Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nederland is een kantoor

wiskers
 Share

Recommended Posts

Vanmorgen wakker geworden van een vreemde geur... beetje chemisch, vreemd..

Beneden gekomen, even de honden eruit.. doordringende geur buiten, zware petrochemische lucht.. iets van benzine maar ook weer niet...

Owkee maar eens bellen met de milieudienst... waar is het nummer toch.. ?? PC aanzetten.. wachten, nog eens wachten... pfft..eindelijk beeld, nog verder wachten op google... tjonge.. je zult maar nood hebben...

Vervolgens hehe ja alles doet het.. nu nog de milieudienst... en jawel een lokaal nummer... tuut.. dit is de antwoordmachine van ... wij zijn geopend van 09:00 uur tot 17:00 uur.. gelieve in de tussentijd geen milieuproblemen te hebben,,. Kantoormentaliteit...

Dan maar de provinciale ...Jawel hoor, ik kreeg iemand aan de lijn.. stug, (ik was geen ambtenaar van de gemeente maar slechts een particulier..) "waar komt u me mee lastigvallen?" Enfin verhaal gedaan... Ja .... we zullen het doorgeven aan de betreffende instantie... (dus de 09:00 uur milieudienst....... )

Tjongejonge.. Nederland is echt waar een kantoorland geworden... we doen niets, maar dan ook niets als het niet binnen kantoortijd valt..

Een schokkende ontdekking dan Nederland is verkantoriseerd...

En voor mij een les... wat moet je doen als het een gevaarlijke wolk was geweest? (en misschien was het ook wel een gevaarlijke wolk, wie zal het zeggen? )

Ik heb er wel hoofdpijn van gekregen... dus helemaal koosjer was het niet.. Maar erger nog, ik ben er helemaal niet op voorbereid.. !!!

Hier ga ik even over nadenken... iemand tips of ideeeen?

grts Wisks

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Bah, @wiskers, het moet maar ernstig zijn idd.

Heb je hier wat aan?

http://www.milieucentraal.nl/thema's/thema-1/klimaat-en-milieuproblemen/gezondheid-en-milieu/adressen-gezondheid-en-milieu/

Je heb zelf ook wel wat gevonden neem ik aan, maar beter 1 te veel.

Gewoon alles plat mailen.

Zelf uitzoeken wat voor stink-bedrijven er in de buurt zitten.

Maar zoals ik in een ander draadje al zei: er hoeft maar iets mis te gaan met een vrachtwagen/trein/boot en je bent de lul.

Dus je moet ook de snelwegen/sporen/vaarroutes in beeld brengen.

Je kent het beleid: "Er is niets aan de hand".

Moerdijk tonnen chemicaliën in de fik: "Geen gevaar".

Je zal het allemaal zelf moeten doen.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Doet me denken aan Majoor Kees (Paul van Vliet), die de vijand had medegedeeld, dat het geen enkele zin had om aan te vallen tussen des vrijdags namiddags 17:00 uur en des maandags morgens 09:00 uur, omdat dan niet op enige weerstand van betekenis behoefde te worden gerekend, geworden.

Link naar reactie

@Heksenboot bedankt voor de tip...

Welnu, ik ben teruggebeld door de provinciale dienst...

Goed gesprek gehad met de betreffende medewerker (die overigens ook schamper lachte vanwege de bereikbaarheid van de lokale diensten.. tja)

Blijkt uit het westelijk havengebied te komen (wel ca 40 km verwijderd) en door een inversielaag kon de emissie niet weg en dreef door de zachte wind in onze richting... als de zon opkomt zal de inversielaag verdwijnen en kan de damp wegtrekken naar boven.

Er bleek niet iets speciaals aan de hand, maar ik was wel - en dat vond ik gezien de moeite die ik moest doen om aan het nummer te komen - de enige melder...

Hij vertelde me overigens terloops dat het nog wel vaker zal voorkomen..... heel apart.. Wel met het verzoek om vooral te melden als er weer iets aan de hand is..

Kortom, netjes behandeld maar geen steek wijzer.. .(behalve dan het zeer plausibele verhaal rond de inversielaag en daardoor de onmogelijkheid van de kwalijke dampen om in de atmosfeer te ontwijken en daardoor blijven hangen...)

grts Wisks.. en we blijven echt een land met 16 miljoen ambtenaren...

Link naar reactie

Toen ze me geprobeerd te overvallen hebben, heb ik uiteindelijk 0900 8844 gebeld. Die vroegen zich af waarom ik geen 112 had gebeld, mijn antwoord ja ik leef nog steeds en zo een haast had het ook niet.

Binnen 4/5 minuten stonden er 2 politie auto's en 1 marechaussee auto, met in totaal 6 man om 2 schoffies van 20 en 21 jaar op te pakken.

Daarna 3 uur op het politie bureau moeten zitten voor de aangifte :( BLUGH bureaucratie :( dat had ook in 20/30 minuten gedaan kunnen worden.

