Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers community


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Het idee van een Preppers community lijkt mij wel wat. De vraag is alleen, wat komt hier allemaal bij kijken en is dit wel mogelijk? Daarnaast is de vraag, hoe ver wil je gaan met zo'n community en in welk land wil je dit doen? Je kunt over zo'n onderwerp wel honderden vragen stellen zoals...

 

Waarom een Preppers community?

• Algemene uitleg

• Voor- en nadelen

 

Welke land

• Criteria?

• Waarom dit land?

• Bereikbaarheid vanuit Nederland?

• Voor- en nadelen van het land?

 

De provincie

• Criteria?

• Waarom deze provincie?

• Waar in de provincie?

 

Het stuk grond

• Criteria?

• In de buurt van stad of dorp?

• De ligging?

• Hoeveel hectare?

• Indeling van het land?

• Voorzieningen?

 

De grote van de community

• Criteria?

• Hoeveel leden?

• Rechten en plichten

 

Infrastructuur

• Criteria?

• Het beleid

• Opbouw?

• De vormgeving?

• De uitvoering?

 

Succesfactoren?

Tijdspad?

Perspectief?

Enz. enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Waarom een Preppers community?

 

heel simpel niemand red het alleen, niemand kan alleen zijn of haar gebied beschermen zonder hulp van andere mensen, geschiedenis staat er vol mee.

met een groep mensen is het makelijker om je zelf in leven te houden aangezien je mensen nodig hebt voor het verbouwen van voedsel, onderhoud, verdedeging, medisch en zelfs de was..

en vergeet niet dan in een survival situatie de kleinste klusjes veel energy kosten, en denk is aan moraal.. in je eentje ga je de hoop gouw op geven en met een groep zat dat veel minder zijn omdat je steun hebt aan elkaar.

 

Welk land?

daar durf ik zo geen uitspraak over te maken.. nederland en belgie zijn absoluut een no go, teveel mensen en te weinig ruimte, tenzij je een manier weet om buitenstaanders (schapen en wolven) buiten de houden.

een simpel hek werkt niet..

 

Het stuk grond.

 

het stuk grond moet groot genoeg wezen om 20 tot 30 mensen een plek te geven en dan ook nog genoeg ruimte hebben voor een grote tuin/kas, opslag mogelijkheden en andere dingen die er nog bij komen kijken.

denk hierbij aan een "vijver" voor het kweken van vis of een communicatie gebouw. ik noem maar wat,

 

de community zelf.. ja dat is een lastige.. ga opzoek naar mensen met bepaalde skills.. bijf dokters, ervaren tuinierders, klusjesmannen, militairen/politie, een kok of een jager.. en dan zijn er nog vele andere mensen die handig kunnen wezen, qua regels en plichten word het gevaarlijk.. teveel regels en mensen zullen het gevoel krijgen dat ze beter af zijn in de "buitenwereld" te weinig en totale choas kan uitbreken..

geef mensen een stem recht, iedereen van 16 jaar of ouder heeft een stem bij elke beslissing die te maken heeft met de groep.

zet iedereen aan het werk, een mens heeft structuur nodig en op deze manier bereik je dat.

zorg dat kinderen een vorm van onderwijs hebben, ( onderwijs in de zin van ze weten op een bepaalde leeftijd genoeg om de groep te helpen.)

je moet absoluut niet met leiders gaan beginnen wat je dan het beste kan doen is bij iedere famillie een vertegenwoordiger aanwijzen.

hij of zij kan dan klachten of iets anders bespreken met andere vertegenwoordigers zodat er een oplossing kan komen voor een probleem of om een interne ruzie te beindigen.

 

dit is ongeveer wat ik op het moment heb.. ik weet dat het niet perfect is en als jullie denken dat iets beter of anders kan laat het dan weten aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig preps, ik zie aan je verhaal dat je al een goed beeld en ideeën hebt over de vorming van een preppers community. Ook het idee om een familievertegenwoordiger aan te stellen, is zo gek nog niet. Ik denk wel dat bij een intakegesprek(voor toelating bij de preppers community) vele eisen gesteld kunnen worden, omdat de doelstellingen en processen binnen de community centraal staan en gehandhaaf moeten worden. Jij als persoon moet dus voor de community een toegevoegde waarde zijn, in de zin van je denkwijze, competenties en andere bijdragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk dat in de vs maar hoe ga je er komen..

en @ urbAN Prepper ik krijg het idee dat het sacrastisch is?? of ik heb er een paar teveel op :p

 

@ cyberbeer tuurlijk moet je een intake gesprek houden maar verwacht er niet teveel van.. mensen zullen je waarschijnlijk niet uitnodigen in hun eigen huis.

maar je moet ook overwegen hoe belangrijk iemand is.. een dokter zou je een lagere standaart kunnen geven dan een ander puur omdat hij of zij een beroep heeft die erg waardevol is een shtf scenario.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...