Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

'Op een dag komt de super-zonnestorm'

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 173
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 4 weeks later...

@homerun

Een super-zonnestorm ?

Zo ziet het eruit:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/zo-ziet-een-zonnestorm-eruit

En dat raakt dan de aarde, als het een flinke vlam is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnevlam

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnewind

En dit kan het doen (o.a. met zoekmachines op internet kun je meer zelf vinden natuurlijk)

http://webwereld.nl/beveiliging/77832-naderende-zonnestorm-kan-vernietigend-werken-op-ict

Een zware zonnestorm kan stroomnetten, computers, gps, luchtvaart, radiocommunicatie, etc ontregelen.

Ook satellieten kunnen geraakt worden en zelfs voorgoed kaduuk zijn.

Maar dat is dan natuurlijk maar het begin van de ramp, daarna begint de ellende pas echt.

Want in de huidige maatschappij zijn we erg afhankelijk van elektrische systemen.

Een blackout door de zon gaat veeeel langer duren.

Geen foons, auto,s, vliegtuigen, helicopters, radio, tv,apparatuur in ziekenhuizen, en internet enz......

Melddown van de kerncentrales.

Dan is de ramp veel groter dan in de pas uitgezonden documentaire.

• 2 weeks later...

@Diana + @homerun

Graag gedaan hoor, Aardig dat jullie de moeite nemen me te bedanken.

Omdat hier best veel gepost wordt op het forum en mijn tijd soms toch wel beperkt is, lees ik trouwens niet alle topics en de topics die ik lees niet altijd even nauwkeurig. dus het kan voorkomen dat ik reacties mis.

Mede daarvoor is er op deze site het systeem van mentions die je maakt door een apestaartje voor iemands naam te zetten.

Dus bijvoorbeeld zo: @iemandsnaam

Of je geeft een plusje, met dat groene knopje naast "Rate deze post"

Trouwens wat betreft de pacemaker, geen idee.

Het is wel zo dat je met bepaalde kooiconstructies, zoals bv de kooi van Farraday (als ik het goed heb) je electronica tegen de emp puls kan beschermen.

En zo'n kooi hoeft helemaal niet megagroot te zijn, een klein blikje is al voldoende.

De straling, of de pols gaat als in een golf dan om het object heen en wat in het object zit, ondervind geen schadelijke effecten.

Je moet je electronica dan trouwens niet tegen de wanden van de kooi leggen, dan gaat het hele effect verloren.

Vaak worden dit soort kooien/objecten dan ook aan de binnenkant gevoerd/geïsoleerd.

Zullen we er iets van gaan merken??!

Mogelijk kun je er iets van merken, maar met deze sterkte minimaal. Lastiger kan het zijn voor vliegverkeer dat afhankelijk is van GPS en radiocontact. Hier zou het kunnen dat je mobiele verbindingen slechter zijn. Mochten we dit hebben met een zonnevlam in de klasse X48 zoals een tijdje geleden, dan is het een heel ander verhaal.

Kweet niet.

Hoe lang doet een vlam er over om hier aan te komen?

Het licht van de zon doet er ongeveer 8 minuten over.

De vlam doet er 3 tot 5 dagen over. (de schadelijke straling dus)

En nee, het gaat niet om de hitte. Lewieke maakt denk ik een grapje.

Het licht van de zon doet er ongeveer 8 minuten over.

De vlam doet er 3 tot 5 dagen over. (de schadelijke straling dus)

En nee, het gaat niet om de hitte. Lewieke maakt denk ik een grapje.

Dus dan hebben we nog tijd om bepaalde maatregelen te nemen:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...