, als onderdeel van een vermogensbeschermende strategie. Om dezelfde reden kopen sommigen nog steeds vastgoed, terwijl dat als beleggingsstrategie wellicht ook niet het meest handige moment is.

Link naar reactie

Hier een reactie van een leek.

Uit het artikel heb ik begrepen dat papiergoud niets meer waard is als het financiële systeem van onze aarde in elkaar stort.

Fysiek goud (in de vorm van munten, sieraden enz.) zal eerst in waarde zakken maar daarna enorm stijgen.

Twee vragen:

1. Is er ook een situatie waarin ook fysiek goud niets meer waard is?

2. Wat is het nut van het nu kopen van fysiek goud als de overheid het afpakt wtshtf (ergens gelezen dat dit een reële mogelijkheid is).

Link naar reactie

Hier een reactie van een leek.

Uit het artikel heb ik begrepen dat papiergoud niets meer waard is als het financiële systeem van onze aarde in elkaar stort.

Fysiek goud (in de vorm van munten, sieraden enz.) zal eerst in waarde zakken maar daarna enorm stijgen.

Twee vragen:

1. Is er ook een situatie waarin ook fysiek goud niets meer waard is?

Als er geen mensen meer zijn dan is niks nog wat waard. Vooralsnog is goud al meer dan 5.000 jaar als waardevol beschouwd.

2. Wat is het nut van het nu kopen van fysiek goud als de overheid het afpakt wtshtf (ergens gelezen dat dit een reële mogelijkheid is).

Hetzelfde kan natuurlijk gelden voor elke vorm van sparen en beleggen.

Als je fysiek goud hebt kan je dit makkelijk verstoppen. Geld op een bank- of aandelenrekening kun je niet zo makkelijk verstoppen. Een beslagname kan daarbij met een druk op een knop plaatsvinden. Willen ze je goud in beslag nemen dan moeten ze mannetjes op pad sturen en als die niks in je kluis vinden moet het wel heel erg gesteld zijn als ze je gaan martelen om je precious prijs te laten geven.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...