Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lijfrente diefstal...

Sofie
 Share

Recommended Posts

Dat lijfrente polissen zwaar kut zijn dat wist ik al, wat ik me echter niet besefte is dat men belasting moet betalen over de inleg ipv over de "werkelijke" waarde.

En aangezien de meeste verzekeringsmaatschappijen slechte beleggingen gedaan hebben zullen veel Nederlanders minder dan nul euro overhouden.

Samengevat; je stopt ergens veel geld in.. je krijgt het niet meer terug.. en je krijgt ook nog een boete als je er naar vraagt..

Ik raad iedereen die nog zoiets heeft lopen aan om in elk geval geen bodemloze put te blijven voeden en dus niets meer in te leggen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Daar kun je over schelden, maar het is net als met een hypotheek. Je kunt kiezen voor gegarandeerde opbouw, of speculatief voor belegging. Genoeg die daarmee, (vanwege hebzucht, of slechte adviseurs?) de boot in gegaan zijn. Maar mocht er wel een flink rendement zijn, dan wordt er wel opgeschept over de fantastische keuze die ze gemaakt hebben.

Link naar reactie

Dat lijfrente polissen zwaar kut zijn dat wist ik al, wat ik me echter niet besefte is dat men belasting moet betalen over de inleg ipv over de "werkelijke" waarde.

En aangezien de meeste verzekeringsmaatschappijen slechte beleggingen gedaan hebben zullen veel Nederlanders minder dan nul euro overhouden.

Samengevat; je stopt ergens veel geld in.. je krijgt het niet meer terug.. en je krijgt ook nog een boete als je er naar vraagt..

Ik raad iedereen die nog zoiets heeft lopen aan om in elk geval geen bodemloze put te blijven voeden en dus niets meer in te leggen.

Goed advies, daarnaast is het goed je te realiseren dat geen enkele maatschappij er echt voor de winst van de klant is. Elk bedrijf denkt enkel en alleen aan zijn eigen winst. Voor een pensioen moet je volgens mij andere zaken aanboren.....

Link naar reactie

Met pensioen gaan kun je gevoegelijk vergeten tenzij je er nu al gebruik van maakt. De meeste 20'ers tot 40'ers zullen moeten gaan werken tot hun dood. En dan waarschijnlijk nog in bittere armoede. Tenzij je natuurlijk daarvoor geprept hebt of bij de rijkste .001% behoort. De eerste groep mag wel oppassen dat de laatste groep hun pensioen niet inpikt. En dat je niet door hen afgemaakt wordt om Agenda 21 te realiseren. :(

Link naar reactie

Met pensioen gaan kun je gevoegelijk vergeten tenzij je er nu al gebruik van maakt. De meeste 20'ers tot 40'ers zullen moeten gaan werken tot hun dood. En dan waarschijnlijk nog in bittere armoede. Tenzij je natuurlijk daarvoor geprept hebt of bij de rijkste .001% behoort. De eerste groep mag wel oppassen dat de laatste groep hun pensioen niet inpikt. En dat je niet door hen afgemaakt wordt om Agenda 21 te realiseren. :(

De eerdere drie economische golven hebben geleerd dat er een tijdsspanne is van zestig jaar tussen twee dieptepunten, dus de twintigjarigen zitten op hun vijftigste weer op de top van de golf.

Link naar reactie

De eerdere drie economische golven hebben geleerd dat er een tijdsspanne is van zestig jaar tussen twee dieptepunten, dus de twintigjarigen zitten op hun vijftigste weer op de top van de golf.

Ervaringen uit het verleden bieden ook hier geen garantie op de toekomst. Daarnaast hadden de drie voorgaande Kondratieff curven ook steeds een mindere periode; namelijk oorlog; en die moet je dan ook nog even zien te overleven voordat je de boom weer mee kunt maken. Naast je eigen lijf moet je dan ook je startkapitaal zien mee te nemen om te kunnen investeren in de boom. Al met al veel factoren die op allerlei manieren negatief beïnvloed kunnen worden lijkt me.

Dat is dan ook waar het preppen om de hoek komt: alert zijn op allerlei omgevingsfactoren en inspelen waar nodig. Ook al betekent dat afwijken van een eerder gemaakt plan.

Succes mensen!

• Leuk 1
Link naar reactie

Ervaringen uit het verleden bieden ook hier geen garantie op de toekomst. Daarnaast hadden de drie voorgaande Kondratieff curven ook steeds een mindere periode; namelijk oorlog; en die moet je dan ook nog even zien te overleven voordat je de boom weer mee kunt maken. Naast je eigen lijf moet je dan ook je startkapitaal zien mee te nemen om te kunnen investeren in de boom. Al met al veel factoren die op allerlei manieren negatief beïnvloed kunnen worden lijkt me.

