Ga naar inhoud

Angela
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Heksenboot vergif? op zo'n grote schaal. maar ook dat zou raar zijn toch? met tekens bedoel ik niet specifiek bovennatuurlijke dingen... @Jager, wat bedoel je precies? over welke tekens heb jij het?

Zoals ik jouw post interpreteerde leek het me of je je afvroeg of er bovennatuurlijke dingen aan de hand waren.

Veel mensen zoeken naar tekenen zoals jij die in je post weergaf.

Het meeste heeft inderdaad te maken met millieuvervuiling of het veranderen van natuur zodat dit soort toestanden voorken.

Meestal herstelt de natuur zichzelf weer en vind ik dit dus ook niet echt schokkend.

Link naar reactie

Gast Heksenboot

Ja, @Angela, je hebt maar een klein beetje gif nodig om hele volksstammen uit te roeien, laat staan wat kleinere dieren.

Er wordt nog veel illegaal geloosd en zelfs de "legale" dingen kunnen hier toe leiden.

Even off topic:

Ik ben altijd al een soort padvinder geweest, sind ik in mijn jeugd welpje was. Motto van de Scouting = Be Prepared.

Zo rond mijn 11e had ik al een survival-kit in een pen gemaakt.

Ik verzamel al dingen op dit gebied, sinds mijn jeugd en heb veel geleerd over survival en bushcraft.

Preppers.nl heeft het weer aangewakkerd en me een aantal nieuwe dingen geleerd.

Nu ben ik bezig met zelfvoorzienendheid en groepsvorming.

Link naar reactie

Gast gebruikersnaam

@Angela : wat denk je zelf? Heb je er zelf al over nagedacht of wil je van ons "de waarheid" horen? Ik zou nml ook graag jouw visie erop weten.

Mijn persoonlijke visie:

Vergif wordt ook door de natuur zelf gemaakt. Een voorbeeld in onze contreien is bv de blauwalg. Gedijdt goed in onze recreatieplassen gedurende de zomer. Als mens kun je er echt wel ziek van worden, vissen en watervogels kunnen er aan sterven. Dus als een warme zomer een teken is dan ..................

Er zijn nu op discovery/nat geo weer enkele herhalingsafleveringen te zien waarin dit soort massale sterfgevallen wetenschappenlijk worden onderzocht. Verklaringen lijken me erg plausible en geven me geen reden tot ongerustheid. Als je de kans krijgt tracht er eens een te vinden, de conspiracy kijk krijgt dan wellicht meerdere invanshoeken. Massale dierensterfte is er wellicht al zolang er leven is op de aarde, denk maar eens aan de dinosauriers ;)

Link naar reactie

Het is voor de hand liggend om te roepen vergif of i.d. Maar wanneer je goed naar de situatie kijkt, kom je er al snel achter dat e.e.a zich afgespeeld heeft in een tijdbestek van een week en ook nog eens op verschillende plaatsen op de wereld. M.i reduceer je hiermee de kans op gif behoorlijk. Wat wel opvalt is dat er in een paar gevallen sprake lijkt te zijn van klimatologische afwijkingen. Dit zou goed kunnen passen bij de vrees die er is dat er veranderingen aan het ontstaan zijn in golfstroom, die maakt dat er mogelijk grote klimatologische veranderingen aankomen.

Persoonlijk hou ik het dus op plotselinge veranderingen in temperatuur, zowel in het water als op het land. En tekenen, ach, ook dit staat beschreven in de bijbel, dus wie daar in geloofd zal er altijd wat van terug vinden.

Link naar reactie

Gast gerbewoner

Hmmm, er staat dat er in Arkansas een eend dood uit de lucht is komen vallen (ja ik weet het ook duizenden andere vogels) maar ik vraag me af wat de meerwaarde van het vermelden van die ene eend is. Dat maakt het verhaal voor mij meteen een stuk minder betrouwbaar. Daarbij zit er nogt wel wat aan chemische industrie in Arkansas dus misschien is er gewoon ergens ene gifwolkje ontsnapt. Niet goed verder, maar of dat nou een teken is. Ik noem het eerder toeval.

Link naar reactie

@Angela Het betreffende bestand is van 2011, dus ik vraag me af hoe het er nu voor staat, of er nog steeds zoveel dierensterftes zijn nu? In de media hoor ik er niets meer over (de eerste berichten die ik via google vind zijn ook van 2011) maar dat wil niet zeggen dat de dierensterftes over zijn.

Het verontrustte me toendertijd behoorlijk, vooral ook omdat de oorzaak (volgens mij) nooit duidelijk is geworden.

Link naar reactie

dat tijdsbestek roept bij mij ook vragen op idd. maar vergif likt me eerlijk gezegd niet waarschijnlijk. en voor zover ik weet is er geen meteoriet inslag geweest. (dino's) dat lijkt mij een compleet andere situatie. met de toename van natuurrampen en menselijk falen op grote schaal (bin laden of die rare mensenetende junkies) en dan die vogels en vissen of de paus die er de brui aan geeft. is het misschien dat we inmiddels zo gewend zijn aan de extremiteiten dat het ons niet eens meer opvalt wanneer iets out of the ordinary is? in ben mijn geloof in de randomness van de dingen kwijt en maak me inmiddels ernstig ongerust! dus bij deze: ONGERUSTHEID! (;)) (ook omdat de amerikaanse regering de bladen heeft opgedragen de fotos van de vogels enz. niet meer te drukken, dat lijkt me geen goede zaak...)

Link naar reactie

Gast Heksenboot
@Mrsjones niet alleen de vissen maar het begon met vogels. en dat is na een week voorbij? (virus/vervuiling) dat lijkt me sterk. predator? die zou ze toch nuttigen lijkt me? en als er vissen en/of dieren zijn die moorden voor de lol of voor sport dan lijkt me dat al helemaal een afschuwelijke wending...

Virus en vervuiling is gewoon het meest voor de hand liggende.

Hehe, nieuw woord: Aflockalypse

http://en.wikipedia.org/wiki/2010%E2%80%932011_midwinter_animal_mass_death_events#Explanations

Link naar reactie

@Richa heb even gezocht en inderdaad is er de laatste tijd is er kennelijk niets op zo'n grote schaal gebeurd. dat gezegd hebbende, zoals ik zei, de amerikaanse regering heeft de media opgedragen geen foto's meer te plaatsen en het zou me niks verbazen als het hele onderwerp taboe is geworden. maar er zijn natuurlijk over de hele wereld vogels en vissen dood neergevallen dus dan zou je van die andere landen misschien wel wat moeten horen. maar er is niks over te vinden op google iig. wel bekend is dat het na een week over was. en dat de meningen sterk verdeeld zijn (zelfs onder wetenschappers) over wat nu precies de oorzaak was.

Link naar reactie

@Mrsjones ze eten dus wel iig een stukje op. behalve met 1 groep vissen was er verder niks mis met de dieren op het eerste gezicht. behalve dat ze dood waren natuurlijk. (de bewuste groep vissen hadden geen ogen meer) en een aanval van wat voor een dier ook zou z'n sporen hebben achtergelaten, of er nu aan is geknabbeld of niet. en ik zie mezelf niet echt als een dier! misschien soms in de slaapkamer maar daar is dan ook alles mee gezegd! vindt je het dan niet verontrustend dat dieren misschien wel dezelfde beweegredenen als mensen zouden kunnen hebben om te doden?

@gerbewoner als het alleen bij arkansas gebleven was dan was het nog te verklaren. maar het was in een heleboel landen binnen dezelfde week. een heeeeel eind bij arkansas vandaan!!! en die vissen dan?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...