Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Niet de staatsschuld is het grootste probleem, maar..

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

We gaan zo langzamer hand de kant van de zuidelijke landen op .

In Griekenland werd verleden week gevochten ,gevochten om 50 ton groente en fruit wat de boeren dumpten uit protest tegen de maatregelen van de regering .Ook de Griekse bouw licht op zijn gat ,de bouw is met 66,6 % ingestort .

Jeugd werkeloosheid is tot 61,7% gestegen .

En 40%van de bevolking kan amper de kosten van gas en licht bekostigen .

Dat staat ons ook te wachten met deze idiote manier van bezuinigen .

Het redden van banken en het geld pompen richting het zuiden ten koste van de eigen economie kan maar tot een ding leiden.

Nine meals away from total chaos.

Ries.

De cijfers geven steeds duidelijker aan dat we in de laatste fase van Ponzi zitten.

Hoe lang die duurt?

Geen idee, dat hangt van de vindingrijkheid van de (lees: onze) beleidsmakers af.

Misschien klink ik als een doemdenker. Wel, de mensen die de Grote Depressie voorspelden waren dat ook. Later waren het realisten.

http://financieel.infonu.nl/beleggen/89515-wat-is-een-ponzi-scheme.html

Het schuldenprobleem wordt nog groter als wordt bedacht dat de gezinsschulden geconcentreerd zijn bij de helft van de ruim zeven miljoen huishoudens die Nederland telt.

Gezinnen die in een huurhuis wonen hebben geen of lage schulden.

Sommige gezinnen met een koopwoning hebben geen hypotheek (meer).

De schuldenberg van € 769 miljard rust dus op ongeveer drieënhalf miljoen gezinnen. Dat is een last van ruim twee ton per gezin.

Gelukkig ben ik schuld vrij en geen eigendom van de bank zodat ik zo kan emigreren uit deze bananen republiek!

Het schuldenprobleem wordt nog groter als wordt bedacht dat de gezinsschulden geconcentreerd zijn bij de helft van de ruim zeven miljoen huishoudens die Nederland telt.

Gezinnen die in een huurhuis wonen hebben geen of lage schulden.

Sommige gezinnen met een koopwoning hebben geen hypotheek (meer).

De schuldenberg van € 769 miljard rust dus op ongeveer drieënhalf miljoen gezinnen. Dat is een last van ruim twee ton per gezin.

Gelukkig ben ik schuld vrij en geen eigendom van de bank zodat ik zo kan emigreren uit deze bananen republiek!

Brutale vraag. Heb je een burgerservicenummer?

Je weet wel (BSN) uniek persoonsnummer dat iedereen krijgt die ingeschreven staat in de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA). Indien ja, dan vervangt BSN in veel gevallen het sofinummer en bestaat uit dezelfde reeks cijfers.

Als jij een sofinummer hebt maar niet staat ingeschreven in de GBA, houdt je weer wel je sofinummer.

Derhalve verwacht de staat dat je dan meedoet aan het betalen van je schulden.

Heb je geen van bovengenoemde, dan ben je schuldenvrij....en vogelvrij.

Ries.

Brutale vraag. Heb je een burgerservicenummer?

Je weet wel (BSN) uniek persoonsnummer dat iedereen krijgt die ingeschreven staat in de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA). Indien ja, dan vervangt BSN in veel gevallen het sofinummer en bestaat uit dezelfde reeks cijfers.

Als jij een sofinummer hebt maar niet staat ingeschreven in de GBA, houdt je weer wel je sofinummer.

Derhalve verwacht de staat dat je dan meedoet aan het betalen van je schulden.

Heb je geen van bovengenoemde, dan ben je schuldenvrij....en vogelvrij.

Ries.

Ries je kan je maar op een manier uitschrijven uit het GBA en dat is naar de gemeente gaan en zeggen dat je gaat werken in een land buiten de EU.

Dan schrijven ze je uit en heb je niks meer met Nederland te maken.

Zorg dan ook dat je niks meer met Nederland te maken hebt (bankrekening enzo)

Met andere woorden verdwijn uit de maatschapij maar woon gewoon in Nederland.

