Ga naar inhoud
GENEGEERD

Drinkwater in Noord-Holland


Gast Powerbox

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

 

De wereld is gek geworden, en de Nederlandse gemeenten willen schijnbaar daarin graag voorop lopen :mad:

Er is een programma de wilde keuken geloof ik, darin liet die man een paar weken geleden zien, hoe je makkelijk een put kon slaan, best interessant !

Bijna niets voor nodig, buisje, grondboortje, slangetje et voila..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is echt weer een prachtig voorbeeldje van corrupt en krom bureacratisch Nederland he. Wie heeft de aanleg van dat leidingnet betaald ook alweer? Juist, wij als burgers. En nu wil de gemeente ons daar weer op gaan belasten, omdat het op 'hun' grond ligt. Hoezo, hun grond. Die grond is toch net zoveel van mij? Zij zitten daar toch als mijn vertegenwoordigers / afgevaardigden? Pleur op zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Precariobelasting" is weer één van die smerige graaipraktijken van de gemeenten! Een bord op straat? Betalen! Een vlag aan uw pand? Dokken!

 

Zoals @Holbewoner het precies zegt: WIJ hebben dat waterleidingnet al een keer betaald! Moeten we nu NOG EEN KEER betalen voor datzelfde waterleidingnet? Wat een vieze vuile aasgieren zijn het toch, zowel de gemeente als het waterbedrijf. Sjezus, zit ik me even op te winden op vrijdagavond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johnny BravoNL

Is een verhoging van het tarief geen logisch gevolg van een verhoging van belasting? Weet jij iets dat ik niet weet wat het waterbedrijf een vieze vuile aasgier maakt?

 

Uiteraard is een verhoging van het tarief een logisch gevolg van de belasting. Let wel, ik reageerde ietwat emotioneel en wellicht niet rationeel.

 

Edoch, volgens een verklaring van PWN: "De precarioheffing zou Haarlemmermeer in 2014 2,3 miljoen euro opleveren. PWN stelt dat geld niet te kunnen missen. „Daarom moeten we die heffing bij de klant in rekening brengen”, aldus een woordvoerster van het drinkwaterbedrijf.". Dat betekend dus dat men geen winst meer zou maken. De precarioheffing van 2,3 miljoen moet worden geboekt als zijnde kosten en gaan derhalve op de balans ten koste van de winst. Nu heb ik niet de moeite genomen om te Google'en naar PWN en heb dus geen idee van de rechtsvorm of dat ze überhaupt een winstdoelstelling hebben, maar als ze nu dus de prijzen met 50% moeten verhogen om 2,3 miljoen euro te compenseren, betekent het dat men (als men 2,3 miljoen euro wil goedmaken, met een netto winst rendement van 7 tot 10%, en dan doe je het extreem goed als bedrijf) men dus 23 miljoen extra in rekening moet brengen, of eigenlijk 46 miljoen...

 

Met andere woorden, men mist 2,3 miljoen aan (netto)winst.

 

Mijn berekening rammelt aan alle kanten, ik weet het. Morgen typ ik wel meer.

 

Het is nu weekend ;)

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...