Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

'Op een dag komt de super-zonnestorm'

Recommended Posts

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Waar ik een beetje moe van wordt zijn die voorspellingen waarbij men zegt: “De voorspellingen die deze genius tot nog toe heeft gedaan, zijn akelig nauwkeurig gebleken.” Maar dat is altijd achteraf dat ik zoiets hoor. Het wordt zo voorspelbaar. Het einde van de wereld is al zo vaak voorspeld, dat het haast lachwekkend wordt. Maar toegegeven, ooit zal iemand zijn gelijk krijgen. Dat is een kwestie van kansberekening en lange adem.

Na de Maya kalender is het nu de beurt aan de Heilige Malachy met zijn voorspelling van het aantal pausen en tenslotte een laatste paus die de antichrist zou zijn. Hij zou rond 1430 of daaromtrent alle opvolgende pausen met name hebben genoemd. Volgens de ene bron ging hij tot 111, volgens andere bronnen tot 112. Volgens die eerste bron is de 112de paus pas in de 19de eeuw toegevoegd. Ik kan niet controleren of het allemaal beweringen van Malachy zijn en of de beweringen zo oud zijn. Men kan wel zeggen dat Malachy heeft beweerd dat de 110de paus Johannes zou heten, opgevolgd door een Benedictus, maar misschien is dat in 2007 pas ingevuld. Weet ik veel!

Maar nu zullen we gaan zien wat de voorspeller Malachy waard is. De laatste paus zou zich Pius XVI gaan noemen en /of hij zou zwart zijn. Nu is de kans redelijk groot dat er een zwarte paus gekozen wordt, aangezien de Ghanese kardinaal Peter Turkson de vorige keer al redelijk in de buurt van het pontificaat kwam. En hij is nog piepjong, slechts 64 of 65 jaar. Er zou ook nog een andere zwarte kandidaat zijn, de Nigeriaanse kardinaal Francis Arinze.

Verder zijn er nog de voorspellingen van de Remote Viewers. De eerste keer dat ik over de Remote Viewers las, was op Xandernieuws.nl, op 14 feb 2012. Zie dit artikel.

Ex-majoor Ed Dames (uit de VS uiteraard)is wel de meest bekende Remote Viewer, dacht ik zo. Remote Viewing is gebaseerd op het idee dat mensen in hun onderbewustzijn een toekomstbeeld hebben. Misschien is dat wel wat we het voorgevoel noemen. Door nu meerdere daarop getrainde mensen op hetzelfde moment eenzelfde code te geven, waarna zij zich op een tekenvel uiten, zouden zij tot een gezamenlijk beeld komen dat in de toekomst ligt. Ze tekenen dus gebeurtenissen en door ze met elkaar te vergelijken zouden zij er conclusies aan kunnen verbinden. Zoiets is het.

Ed Dames had al jaren ervaring met Remote Viewing toen het nog geheim een militair was, maar sinds zijn pensioen geeft hij les in Remote Viewing. In 2003 heeft hij een radio interview gegeven en daar een aantal zaken voorspelt, waaronder een zware aardbeving en een nucleaire ramp in Japan. De crisis na de internetbubble en nog zo wat van die dingen.

Het enige wat de Remote Viewers niet kunnen (de prutsers), is een tijdstip koppelen aan de gebeurtenissen die zij zien. Het ligt in het verschiet, maar niemand weet hoever. Wel kunnen ze een chronologische volgorde van gebeurtenissen aangeven.

En de meest dramatische voorspelling van Dames betreft de zogenaamde ‘killshot’. Dit zou een zogenaamde TEOTWAWKI betreffen, een zonnevlam zo heftig dat die het overgrote deel van de mensheid weg zal vagen. Toe maar.