Een woord, nice.

Een waarschuwing, pas op in geval van ziekenhuisopname etc, want het kost je bakken in zo een geval.

Maar toch, nice.

Ries.

Ps, zorg dat je op schrift hebt dat je uitgeschreven bent, vadertje staat zoekt je op in het buitenland.

Ik weet dit uit ervaring ;)

Nog een leuk weetje is dat als je voor de staat 5 jaar onvindbaar bent je geen schulden meer hebt bij banken en dergelijke instellingen.

Uitschrijven uit Nederland en Nergens je post laten komen en je zaken doen via een vriend of vriendin haar rekening maar het liefste cash en nooit op je eigen naam!

Belasting geld voor het leven dus kijk daar mee uit.

Nu wordt ik toch nieuwsgierig, in andere draadjes gaf je aan graag Nederland te verlaten, maar de mogelijkheden niet te hebben. Hier denk ik te lezen dat je zo kan vertrekken, als je dat wilt. Wat houdt je tegen?

ps: ben zelf ook vertrokken, ruim 5 jaar geleden, en alleen maar beter van geworden, geen last meer van "verplichte" verzekeringen en andere onkosten, minder regeltjes (al kennen ze hier ook zeker wel bureaucratie en oeverloze discussies).

Staatsschuld is van belang bij het lenen door de staat op de markten (wat moet immers van de EU).

Is dus zeker belangrijk maar mometeel is de rente die NL betaalt relatief laag.

De schuld van de burgers is meer van belang voor de handel en de banken, dus dat draait om de kredietwaardigheid van hun klanten.

Ik zie niet dat daar momenteel een groot probleem is.

Met wat inflatie (waar blijft die nou?) is de hypothekschuld in retalief korte tijd betaalbaar genoeg te maken.

Ook zonder hypotheekrente aftrek.

Hier komt gewoon het falen van decennia aan politiek beleid aan het licht.

De huursubsidie had ernstig terruggebracht moeten zijn.

De hypotheekrente aftrek had 30 a 40 jaar terug aan de afbouw begonnen moeten zijn.

Maar nee, het sociale systeem is echt niet houdbaar op deze manier.

Leg dat eens uit aan het volk.

En neem dan de stappen om het te fixen.

Over vijf jaar misschien?

Ik weet dit uit ervaring ;)

Nog een leuk weetje is dat als je voor de staat 5 jaar onvindbaar bent je geen schulden meer hebt bij banken en dergelijke instellingen.

Uitschrijven uit Nederland en Nergens je post laten komen en je zaken doen via een vriend of vriendin haar rekening maar het liefste cash en nooit op je eigen naam!

Belasting geld voor het leven dus kijk daar mee uit.

Schuld vervalt nooit Powerbox, een BKR registratie vervalt na ongeveer 5 jaar (mits voldaan), maar schulden bij de bank heb je voor het leven.

Pas daar heel erg mee op.

Kennissen van ons waren voor 18 jaar naar Spanje verhuisd, uitgeschreven, Staatsburgerschap Spanje aangevraagd...ging prima. Ze waren Spanjaard.

Na 18 jaar terug naar Nederland geëmigreerd, en weer Nederlander geworden, binnen 14 dagen werden ze herinnerd aan het feit dat er nog geld terug moest worden betaald. (ging om 500 gulden toen)

In jou geval houd dat in: Emigreren, en nooit, maar dan ook nooit meer boven het Nederlands maaiveld uitkomen.

Met wat inflatie (waar blijft die nou?) is de hypothekschuld in retalief korte tijd betaalbaar genoeg te maken.

Ook zonder hypotheekrente aftrek.

Die Inflatie is er echt wel. Het probleem is de inflatiecompensatie. die zal de komende jaren achter blijven lopen bij de echte inflatie.

Hierdoor dat weliswaar de hypotheekschuld een steeds kleiner % van hetbruto inkomen uit gaan maken, maar als je gaat kijken naar het netto besteedbaar inkomen na vaste lasten en eerste levensbehoeftes, dan zal de hypotheekschuld een steeds groter % gaan opslokken.

