Ga naar inhoud
GENEGEERD

Houtsoorten voor en nadelen


frank1964

Aanbevolen berichten

Ik ben zelf heel tevreden met een deense kachel van RAIS.

Daar zit wat speksteen om maar niet te veel. Dus gelijk lekkere warmte en deze blijft door de speksteen nog een uur of 3 doorstralen.

Omdat de kachel snel op temperatuur is blijven de rook en geur tot een minimum beperkt. Alleen met mist niet stoken dan slaat de rook naar beneden ver verlink je je zelf.

 

mijn advies, stook alles wat je gratis of voor weining kan krijgen. Ik bedoel houtsoort maakt niet zo veel uit, als met maar onberkt is en goed droog. Zelf laat ik 1 keer per jaar de schoorsteen vegen (voor de verzekering) en doe het 1 keer zelf. Ik stook namelijk een kuub of 6 per jaar. Ook naaldhoud. Mits droog en nooit je kachel smoren gaat dat prima. Meestal heb ik wel 2 tot 3 kuub gestookt als de schoorsteen veger komt en het is altijd prima. Niet veel vette creosoot maar fijn hard spul.

 

tip voor de mensen die bang zijn voor schoorsteenbrand. een kleine poeder blusser bij de hand hebben. heb je brand dan leeg spuiten en de deur van de jkachel weer dicht. Veel vuur dan een pak soda erop gaat het subiet uit.

Maar als je warm stookt met droog hout........ en je veegt af en toe, dan ga je geen schoorsteen in straaljager modes meemaken. Geloof me als ie in de brand staat twijfel je daar geen moment aan

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...