Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel water nodig?


Starikurac

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

wat goed van je dat je even gegoogled hebt....NOT!

 

Enfin,om te drinken reken op TEN MINSTE 1-1,5 liter maar comfortabel is 2,5 liter. Om je te wassen, eten klaar te maken, de bordjes af te wassen, kleren te reinigen, heb je tenminste nog eens 2,5 liter per dag nodig. Das dus 5liter per persoon per dag dus keer 5 is 25 liter per dag om comfortabel te kunnen zijn.Minimalistisch dus 5-7,5 liter. Doe de rekensom zelf maar wat je denkt nodig te hebben........en veel succes met het aanleggen van een vijver in je tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er vanuit gaande alleen drinkwater, dus wassen koken etc niet meegerekend. Een kale anderhalve liter is dan al veel.

In een noodsituatie waarbij rust en vooral kalmte (lees: weinig doen dan afwachten) een pre is, kan een liter al volstaan.

 

Ga je echter rekenen naar koken wassen en afwassen dan ga je zo over 10-20 liter per persoon praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat goed van je dat je even gegoogled hebt....NOT!

 

Enfin,om te drinken reken op TEN MINSTE 1-1,5 liter maar comfortabel is 2,5 liter. Om je te wassen, eten klaar te maken, de bordjes af te wassen, kleren te reinigen, heb je tenminste nog eens 2,5 liter per dag nodig. Das dus 5liter per persoon per dag dus keer 5 is 25 liter per dag om comfortabel te kunnen zijn.Minimalistisch dus 5-7,5 liter. Doe de rekensom zelf maar wat je denkt nodig te hebben........en veel succes met het aanleggen van een vijver in je tuin.

 

Bam, tegeljk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bam, tegeljk

 

ik ook al tegelijk :p

 

Misschien moeten we hier maar een stickie van maken @leidseprepper anders gaan we op een gegeven moment nog vervelend reageren op lieve nieuwe goedwillende brave en vooral welkome preppers. Dan gaan we bijvoorbeeld dit doen:

 

Basaal 1-1,5 liter en comfort 10 liter p/d

 

Tip: koop het SAS handboek van Wiseman, heel veel antwoorden op allerlei vragen, als je die nog niet hebt, prima Valentijnscadeau, verjaardagscadeau, iets voor onder de boom of voor Sint. Of gewoon zomaar omdat je je goed voor wil bereiden. Aangezien ik dom ben heb ik één grote, en vijf kleintjes voor in de diverse tassen. Dan hoef ik het niet uit me hoofd te leren;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...