Ga naar inhoud

live2survive
 Share

Recommended Posts

Volgens vele doemdenkers zou Benedictus onze 1 na laatste paus zijn, met als opvolger petrus romanus.

Blijkt de paus zojuist zijn aftreden aangekondigd te hebben!

Dus, voor de doem preppers onder ons, als de volgende petrus romanus heet, hebben jullie toch nog gelijk gekregen...

Hoe is de nuchtere kijk van jullie als preppers op deze machtswisseling?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

@live2survive Wat bedoel je met de één na laatste paus? Dit scenario ken ik nog niet. Stopt de RKK met het machthebben?

Of neem jij het dan over als paus :-))

Dat laatste nooit! Ik geloof, maar heb grote afkeer richting het vaticaan.

Heel kort uitgelegd, de laatste paus, petrus romanus (de opvolger vn benedictus) zal de eindtijd inluiden. Er gaam verhalen van bekend maken van anti christ tot een rooms katholieke tempel in Jeruzalem bouwen. Ook hangen er verhalen rond de 3e wereld oorlog rondom...

Het is een flinke tijd geleden dat ik me in dit onderwerp verdiept heb... Mocht de opvolger dus petrus romanus gaan heten, dan ga ik me weer inlezen...

Link naar reactie

@live2survive Wat bedoel je met de één na laatste paus? Dit scenario ken ik nog niet. Stopt de RKK met het machthebben?

Of neem jij het dan over als paus :-))

St. Malachy profeteerde 112 pausen tot het einde…

We zijn nu bij de 111de en deze paus heeft juist aangekondigd, dat hij waarschijnlijk al vroeg in april 2012 zal aftreden (link onder).

Dit is geen Bijbelse profetie zeggen ze.

http://eindtijdnieuws.blogspot.nl/2011/10/profetie-laatste-paus-in-2012.html

Link naar reactie

Dat laatste nooit! Ik geloof, maar heb grote afkeer richting het vaticaan.

Heel kort uitgelegd, de laatste paus, petrus romanus (de opvolger vn benedictus) zal de eindtijd inluiden. Er gaam verhalen van bekend maken van anti christ tot een rooms katholieke tempel in Jeruzalem bouwen. Ook hangen er verhalen rond de 3e wereld oorlog rondom...

Het is een flinke tijd geleden dat ik me in dit onderwerp verdiept heb... Mocht de opvolger dus petrus romanus gaan heten, dan ga ik me weer inlezen...

Waarschijnlijk zal die Romanus dan zelf de antichris gaan uithangen........ jammer ik had het wel leuk gevonden als de nieuwe paus live2survive geheten zou hebben (plaag..) Ik hoop dat ook dat bolwerk in gaat storten, volgens mij is Vaticaan zo ongeveer de rijkste organisatie van de wereld en ze houden al dat geld lekker bij zichzelf.

De verhalen rondom een 3e wereldoorlog hangen trouwens overal rond.

Link naar reactie

Waarschijnlijk zal die Romanus dan zelf de antichris gaan uithangen........ jammer ik had het wel leuk gevonden als de nieuwe paus live2survive geheten zou hebben (plaag..) Ik hoop dat ook dat bolwerk in gaat storten, volgens mij is Vaticaan zo ongeveer de rijkste organisatie van de wereld en ze houden al dat geld lekker bij zichzelf.

De verhalen rondom een 3e wereldoorlog hangen trouwens overal rond.

Dit even geleend: Pas in 2000 werd door Vaticaan-woordvoerder Joáquin Navarro-Valls bekend gemaakt, dat het derde geheim een profetie was van de aanslag die Mehmet Ali Agca in 1981 pleegde op Paus Johannes Paulus II. Die aanslag vond eveneens plaats op 13 mei en de paus geloofde heilig dat het aan Onze-Lieve-Vrouw van Fatima te danken was dat de kogel in zijn buik, en niet in zijn hoofd terechtgekomen was. Later werd de operatief verwijderde kogel verwerkt in de kroon van het beeld van Maria van Fatima. Voor velen was deze uitleg van het derde geheim echter een verdraaiing, of een teleurstelling. Zij blijven vasthouden aan hun mening, dat het derde geheim een andere boodschap bevat, namelijk: (1) de vlucht van een Paus uit Rome, (2) een Derde Wereldoorlog en de daarbij behorende nucleaire rampen, (3) de opkomst van het kerkelijke Modernisme en de infiltratie van de Rooms-Katholieke Kerk door deze stroming, gepaard gaande met algehele geloofsafval.

http://groteprijsfatima.wordpress.com/heilige-fatima/ ongeveer halverwege de pagina

Link naar reactie

St. Malachy profeteerde 112 pausen tot het einde…

We zijn nu bij de 111de en deze paus heeft juist aangekondigd, dat hij waarschijnlijk al vroeg in april 2012 zal aftreden (link onder).

Dit is geen Bijbelse profetie zeggen ze.

http://eindtijdnieuws.blogspot.nl/2011/10/profetie-laatste-paus-in-2012.html

@ Ries, op eindtijdnieuws staat best vaak nuttige info, maar pas op met die man die zichzelf profeet noemt, hij voorspelde de datum van de opname enz enz. alles klopt in het beeld van de valse profeten in de eindtijd. maar ik adviseer iedereen om zelf verantwoordelijkheid te nemen en te lezen ipv je iets te laten vertellen door een persoon die zich profeet noemt.

deze is al iets beter, en duidelijker
  • Leuk 1
Link naar reactie

Hoe is de nuchtere kijk van jullie als preppers op deze machtswisseling?

