Ga naar inhoud
GENEGEERD

Je Rugzak groen kleuren


Dristal

Aanbevolen berichten

Hey beste mensen,

 

Weet iemand of het mogelijk is om een blauwe trekrugzak groen te kleuren? Ik herinner me namelijk nog dat mijn moeder vroeger mijn jeansbroeken groen kon kleuren in de wasmachine met een soort verf...

Geen idee hoe of met wat je dat moet doen... :)

 

 

Groetjes

 

Dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nee, dat is het lastige die textielverf: kleurvast wordt het nooit, dus altijd en altijd apart wassen! @Dristal: Of het werkt voor jouw rugzak is nog maar de vraag. Wat voor materiaal is het: nylon of een andere kunststof? Geen idee of daar verf voor is, ik heb het nog nooit gezien. Probleem met alle textielverfen is dus dat het af blijft geven. Beetje lullig als je met je mooie groene rugzak door de regen loopt ... Ben jij na een tijdje groen en je rugzak weer blauw :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hey beste mensen,

 

Weet iemand of het mogelijk is om een blauwe trekrugzak groen te kleuren? Ik herinner me namelijk nog dat mijn moeder vroeger mijn jeansbroeken groen kon kleuren in de wasmachine met een soort verf...

Geen idee hoe of met wat je dat moet doen... :)

Groetjes

Dristal

 

 

Jeans is katoen, dat absorbeert kleurstof. Doe een blauwe broek in gele kleurstof en hij wordt groen.

Rugzak is meestal kunststof en waterafstotend. Verven met textielverf zal niet gauw lukken.

Je kan het met een spuitbus proberen, maar dat zal ook snel slijten, omdat de stof flexibel is.

Als je gewoon een paar soorten groen eroverheen spuit en het slijt hier en daar, kan het een mooi effect geven. Maar ja, smaken verschillen he.... :D

Als je eerst een kunststof primer/grondverf gebruikt, zal het wat beter blijven zitten.

Je hebt ook de kans, dat je stof heel stijf wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Je zou ook een regenhoes kunnen nemen om over je rugzak te trekken. Die zijn er ook in camouflage. Dan hoef je je rugzak niet te verven en weet je meteen dat hjij 100% waterdicht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
het geld wat gaat zitten in spuitbussen e.d. zal waarschijnlijk aardig in de buurt komen van een goedkope, maar goede rugzak, zoals het alice pack.

 

Dat is de beste oplossing! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey beste mensen,

 

Weet iemand of het mogelijk is om een blauwe trekrugzak groen te kleuren? Ik herinner me namelijk nog dat mijn moeder vroeger mijn jeansbroeken groen kon kleuren in de wasmachine met een soort verf...

Geen idee hoe of met wat je dat moet doen... :)

 

 

Groetjes

 

Dristal

 

Groene regenhoes?

Anders tweedehands verkopen en een groene weer kopen.

Kunststof kleuren lijkt me een crime....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke bedankt iedereen. Ik ga het dan niet proberen. Een groene regenhoes heb ik, maar ik dacht: laat ik het even vragen of het een goed idee is! Niet dus ;)

@Summ Ik voel me er niet goed bij als ik dingen koop terwijl ik nog hetzelfde heb liggen, maar dan een andere kleur. Mijn rugzak heeft al enkele gaten, maar is nog perfect functioneel dus een nieuwe moet ik zeker nog niet. ;) Ben nogal Marxistisch op dat vlak ;)

 

Bedankt iedereen voor het advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...