Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Gast Bunkerprepper

Wij zijn geen robots omdat wij vrij kunnen denken en beslissen, en zo storingsvrij... beslissen en zo storingsvrij... beslissen en zo storingsvrij... beslissen en zo storingsvrij... @€1&/@@3&&@@@@@@1133@@@@[*]*{+[==¥\£\$\$>\\

Bunkerprepper

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ben benieuwd wat voor psychische afwijkingen artificiele intelligentie zou kunnen krijgen. Een ADHD computer of eentje met Tourette..

Deze post delen

Ik heb nooit echt goed begrepen waarom we zo verzot zijn op exotische rampen en scenarios terwijl we bovenop/middenin de echte shit zitten?

Prep ze kans

Deze post delen

Gast Heksenboot
Ik heb nooit echt goed begrepen waarom we zo verzot zijn op exotische rampen en scenarios terwijl we bovenop/middenin de echte shit zitten?

Prep ze kans

Of je nou wil of niet, je begeeft je richting toekomst.

Vaag in de verte zie je een splitsing. Welke afslag neem je?

Heb je een lamp nodig, zodat je beter kan zien wat de keuze is?

Deze post delen

Of je nou wil of niet, je begeeft je richting toekomst.

Vaag in de verte zie je een splitsing. Welke afslag neem je?

Heb je een lamp nodig, zodat je beter kan zien wat de keuze is?

Sorrie hb ik snap je reactie totaal niet?

Kans

Deze post delen

Gast Heksenboot
Sorrie hb ik snap je reactie totaal niet?

Kans

Ja sorry, daar was ik al bang voor. Ik was een beetje beeldend bezig.

Even terug naar af: jij vroeg je af, waarom mensen allemaal exotische rampen voorstellen.

Mijn stelling is:

Dat is een soort brainstormen over mogelijke toekomsten.

Je krijgt dan allemaal fantastische voorstellingen, met een paar mogelijkheden/waarschijnlijkheden.

Op die manier kan je een keuze maken/voorbereid zijn.

Een blik in de toekomst werpen en daar rekening mee houden. Een vorm van preppen dus.

Zo beter? :o

Deze post delen

Tja, Google is Skynet he..

Als er 1 bedrijf is waarvan ik verwacht dat ze druk bezig zijn met het ontwikkellen van AI dan is 't Google wel; probleem wat ik daarbij zie is dat zo'n AI gelijk toegang heeft tot de gehele database van Google en dus zo ongeveer de totale kennis van de mensheid. Komt nog eens bij dat ALS zo'n AI kwaadaardig blijkt te zijn, 'ie (via Android, toepasselijk naam) op honderden miljoenen apparaten code kan uitvoeren en dus extreem veel rekenkracht heeft. De vraag is dan of zo'n AI besluit dat de mensheid overbodig is geworden en ons uitroeit, of dat 'ie inziet dat 't uitroeien van de mensheid moreel niet kan of dat 'ie het simpelweg niet nodig vindt.

Ik geloof niet dat dit op korte termijn zal gebeuren, maar uiteindelijk zullen we AI uitvinden en wat er daarna gebeurt zal een enorme verandering teweeg brengen...

Niet iets waar ik voor prep verder; een evil AI die ons wil uitroeien... maar wel interessant om zo nu en dan eens over na te denken :)

Deze post delen

We kunnen geen AI bouwen die het menselijk brein kan evenaren, maar as we speak zijn we bezig met een hele andere benadering. Vroeger kon AI software alleen handelen op basis van het "goede antwoord". We zijn helaas al veel verder. Er worden algoritmen geschreven die werken met een vorm van reinforcement leren, waarbij gewerkt wordt met beloningen en straffen. Dit zijn zogenaamde genetische algoritmen. Een genetisch algoritme werkt met een hele serie aan antwoorden voor een bepaald probleem. Dit algoritme "schrijft" als het ware zijn eigen nieuwe generatie "kinderen". Deze worden met elkaar (en zichzelf) gecombineerd tot hopelijk betere oplossingen.