Om af te lossen moet je feitelijk kunnen sparen, als het vermogen om te sparen afneemt, dan neemt ook het vermogen om af te lossen af.

Daarnaast zullen de huidige modale dertigers en veertigers toch snel 2 tot 400 euro per maand opzij moeten zetten voor hun pensioen.(dit bovenop alle al verplichte deelnames e.d.) als ze na hun 65 jaar ongeveer dezelfde levensstandaard zullen willen hebben als de huidige pensionada.

Wie doet dit al???

Dus Ja die inflatie is er al, maar hypotheken worden niet makkelijker aflosbaar.

De inflatiecorrectie is altijden ene wassen neus.

Het gaat immers om de werkelijke inflatie -en die is voor iedereen anders-, niet een of ander eufemistisch getal dat elders wordt berekend.

Daarnaast gaat het om de nog immer doorzettende productiviteitsstijging die gecompenseerd mag worden.

We worden dus voortdurend bestolen.

Nu wordt ik toch nieuwsgierig, in andere draadjes gaf je aan graag Nederland te verlaten, maar de mogelijkheden niet te hebben. Hier denk ik te lezen dat je zo kan vertrekken, als je dat wilt. Wat houdt je tegen?

ps: ben zelf ook vertrokken, ruim 5 jaar geleden, en alleen maar beter van geworden, geen last meer van "verplichte" verzekeringen en andere onkosten, minder regeltjes (al kennen ze hier ook zeker wel bureaucratie en oeverloze discussies).

In welk land ben je gaan wonen? Is dit puur een financiële kwestie geweest?

• 2 weeks later...
Daarnaast zullen de huidige modale dertigers en veertigers toch snel 2 tot 400 euro per maand opzij moeten zetten voor hun pensioen.(dit bovenop alle al verplichte deelnames e.d.) als ze na hun 65 jaar ongeveer dezelfde levensstandaard zullen willen hebben als de huidige pensionada.

Wie doet dit al???

Met pensioen gaan zal voor een dertiger of veertiger straks niet meer weggelegd worden. Geld dat je hiervoor spaart wordt op termijn gewoon verbeurd verklaard als de overheid geld nodig heeft om een of ander potje te dichten of geld te geven aan rijke hedgefunds die Griekse en Spaanse obligaties hebben gekocht. Je kan beter er nu van genieten en je er op instellen dat je moet werken tot je dood (of het tot dan met een bijstandsuitkering moet stellen). De babyboomers zijn de laatste generatie die nog van een riant pensioen kunnen genieten. Ze verjubelen dit ook totaal zodat er niks te erven valt voor hun kinderen (behalve restschulden). Generatie X en alle generaties daarna hebben het nakijken.

Zolang dit soort buitensporige bonussen nog worden betaald aan de dikke nekken hoef je jezelf nergens zorgen over te maken in dit land.

Zijn mensen die zelfs met hulp van de voedselbank al amper kunnen rondkomen/overleven. Nee betaal gewoon 4 miljoen uit aan bonussen.

Moe wordt ik er van.

http://www.nu.nl/economie/3358379/heineken-topman-ontvangt-4-miljoen-euro-bonussen.html

Die bonussen maak ik me nog niet eens zo boos om, al helemaal niet als het om een zelfstandig bedrijf als Heineken gaat; niemand verplicht je om bier te kopen; het is meer de algemene verspilling van overheden. De totale inefficiëntie en pure werkverschaffing voor duizenden ambtenaren die er totaal niet toe doen, niets kunnen, niets produceren, alleen maar in dienst zijn om een A4tje van het ene bakje in het andere te leggen, overleg groepjes om het overleggen, "moeilijk-moeilijk" roepers, etc.

6 miljard per jaar aan subsidie voor culturele integratieprojectjes, 5~7 miljard per jaar aan overheids-ICT faal-projecten die voortijdig gecancelled worden, dáár wordt ik boos om!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...