Dat is dan ook waar het preppen om de hoek komt: alert zijn op allerlei omgevingsfactoren en inspelen waar nodig. Ook al betekent dat afwijken van een eerder gemaakt plan.

Succes mensen!

Ik onderschat het niet hoor, daarom ben ik hier op deze site. Die dieptepunten van Kondratieff (leuk trouwens dat je ook aan hem refereert) waren zeer diep (1934 is het begin van onze curve) en als deze curve net zo eindigt als de drie daarvoor dan zitten we na de daling weer net zo diep als toen. Deze curve is een stuk 'breder' dan de vorige en we zijn nog lang niet op het dieptepunt. Maar een twintiger die zal moeten werken tot zijn dood en dan in bittere armoede zoals de post waar ik op reageerde, vond ik net weer ietsje té zwart. De bitterste armoede is wel van voorbijgaande aard, al is het een kwestie van tientallen jaren en dat is op zich al heel veel.

Preppen en flexibel blijven is hard nodig, dat ben ik helemaal met je eens.

Link naar reactie

Daar kun je over schelden, maar het is net als met een hypotheek. Je kunt kiezen voor gegarandeerde opbouw, of speculatief voor belegging. Genoeg die daarmee, (vanwege hebzucht, of slechte adviseurs?) de boot in gegaan zijn. Maar mocht er wel een flink rendement zijn, dan wordt er wel opgeschept over de fantastische keuze die ze gemaakt hebben.

Ik kan me geen constructie bedenken waarin men niet de boot ingaat met een lijfrente, er is geen flink rendement! voor niemand niet. Tenzij je natuurlijk de rit afmaakt tot je 65'e en geboren bent in de jaren 40-50. En zelfs deze categorie worden gepakt heb ik vandaag vernomen, er wordt een "de mens wordt steeds ouder"-correctie overheen gelegd waardoor ze mogen korten op uiteindelijke uitkering.

Tja, hadden deze mensen 45 jaar geleden maar beter de kleine lettertjes moeten lezen!..

Hoewel, het lezen van de kleine lettertjes had waarschijnlijk niet veel uitgemaakt, daar de gemiddelde verzekeringsmaatschappij in 40 jaar minimaal 6 keer overgenomen/verkocht zijn en de polissen hier meestal worden herschreven/aangepast.

Link naar reactie

Er is alleen rendement voor de 'uitvoerende' toko.

De inleg via voorheen spaarloon is te laag versus de kostend ie men blijkbaar mag rekenen.

Met grotere inleg is het wellicht anders maar ik ben teleurgesteld.

Met wat goudaankopen scoorde ik in korte tijd meer dan deze 'beheerders' in meerdere jaren. Purtsers.

Weinig flexibel leunen ze achterover en scharepn geld bijeen uit onze inleg.

Link naar reactie

Ach, spaarloon, lijfrente, uitvaartverzekering, reisverzekering, ziektekostenverzekering voor de hond/kat, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, allemaal verkapte en gelegaliseerde diefstal. Bedenk echter wel dat dit alleen maar kan bestaan zolang er mensen zijn die erin trappen. Niemand verplicht je om hieraan mee te doen. Vooral een kwestie van objectief proberen te kijken wat het voor je oplevert, en wat de risico's zijn.

Volgens mij is het in een ander topic al eens genoemd, maar economische kennis is vaak onder de maat, op het Nederlandse onderwijs hoef je in dit geval ook niet echt te rekenen om het bij te spijkeren.

Ik dacht dat ik altijd al redelijk objectief naar dit soort dingen keek, maar ben toch weer verbaasd over mezelf geweest sinds ik uit Nederland vertrokken ben dat toen ik nog wel in Nederland woonde ik toch meer met de stroom meeging dan ik zelf dacht.

Link naar reactie

• 1 year later...

Al je snel van je lijfrente af wilt kun je deze het beste onderbrengen bij kleine verzekeraars in porties van minder dan +\- 4100€. Die vallen dan onder kleine lijfrentes en die kun je laten uitkeren na aftrek van belasting.

Ook kun je gebruik maken van regelingen in het buitenland. Als ik straks in Spanje woon, dan kan ik mijn lijfrente daar laten uitkeren\overhevelen. Dan betaal ik maar 5% belasting over mijn lijfrente en krijg ik de rest van de inleg netto op mijn rekening. Dus stukken voordeliger dan in NL.;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...