Simpeler gezegd, stel, een algoritme zal alleen overleven als deze het goede "wachtwoord" zegt. Alleen bij beantwoorden van het goede wachtwoord zal de software overleven. Bij een fout antwoord wordt het algoritme gewist. Als je nu algoritmes schrijft die zorgen voor meerdere "crossover kinderen", dan zullen er altijd algoritmes overleven. Deze overlevende "kinderen" (in termen: Populatie met kandidaat-oplossingen), worden gemuteerd herschreven en opnieuw geëvalueerd. Hierdoor onstaat een nieuwe populatie die vervolgens dichter bij het antwoord van je vraagstuk is (wat het goede wachtwoord is bijvoorbeeld). Op het moment dat wij deze algoritmes gaan programmeren op de evolutie van hun eigen software, dan zal deze software met alle beschikbare rekenkracht zichzelf exponentieel snel gaan verbeteren. Binnen 1 milliseconde heeft de software zich al miljoenen keren exponentieel verbeterd. Wat er daarna gebeurt is Singulariteit, of anders gezegd, dan is de Event Horizon bereikt (het punt achter de horizon waarop wij geen idee hebben wat er daarna gebeurt).

Misschien ben ik een fantast, maar in mijn ogen spelen we met vuur.

Deze post delen

Kurzweil zelf is er erg optimistisch over en ziet biologie en technologie op een prima manier hand in hand gaan. Al kan hij ook niet uitsluiten dat de mensheid door geweldadige machines wordt uitgeroeid. Did somebody order a Terminator?

En wij ons maar druk maken over kleinigheden als wankele euro's, rovende banksters, laffe politici en brakke dijken ... ;)

hmmm, wat is dat voor kerel??? @Dr.Prepper. hij is optimistisch maar kan niet uitsluiten dat we allemaal worden uitgeroeid...? :eek: (lol!!!) voor wat het waard is heb ik het akelige vermoeden dat er tegen 2045 geen bloeddorstige computers meer zullen bestaan/functioneren. en gewone ook niet..

Deze post delen

En toen las ik deze artikel over Neuroscience ontwikkelingen. Kurzweil heeft visioenen over onsterfelijkheid en kan best gelijk krijgen.

Het herinnerd mij aan een Star trek aflevering waarin The Borg ( een samensmelting van mens en machine, met een collectieve bewustzijn) een slachtoffer verteld: " resistance is futile", ( weerstand heeft geen zin). Kortom, onze technologie gaat jou overnemen en je wordt een met onze collectief.

Pfff, ik hoop dat je mijn Nederlands goed genoeg vind om te begrijpen wat ik bedoel.

http://www.popsci.com/science/article/2013-02/how-neuroscience-will-fight-five-age-old-afflictions?src=SOC&dom=tw

Deze post delen

Wij mensen denken dat bewustzijn in ons ontstaat en dat het misschien ook zou kunnen ontstaan in de computers die wij uitvinden. In werkelijkheid ontstaan zowel de mens als de computer in bewustzijn en moeten we maar afwachten wat dit bewustzijn wil ervaren :)

Vraagsteller: "Tjonge daar heb je dat rare brein van die Berts weer. Leg die shit die je hier opschrijft nou eens uit man, want ik begrijp er geen zak van".

DB: "Geweldig! Gefeliciteerd Vraagsteller! Het is een verdomd goed teken dat je er geen zak van begrijpt. Het kleine (ons brein) kan het onmetelijk grote (het bewustzijn) namelijk nooit bevatten".

Wat je BENT kun je niet waarnemen. Om iets waar te kunnen nemen, moet je een bewustzijn, een entiteit zijn, die buiten het waar te nemen object staat. Wij mensen identificeren ons met drie zaken, ons lichaam, ons denken en ons voelen. Alle drie hebben ze geen enkele realiteitswaarde, omdat ze komen en gaan. Maar er is meer..... We kunnen datgene wat we denken te zijn waarnemen. Want we zien ons lichaam, ons denken en ons voelen. Dus is er sprake van een misidentificatie! Wat zijn we dan wel? Deze vraag kan je hele leven op zijn kop zetten.

Alleen het hart kan het volgende begrijpen: 1+1=0. Voor een brein en voor een computer zal dit altijd een onbegrijpelijk raadsel blijven.

Maar als er sprake is van een misidentificatie, hoe bepaal je dan de realiteit waar we in leven? Want als je als mens jezelf niet kan identificeren, hoe weet je dan dat je leeft?

Deze post delen

Computer doet zich succesvol voor als mens

Voor het eerst in 60 jaar is het een computer gelukt om de Turing-test te doorstaan. De turingtest is een experiment, beschreven door Alan Turing in 1936, en nader uitgewerkt in zijn artikel Computing Machinery and Intelligence (1950) om licht te werpen op de vraag of een machine menselijke intelligentie kan vertonen.

http://www.nu.nl/tech/3797527/computer-doet-zich-succesvol-als-mens.html

De singularity is weer een stapje dichterbij gekomen ...