Link naar reactie

Vreemde geur die je niet vertrouwt, direct brandweer bellen.

Had aantal jaren geleden ook zoon dingetje van vreemde lucht .. 112 gebeld.. brandweer.. binnen 3 minuten .. ;o)

Gasluchtelectriciteits storing landelijk 0800 9009.

Lijstje met noodnummers in je meterkast hangen,, ook handig..;o)

keep on prepping

xxbirgittexx

Link naar reactie

@Heksenboot bedankt voor de tip...

Welnu, ik ben teruggebeld door de provinciale dienst...

Goed gesprek gehad met de betreffende medewerker (die overigens ook schamper lachte vanwege de bereikbaarheid van de lokale diensten.. tja)

Blijkt uit het westelijk havengebied te komen (wel ca 40 km verwijderd) en door een inversielaag kon de emissie niet weg en dreef door de zachte wind in onze richting... als de zon opkomt zal de inversielaag verdwijnen en kan de damp wegtrekken naar boven.

Er bleek niet iets speciaals aan de hand, maar ik was wel - en dat vond ik gezien de moeite die ik moest doen om aan het nummer te komen - de enige melder...

Hij vertelde me overigens terloops dat het nog wel vaker zal voorkomen..... heel apart.. Wel met het verzoek om vooral te melden als er weer iets aan de hand is..

Kortom, netjes behandeld maar geen steek wijzer.. .(behalve dan het zeer plausibele verhaal rond de inversielaag en daardoor de onmogelijkheid van de kwalijke dampen om in de atmosfeer te ontwijken en daardoor blijven hangen...)

grts Wisks.. en we blijven echt een land met 16 miljoen ambtenaren...

Westelijk havengebied Amsterdam? Ik inderdaad vanmorgen en gisteravond ook een vreemde lucht geroken....is bij mij ook flin k wat kilometers ver weg....

Link naar reactie

Toen ze me geprobeerd te overvallen hebben, heb ik uiteindelijk 0900 8844 gebeld. Die vroegen zich af waarom ik geen 112 had gebeld, mijn antwoord ja ik leef nog steeds en zo een haast had het ook niet.

Binnen 4/5 minuten stonden er 2 politie auto's en 1 marechaussee auto, met in totaal 6 man om 2 schoffies van 20 en 21 jaar op te pakken.

Daarna 3 uur op het politie bureau moeten zitten voor de aangifte :( BLUGH bureaucratie :( dat had ook in 20/30 minuten gedaan kunnen worden.

In Belgie duurt het zekere een half uur, tenzij je bij de derke keer dat je belt meldt dat ze zich niet meer moeten haasten omdat je het zelf 'opgelost' hebt en dan toelegt,

dan staan ze er binnen twee minuten met de vraag HOE je het opgelost hebt... BTDT.

Link naar reactie

Gast Heksenboot
@Heksenboot, dat is niet duidelijk geworden... er is daar nogal wat brandstof voorhanden dus kan het wellicht een scheutje naast het bootje zijn of iets anders... maar ik heb verder geen idee... tja..

Moeilijk, dat soort dingen. Het kan ook nog een buurman zijn geweest, die stiekum benzine prept. ;)

Link naar reactie

Moeilijk, dat soort dingen. Het kan ook nog een buurman zijn geweest, die stiekum benzine prept. ;)

Als die een supertanker in het slootje heeft liggen yeah.. maar daar is geen ruimte voor om ons schiereilandje.. deze geur was onmiskenbaar geen benzine maar eerder iets dat je ruikt bij die grote boten.. of chemische meuk.. :cool:

(we wonen op een klein schiereiland 70 cm onder NAP en omringd door water.. (voorheen was er een bruggetje maar die is vervangen door een duiker)

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Als die een supertanker in het slootje heeft liggen yeah.. maar daar is geen ruimte voor om ons schiereilandje.. deze geur was onmiskenbaar geen benzine maar eerder iets dat je ruikt bij die grote boten.. of chemische meuk.. :cool:

Bah ! :(

Link naar reactie

Jah, het is gewoon verschrikkelijk hoe je af en toe behandeld word, wanneer je zo'n probleem hebt.

Zelf zit ik ook wel op een functie (secretaresse op een soort school), waar ik soms gebeld word door mensen die ten einde raad zijn en iemand willen bereiken.

Ik zal altijd alle moeite doen, om die mensen afdoende te helpen, en wat ik ze ook altijd meegeef is, als het niet lukt, bel mij terug, dan kijken we samen verder wat te doen.

Dit doe ik al een tijdje, omdat ik het zelf ook verschrikkelijk vind, als je van t kastje naar de muur word gestuurd.

Dat zouden meer mensen moeten doen, het is een kleine mentaliteitsverandering, maar doet zoveel goed, mensen zijn echt oprecht dankbaar................

voor iets wat eigenlijk normaal hoort te zijn, aan dit kleine voorbeeld kun je zien hoever we van de menselijkheid verdwaald zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...