Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Wij zijn 16 jaar. wat kunnen wij doen?


Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik ben the-young-generation mijn naam spreekt voor zich.

Ik ben 16 jaar en heb al een poosje geleden besloten om informatie op doen, wat te maken heeft met preppen en survival. Mijn aanzet hiervoor kwam door de programma’s zoals doomsday preppers en ultimate survival (ik ben grote fan van dit soort programma’s) hierdoor ben ik ook was survival spullen aan het verzamelen, vaak gebruik ik deze spullen bij het nacht vissen. Ik heb een aantal vrienden die met mij mee doen want wij denken (net zoals de meesten op dit forum) dat er iets zal gebeuren waardoor de wereld op zijn kop zal staan. Wij wonen in Gelderland op de Veluwe dus er is bos genoeg om te leren survivalen. Nu vinden onze ouders dit grote onzin maar wij nemen dit WEL serieus. Dus hier is onze vraag een jullie;

 

wat kan een groepje 16 jarige nou eigenlijk het beste doen en wat zijn de meest noodzakelijke dingen die wij moeten hebben, kennen en kunnen?

 

 

Natuurlijk weten wij al best veel van de natuur omdat wij nachtvissers zijn (zo weten wij welke onkruid je kunt eten en de basis van survivalen) maar willen altijd meer weten. zo i zo kwa communicatie want wij wonen niet heel dicht bij elkaar.

Want als DIE dag aan breekt denkt iedereen ‘had ik maar voorzorgen maatregelen getroffen’

 

Ps ik ben dyslectisch

Groetjes TYG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hallo TYG,

Ik zie jouw verhaaltje als een voorstelronde! Welkom hier. Ik denk dat je de eerste stappen al hebt gezet, je aanmelden hier en je informatie hier inwinnen, je kennis van de natuur.

Mijn advies is je aan te sluiten bij een van de regio's van preppers.nl, daar worden met regelmaat meetings georganiseerd.

Wat betreft het groepje waarmee je dit deelt, laat hen zich inderdaad ook eens voorstellen, wel zo leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi TYG,

 

Leuk bericht. Ik begrijp dat je met vele vragen zit als je net begint met preppen. Aan de andere kant ben je al heel goed bezig met nachtvissen en (on)kruid eten.

Ik vermoed dat voor de meeste preppers het financiële aspect zwaar meeweegt, en voor jonge preppers geldt dat in het bijzonder.

 

Op deze site staat een heleboel informatie, ook voor budget preppers, hoe je bepaalde zaken kunt oplossen met zo weinig mogelijk middelen. Het is dus vooral veel zoeken en lezen.

 

Verder raadt ik je aan, desnoods met je vrienden samen, om het boekje "Hoe overleef je een crisis" van Dick Berts te kopen (12,50 tot 15,- euro). In dat boekje staan twee uitgebreide lijsten met wat je zoal in huis moet hebben voor onverwachte situaties. Daarmee heb je een leidraad van waaruit je kunt gaan werken. Misschien staan die lijstjes al wel ergens op het forum.

 

Schoon drinkwater en voedsel zijn natuurlijk het meest belangrijk en voor de hand liggend. Afijn, wellicht hebben anderen hier nog betere ideeën.

 

Groet en tot horens

 

Charlie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

TYG welkom hier. Volg de diverse topics die geschreven worden en leer van de anderen. Veel van jullie vragen worden namelijk ook door anderen gesteld, dus veel antwoorden kun je al terugvinden in dit forum. Zelf volg ik de meeste nieuwe berichten, op die manier zie ik vaak ook nog oudere topics voorbij komen want het forum bevat teveel topics om ze een voor een allemaal door te lezen.

 

Verder is het wellicht een idee om bij de "youngones" groep te gaan. op dit forum heeft zich de jeugd samengevoegd in de eigen groep 1990+

 

ps: weten je ouders dat er recent weer enkele stroomstoringen in NL zijn geweest? Zou dan wel handig zijn als je wat eten, drinken in huis hebt (kassa in de winkel werkt dan namelijk ook niet) en ook een mogelijkheid tot verwarmen en koken. Als je het hen op die manier eens vertelt dat je daarvoor wat extra eten en een gaskookstel oid hebt gekocht snappen ze wellicht dat jullie ideen niet gebaseerd zijn op (op sensatie beluste) amerikaanse TV programma's

Link naar reactie
Delen op andere sites

als eerst een verzamel punt afspreken met je vrienden, op die plek alvast wat goedkoop eten begraven, ook een paar messen en draad om vallen te maken. ieder thuis heeft een rug zak met zijn visspul, tent , ed. ieder van jullie koop een lifestraw, kost 15 € pp.dan heb jullie een begin punt.

dan speek jullie af mandelijk op jullie verzamelpunt. daar breng ieder lang houdbaar eten, zoals rijst en ook olie ed.je doen het eten in een toon die je heel goed afsluit en begaaf.

daarnast stel jullie je hier voor en lees hier alle die massa advies en info die je kun vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

ik ben the-young-generation mijn naam spreekt voor zich.

Natuurlijk weten wij al best veel van de natuur omdat wij nachtvissers zijn (zo weten wij welke onkruid je kunt eten en de basis van survivalen) maar willen altijd meer weten. zo i zo kwa communicatie want wij wonen niet heel dicht bij elkaar.

Want als DIE dag aan breekt denkt iedereen ‘had ik maar voorzorgen maatregelen getroffen’

 

Ps ik ben dyslectisch

Groetjes TYG

 

Zorg dat je de basis beheerst en kunt invullen. Onderdak, water, vuur, voedsel en uitwijkplan.

Als groep altijd samen blijven. En anders een samenkomstplek afspreken.

Zo veel mogelijk leren, wat inhoud informatie opdoen, en kijken waar je leerpunten liggen.

Niet solo gaan, kracht komt als je jong bent uit nummers.

Niet te veel opvallen en samen DIE dag tegemoet zien als groep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat je ouders het maar een gek idee vinden, dat preppen.

En ja, als zij het fenomeen preppen alleen maar kennen van programma's als doomsday preppers is het te begrijpen aangezien de preppers in dat programma wel erg zijn doorgeslagen.

Toch lijkt het mij voor jou (jullie) een goed idee om toch te proberen om je ouders erbij te betrekken aangezien zij de kosten beter zullen kunnen dragen.

 

Wellicht kun je uit het volgende filmpje een paar goede argumenten halen om je ouders te overtuigen:

 

Sowieso een goed argument om te gebruiken, is dat een voorraad geld kan besparen, namelijk als een product in de aanbieding is kan je beter groeter inslaan,

inplaats van dat je de week daarna datzelfde product weer voor de volle pond koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...