Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eieren wecken?


RauweBonk

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Is er iemand die bekend is met eieren wecken?

Hier een link daarover, er staat dat t een jaar goed blijft.

 

http://www.moestuinforum.nl/eieren-inmaken-t2308.html

 

Heerlijk om een gekookt eitje te kunnen eten, want dat zal toch haast onmogelijk zijn in een post-shtf?

 

Grtz,

 

B0nk

 

hoezo zou dat onmogelijk zijn, leggen kippen in een shtf geen eieren meer dan???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eitje koken is juist 1 van de makkelijkere dingen; als je tenminste kippen hebt. Zelf wil ik zowiezo dus een paar kippen aanschaffen, zowel voor de eieren als om op te vreten, als 't zover komt. Nog even wat geld sparen om een mooi kippenhok te bouwen (het wordt hier -35 soms dus 't moet wel lekker warm zijn voor de dames), met een grote buitenren, deels overdekt zodat ze niet in de regen/sneeuw hoeven te lopen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo zou dat onmogelijk zijn, leggen kippen in een shtf geen eieren meer dan???

 

Kippen zijn binnen de kortste keren opgevreten volgens mij. Tenzij je ze dag en nacht bewaakt.

En de meeste mensen kunnen geen kippen houden, dat vergeten de mensen die op een boerderij in groningen wonen nog wel eens heb ik t idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In eerste instantie vond ik niks over eieren lang bewaren nier op t forum, maar kom nu toch nog wat tegen.

ff copy/paste:

 

21-09-12, 16:12

Hoikes iedereen.

 

Zoals de meeste onder ons wel weten zal er tijdens een SHTF een gebrek ontstaan in het verkrijgen van vlees.

Nu kan je wel vlees gaan pekelen etc... Met dank aan Sim om mij op de goede weg te zetten.

Je kan ook je eitjes voor 1 jaar, 2 jaar ja zelfs 3 jaar bijhouden.

Hoe doe je dat? Heel eenvoudig.

Je hebt nodig een geglazuurde pot. Je weet wel een zuurkool pot of een azijn pot zoiets.

Maak die goe schoon ( proper)

Koop waterglas ( natriumsilicaat)

1 liter natriumsilicaat op 10 liter water.

Kook je water en voeg je waterglas daar aan toe even roeren zodat het homogeen wordt en laat het afkoelen.

Plaats je eitjes met de punt naar onder in je pot en overgiet dat met de afgekoelde substantie.

Voila je hebt je eitjes nu voorzien van een beschermlaag en ze blijven lang, heel lang goe.

Plaats de pot op een donkere koele plaats.

 

Groetjes Chinaka

 

Dus dank aan Chinaka

 

Grtz,

B0nk

Link naar reactie
Delen op andere sites

In eerste instantie vond ik niks over eieren lang bewaren hier op t forum, maar kom nu toch nog wat tegen.

ff copy/paste:

 

21-09-12, 16:12

Hoikes iedereen.

 

Zoals de meeste onder ons wel weten zal er tijdens een SHTF een gebrek ontstaan in het verkrijgen van vlees.

Nu kan je wel vlees gaan pekelen etc... Met dank aan Sim om mij op de goede weg te zetten.

Je kan ook je eitjes voor 1 jaar, 2 jaar ja zelfs 3 jaar bijhouden.

Hoe doe je dat? Heel eenvoudig.

Je hebt nodig een geglazuurde pot. Je weet wel een zuurkool pot of een azijn pot zoiets.

Maak die goe schoon ( proper)

Koop waterglas ( natriumsilicaat)

1 liter natriumsilicaat op 10 liter water.

Kook je water en voeg je waterglas daar aan toe even roeren zodat het homogeen wordt en laat het afkoelen.

Plaats je eitjes met de punt naar onder in je pot en overgiet dat met de afgekoelde substantie.

Voila je hebt je eitjes nu voorzien van een beschermlaag en ze blijven lang, heel lang goe.

Plaats de pot op een donkere koele plaats.

 

Groetjes Chinaka

 

Dus dank aan @Chinaka

 

Grtz,

B0nk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
at het afkoelen.

Plaats je eitjes met de punt naar onder in je pot en overgiet dat met de afgekoelde substantie.

Voila je hebt je eitjes nu voorzien van een beschermlaag en ze blijven lang, heel lang goe.

Plaats de pot op een donkere koele plaats.

 

Groetjes Chinaka

 

Dus dank aan @Chinaka

 

Grtz,

B0nk

 

Dan zou je dus ook bv kunnen lakken met verf of onderdompelen in was/paraffine als het gaat om het luchtdicht bewaren. Van de geverfde paaseieren die je nu weer in de winkel gaat tegenkomen zijn de meesten ook al een hele tijd geleden in 2012 geverfd en al in de opslag gegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de meeste mensen kunnen geen kippen houden, dat vergeten de mensen die op een boerderij in groningen wonen nog wel eens heb ik t idee.

 

Mijn moeder die gewoon in een rijtjeshuis woont, heeft anders gewoon een flink hok in de achtertuin. Nooit gezeur met de buren (af en toe een doosje eieren brengen schijnt te helpen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder die gewoon in een rijtjeshuis woont, heeft anders gewoon een flink hok in de achtertuin. Nooit gezeur met de buren (af en toe een doosje eieren brengen schijnt te helpen).

 

Precies....een huis met een tuin, dan is het heel eenvoudig om kippen te houden. Maar heel veel mensen hebben geen tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...