Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wanneer de stroom uitvalt (SHTF)

Recommended Posts

Welicht al gelezen in het nieuws op het cruiseschip de Carnival Triumph was de stroom uitgevallen.

Wat gebeurt er als de stroom uitvalt?

Eenvoudig.

Massale paniek, chaos en ondragelijke omstandigheden.

De meest recente afbraak van beschaving is te zien op de Carnival Cruise liner het geeft ons een goed voorbeeld van hoe het eruit ziet als de shit hits de ventilator (SHTF) en dan letterlijk.

Voor de 4200 passagiers op die boot, dat is precies wat er gebeurde.

De shit raakte de ventilator en de de muren, gangen en al het ander,

Passagiers hebben gemeld riolering klotsen rond in gangen, ondergelopen kamers en moeite om genoeg eten te vinden.

"Het is walgelijk. Het is altijd het ergste,zei "passagiers Ann Barlow

Men loopt rond in een urine en fecale materie, en de riolen zijn buiten werking.

Wilt u de een vechten voor een stuk oudbakken taart en wandelen in uw eigen rioolwater zijn?

KLIK VOOR FOTO'S VAN DE CARNIVAL TRIUMPH

.

Dus de les is let op bij een microkosmos (wereld in het klein) zoals een schip of flat (waar je misschien niet uit kunt) of een stad denk aan New Orleans.

Wordt ook gewaarschuwd om niet in een opvangcentra te gaan, als daar de stroom uitvalt dezelfde omstandigheden en je mag er waarschijnlijk niet uit, lees verder op de 2e link.

Op de link SHTFplan in het topic worden ook oplossingen gelinkt, u raad het al preppen.

VIA;

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2276918/More-4-000-people-stranded-cruise-ship-entire-day-engine-room.html

http://www.shtfplan.com/emergency-preparedness/when-the-power-goes-out-its-like-a-bunch-of-savages_02152013

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Ik denk niet dat je een schip kan vergelijken met een flat. Als je een kamer hebt op een onderdek zonder daglicht en de stroom valt volledig uit is het echt stikdonker natuurlijk. Dan heb je sneller paniek dan in een flat met ramen. En ook de riolering is op een schip net wat anders opgezet dan in een gewoon huis. Tuurlijk zal het niet allemaal vlekkeloos gaan.

In het artikel staat verder dat de airco het niet doet in de hutten en dat mensen daarom buiten moeten slapen. Ook dat zie ik niet zo snel gebeuren in een Nederlandse flat.

Dus al met al heel vervelend voor die mensen maar er is niemand gewond geraakt en ze hebben we een verhaal te vertellen als ze weer thuis zijn.

En wat betreft opvangcentra. Wij hebben geen FEMA camps in Nederland bij mijn weten als er wat gebeurt. Je kunt de Amerikaanse situatie niet zomaar doortrekken op de Nederlandse samenleving.

Ik denk niet dat je een schip kan vergelijken met een flat. Als je een kamer hebt op een onderdek zonder daglicht en de stroom valt volledig uit is het echt stikdonker natuurlijk. Dan heb je sneller paniek dan in een flat met ramen. En ook de riolering is op een schip net wat anders opgezet dan in een gewoon huis. Tuurlijk zal het niet allemaal vlekkeloos gaan.

In het artikel staat verder dat de airco het niet doet in de hutten en dat mensen daarom buiten moeten slapen. Ook dat zie ik niet zo snel gebeuren in een Nederlandse flat.

Dus al met al heel vervelend voor die mensen maar er is niemand gewond geraakt en ze hebben we een verhaal te vertellen als ze weer thuis zijn.

En wat betreft opvangcentra. Wij hebben geen FEMA camps in Nederland bij mijn weten als er wat gebeurt. Je kunt de Amerikaanse situatie niet zomaar doortrekken op de Nederlandse samenleving.

De belangrijkste klacht die in op het nieuws hoorde was dat de passagiers geen bereik hadden met hun telefoons. Vind je het gek, midden op zee? zelfs midden op het IJsselmeer of op de Waddenzee zijn er al mensen die geen bereik hebben, en ook daar heb ik ze om die reden gek zien worden! :p

Ik denk niet dat je een schip kan vergelijken met een flat

MWOEHAHAHAHAAA!!!

Sorry voor mijn onzinnige reactie maar Aquafin heeft werken aan de riool uitgevoerd en de afwatering gebeurd nu met ... electrische pompen. Zeer berucht bedrijf bij Belgen. Ook wie in droog gebied woont zoals wij kent hen. Sorry, woonde.

Heb een beetje stront ervaring. Vandaar mijn onzinnige reactie.

Nee effe serieus nu. Als die dingen uitvallen loopt er niks meer weg uit de riool en komt alles langs je putjes je huis in.

Na 2 minuten was de straat veranderd in een meute uitschot. Da's al wat nodig is om de mens te zien veranderen in een drekgooiend prehistorisch beest. Een paar minuten geen electriciteit. Iets langer als het niet regent.

Stel je voor dat zo'n panne een paar dagen of weken langer duurt dan de normale paar uren. Dan is er wel meer ondergedrekt dan enkele tientallen huizen. Liefst tijdens een epidemie van buikgriep dan :mad:

Ach, leve de moderne tijd zeker? Waar de natuurlijke afwatering van riolen en beken onbestaand is en alles op electriciteit MOET werken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...