Maar een tijdstip dat dit gaat gebeuren, kon Dames er niet opplakken. Zul je altijd zien: weet je van de hoed, maar niet van de rand. Wel had Dames met zijn groep voorzien dat het ‘killshot’ volgde op een aantal specifieke gebeurtenissen. Ik heb ergens gelezen dat een Amerikaans marineschip getroffen gaat worden door een Noord-Koreaans atoomwapen, dat een commerciële ruimte vlucht door een meteorietenregen gedwongen wordt te noodlanden dan wel te neerstorten. En tenslotte dat soldaten over de hele wereld, na het zien van iets in de lucht, besluiten de wapens neer te leggen en naar huis te gaan. Dit laatste zou op de vooravond van de ‘killshot’ zijn. Wat die soldaten dan zien, weet men niet, maar dat zou zo maar het Noorderlicht kunnen zijn. Bij de zonnestorm begin 1900 schijnt het Noorderlicht tot in Italië gezien te zijn.

Ik heb deze post nu geplaatst, zodat ik niet straks weer moet zeggen dat het wijsheid achteraf is. Wat nu voorspeld is, ligt zo kort in de toekomst, dat moet ik toch kunnen onthouden. En anders helpen jullie mij wel herinneren. Ik geloof er niet in, maar ik blijf wel alert.

Daarnaast zijn er sinds februari 2012 zoveel nieuwe leden op dit forum, daar zitten er vast wel bij die het betreffende artikel interessant vinden. (Ik zei vorig jaar nog tegen Amazing Dre, als dat zo doorgaat met het forum, dan hebben we vóór 1 maart 2013 meer dan 1500 leden! Maar ja, dat is voor jullie wijsheid achteraf.)

Verder is het een feit dat Noord-Korea kernwapens bezit en op dit moment op zeer gespannen voet staat met Zuid-Korea. Indien zij de oorlog met het Zuiden hervatten, dan zal de VS daar ook in betrokken raken en toch met schepen in de buurt van Noord-Korea komen.

Ook de eerste commerciële ruimtevaart zal niet lang meer op zich laat wachten. De proeven bij Virgin Galactic bijvoorbeeld, bevinden zich in een eind stadium. Je kunt er al vluchten boeken: “For me a window seat please, just in front of the wing, smoking

En niet geheel onbelangrijk, de piek van de zonneactiviteit ligt eind 2013 - begin 2014.

Awel, we gaan het zien. Ik ga voorlopig nog steeds uit van een economische melt down. Dat is al ondergang genoeg lijkt me. :(

Deze post delen

De eersten zullen de laatsten zijn. ironisch genoeg schijn je dus in Afrika de beste overlevingskansen te hebben als zon zonnestorm komt. Ik had bijna besloten voor 5 jaar naar Afrika te gaan. maar het is anders gelopen. ben nu weer aan het omscholen.

Vasten op luxe is al best lastig als je achteraf woont.. mijn auto is vastgelopen en kon de auto naar de sloop brengen. dit was de 2e auto dit jaar...

best lastig ineens weer een uur te moeten fietsen om boodschappen te doen. heen en weer welliswaar maar dan nog.

iets niet hebben is makkelijker dan iets missen.

vroeger deed ik alles op de fiets. onvoorstelbaar nu.

zonder electriciteit gaan we terug naar de middeleeuwen..

wel lekker rustig op de zondag middag als de buren niet meer met een electrische grasmaaier in de weer zijn

Deze post delen

wel lekker rustig op de zondag middag als de buren niet meer met een electrische grasmaaier in de weer zijn

Als de tijd daar is wil je weer terug naar de periode dat de buurman op een zondag aan het maaien is.

Deze post delen

Oude diesel auto's zonder electronica gelul, zouden geheel geen last van EMP/CME's moeten hebben, volgens mij?

Ben ook serieus aan 't kijken om een paar zonnepanelen te regelen.. speciale inverter erbij die zowel aan het net als aan een batterijbank(je) hangt en dus "intentional islanding" ondersteunt (dus nog steeds stroom als het net wegvalt, wat normaal bij een netgekoppelde installatie dus niet geval is!). Het voordeel is de mogelijkheid tot terugleveren en dus een lagere energierekening; het nadeel is dat die inverters duur zijn en accu's ook.. maar dan heb je wel wat moois! :)

De inverter zelf zo EMP/CME veilig mogelijk plaatsen en afschermen in de hoop dat die de piek vanaf het net aankan (moet ik nog uitzoeken); het deel achter de inverter (de panelen en accu's) hebben wat ik zo lees geen last van CME's; alleen bij een zeer krachtige EMP vlakbij komt er genoeg energie het systeem in dat de boel kaduuk gaat, maar op zich is een solar array natuurlijk juist ontworpen om heel veel energie aan te kunnen...