Deze post delen

Oud draadje maar aan relevantie nog niets ingeboet. Een van de oprichters van Apple, Steve Wozniak, vertelde jaren geleden al dat 'de cyborgs winnen' en 'Kunstmatige intelligentie wordt een vriend, iemand die je best zou willen ontmoeten'. Inmiddels is hij kritischer en geeft hij een duidelijke waarschuwing: 'Computers are going to take over from humans, no question' en 'I agree that the future is scary and very bad for people.'

Elon Musk, CEO van Tesla liet zich in soortgelijke termen uit enkele maanden geleden:

Tesla chief executive Elon Musk has warned about artificial intelligence before, tweeting that it could be more dangerous than nuclear weapons. Speaking Friday at the MIT Aeronautics and Astronautics department’s Centennial Symposium, Musk called it our biggest existential threat.

http://www.afr.com/technology/apple-cofounder-steve-wozniak-on-the-apple-watch-electric-cars-and-the-surpassing-of-humanity-20150323-1m3xxk

http://www.washingtonpost.com/blogs/innovations/wp/2014/10/24/elon-musk-with-artificial-intelligence-we-are-summoning-the-demon/

Deze post delen

Alsof IQ alles is.

En e.e.a. is na mijn tijd...

Het gaat allang niet meer over IQ. Juist het inbouwen van 'menselijk' gedrag is de grote uitdaging. Bij Tesla hebben ze daar nu al mee te maken. Wil je een self driving car moet je de computer 'leren' wat je moet doen met je auto als er op de linkerbaan een oude vrouw met rollator oversteekt, op de rechterbaan een jonge moeder met kinderwagen en er geen tijd meer is om te remmen. Een mens handelt instinctief en is daarom niet verwijtbaar. De computer moet je instrueren (zolang die nog niet self learning is).

Deze post delen

De computer moet je instrueren (zolang die nog niet self learning is).

Sterkte met het accrediteren en licenseren van de software.

Wie is er aansprakelijk als het toch nog tot een incident (aanrijding...) komt?

Deze post delen

Dan laat ik mijn robot straks mijn onzin op het forum posten.:p

Is natuurlijk al lang bekend dit. Die Polen in de tomatenkas hebben we straks ook niet meer nodig. Robots kunnen het veel beter, sneller en 24\7 en bepalen straks welke tomaten eraf kunnen. En zo voor nog heel veel meer beroepen.

Let op mijn woorden ..... JAPAN, daar gaat het gebeuren, daar komen de meeste patenten straks vandaan. Een zeer robot minded land.

Deze post delen

@jobs de legal aspecten zijn op dit moment inderdaad de vertragende factor in de uitrol van self driving cars. Niet de technologie, dat heb je goed gezien. @FincaInSpanje alhoewel Japen en Korea al jarenlang zwaar hebben geïnvesteerd in robotica, is het te verwachten dat de grootste revoluties uit Silicon Valley komen. De snelheid waarmee daar wordt ontwikkeld, gecombineerd met het human capital én monetaire kapitaal, is nauwelijks voor te stellen.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-03-17/silicon-valley-is-the-world-s-innovation-capital-because-of-a-technicality

Deze post delen

@jobs de legal aspecten zijn op dit moment inderdaad de vertragende factor in de uitrol van self driving cars. Niet de technologie,

Wil jij een auto zitten waarvan jij niet zeker bent dat deze veilig is?

Weet jij aan welke testen de software is onderworpen?

En welke niet?

Overtuig een weldenkend mens om in zo'n auto te rijden op iets meer dan een proeftraject.

Ja ik weet van tests in de states en elders maar is dat afdoende?

Deze post delen

@jobs de legal aspecten zijn op dit moment inderdaad de vertragende factor in de uitrol van self driving cars. Niet de technologie, dat heb je goed gezien. @FincaInSpanje alhoewel Japen en Korea al jarenlang zwaar hebben geïnvesteerd in robotica, is het te verwachten dat de grootste revoluties uit Silicon Valley komen. De snelheid waarmee daar wordt ontwikkeld, gecombineerd met het human capital én monetaire kapitaal, is nauwelijks voor te stellen.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-03-17/silicon-valley-is-the-world-s-innovation-capital-because-of-a-technicality

Aansprakelijkheidsvraagstukken zullen anders benaderd worden dan in het verleden. Dat werkt zeker vertragend maar zal de ontwikkeling niet tegenhouden.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...