Blijft jammer dat dat spul nog zo duur is en ik op een zeer laag budget zit...

Weet wel dat ik wil proberen om een begin te maken met zo'n installatie op redelijk korte termijn. Heb al LED verlichting in 't grootste deel van m'n huisje, de overige lampen zijn, op een enkeling na, spaarlampen; verlichting heb ik dus in ieder geval al op een heel laag energie nivo; de verwarmingspomp gebruikt ook niet zoveel, de electronica van de pelletbrander ook niet. Het 1e doel is om genoeg panelen te hebben om de verlichting en het verwarmingssysteem te laten werken, dat biedt genoeg comfort om niet de hele dag met de hand te hoeven stoken. Tijd die je dan dus buiten bezig kunt zijn met hout hakken en de moestuin verzorgen...

Deze post delen

Gast Bunkerprepper
15 minuutjes de tijd...stuurt preppers.nl mij een smsje? :-)

Nee, preppers.nl stuurt geen SMS. Er zijn wel diverse andere diensten die een of andere vorm van alerting aanbieden, zoek even op het forum en je vindt er zo een paar :-)

Bunkerprepper

Deze post delen

Heerlijk lijkt me dat, maar ik ben dan ook een ouderwetse preppert denk ik.

Zal allemaal even wennen zijn zonder computershit, maar dat ben je zo weer gewend.

Ik ga dan wel aandelen kopen van TNT post natuurlijk, wat zullen ze het druk krijgen.

En wat zal ik jullie allemaal missen zeg, kunnen we niet meer snel ff overleggen, wat het beste te doen,,,,,,,,,

Sorry Dree TNT heeft een wagenpark dat niet echt gaat overleven wanneer de zon haar werk doet.

Deze post delen

Sorry Dree TNT heeft een wagenpark dat niet echt gaat overleven wanneer de zon haar werk doet.

Dan worden het postduiven he, die zitten hier toch al genoeg in de tuin :)

Deze post delen

Dan worden het postduiven he, die zitten hier toch al genoeg in de tuin :)
Met style selecteren hoor, In de pot, voor de kweek etc... haha

Deze post delen

Iedereen zegt wel dat de autos het niet meer zullen doen na een cme maar een auto is toch een kooi vorm? Zie het als een rijdende faraday kooi. Volgens mij moet de electronica in de auto dus gwn blijven werken of zie ik dit verkeerd? Als het onweert kan je in de auto toch ook niet geraakt worden door bliksem.

Dus als op tv/radio zeggen over 15 min komt er een cme dan zou ik als een gek me tv pc etc in de auto gooien...

DDDirk

Deze post delen

Iedereen zegt wel dat de autos het niet meer zullen doen na een cme maar een auto is toch een kooi vorm? Zie het als een rijdende faraday kooi. Volgens mij moet de electronica in de auto dus gwn blijven werken of zie ik dit verkeerd? Als het onweert kan je in de auto toch ook niet geraakt worden door bliksem.

Dus als op tv/radio zeggen over 15 min komt er een cme dan zou ik als een gek me tv pc etc in de auto gooien...

DDDirk

Klopt maar 1 klein puntje, de ramen he!

Deze post delen

Als die ster morgen zou exploderen in een supernova, en die gammastraling komt met de snelheid van het licht op ons af, dan bereikt het de Aarde pas over 8000 jaar.

Deze post delen

Als die ster morgen zou exploderen in een supernova, en die gammastraling komt met de snelheid van het licht op ons af, dan bereikt het de Aarde pas over 8000 jaar.

Des te beter :p

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...