Mijn nuchtere kijk? Ik denk dat het niet zo interessant is. Hoeveel invloed heeft die paus nu helemaal? Toegegeven, er zijn nog behoorlijk wat mensen die zich tot RK rekenen, met name in Afrika en Zuid Amerika, maar dan wil nog niet zeggen dat een paus daardoor grote invloed heeft. Ook in dit soort landen regeert het geld, en niet de religie. In mijn beleving heeft de media meer macht dan de kerk.

Wel vind ik dit aftreden opmerkelijk omdat het inderdaad zeer ongebruikelijk is.

Link naar reactie

Mijn nuchtere kijk? Ik denk dat het niet zo interessant is. Hoeveel invloed heeft die paus nu helemaal? Toegegeven, er zijn nog behoorlijk wat mensen die zich tot RK rekenen, met name in Afrika en Zuid Amerika, maar dan wil nog niet zeggen dat een paus daardoor grote invloed heeft. Ook in dit soort landen regeert het geld, en niet de religie. In mijn beleving heeft de media meer macht dan de kerk.

Wel vind ik dit aftreden opmerkelijk omdat het inderdaad zeer ongebruikelijk is.

ik denk dat je je nog vergist in hoeveel macht de paus of beter gezegd het vaticaan heeft... Die jongens gaan echt niet alleen met de collecte zak rond, en.hebben een heuuule dikke vinger in de wereldwijde politieke pap...

Maar tot dusver maar gewoon afwachten wat en hoe. Opvallend was de mededeling vandaag zeker!

Alternatief leesvoer: http://xandernieuws.punt.nl/content/2013/02/Maakt-Benedictus-plaats-voor-de-laatste-paus-Petrus-Romanus

Link naar reactie

ik denk dat je je nog vergist in hoeveel macht de paus of beter gezegd het vaticaan heeft... Die jongens gaan echt niet alleen met de collecte zak rond, en.hebben een heuuule dikke vinger in de wereldwijde politieke pap...

Kan je eens wat voorbeelden geven van situaties waarin het vaticaan duidelijk invloed gehad heeft op wereldwijde politieke besluitvorming?

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Jongens in de forumregels staat, dat we het hier niet over religie gaan hebben. Natuurlijk moet er wat kunnen, maar straks zijn er weer mensen die hier aanstoot aan gaan nemen (ik niet hoor!) en dan krijgen we dat eindeloze gezeik weer over ons heen, waar geen prepper wat mee opschiet..... Dus als ik mag verzoeken, dat is dus niet gebieden, maar verzoeken als je forumgenoot :)

Link naar reactie

Nee, dat kan ik niet direct.

Ze trekken heel erg aan de touwtjes op de achtergrond net zoals rockefeller dat ook doet.

De meeste dingen waarmee ze zich op dit soort vlakken bezig houden zijn zwaar geheim.

Maar waarom hebben ze telescopen op de zuidpool staan, en waarom zijn ze zo blij dat hun vlag in.Jeruzalem wappert?

Mischien vind je het slap en wil je concrete antwoorden, maar de tijd zal het leren.

In de tussentijd ga ik lekker preppen en mijn skill range uitbreiden.

Link naar reactie

Jongens in de forumregels staat, dat we het hier niet over religie gaan hebben. Natuurlijk moet er wat kunnen, maar straks zijn er weer mensen die hier aanstoot aan gaan nemen (ik niet hoor!) en dan krijgen we dat eindeloze gezeik weer over ons heen, waar geen prepper wat mee opschiet..... Dus als ik mag verzoeken, dat is dus niet gebieden, maar verzoeken als je forumgenoot :)

Je hebt gelijk! Ander onderwerp.

Voor mik topic gesloten...

Maar wel stemmen he!

Link naar reactie

Nee, dat kan ik niet direct.

Ze trekken heel erg aan de touwtjes op de achtergrond net zoals rockefeller dat ook doet.

De meeste dingen waarmee ze zich op dit soort vlakken bezig houden zijn zwaar geheim.

Dat vind ik iets te makkelijk. Mij blijkt nergens uit dat het Vaticaan echt significante invloed heeft op belangrijk beslissingen op het wereldtoneel. Het heeft grote invloed op anticonceptie-gebruik en dat soort thema's in derde wereldlanden maar verder is het vooral ceremonieel denk ik. Vergelijk het eens met het Nederlands koningshuis. Denk jij dat er grote verschillen optreden door een troonswisseling? Ik denk het niet.

Link naar reactie

Vaticaanstad, de kleinste staat ter wereld, met ongeveer een paar 100 diplomaten en erkent door alle EU staten als zelfstandige staat. Ze heeft een zetel in de VN,

(de invloed van de Islam is nog ietsje groter, organisatie van Islamitische Landen, dus wees niet bevreesd)

Ehm invloed op het wereldtoneel, tsja, lijkt mij wel.

(Ben zelf katholiek, vier geen carnaval en de profetie van de laatste paus maken we ook wel weer mee...of niet)

Link naar reactie

Het Vaticaan beheert zowel een enorme geld- als geloofstroom, dus heeft zeker en vast zijn zegje in de wereld, mss niet meer zo opzichtig als vroeger, maar invloed hebben ze zonder twijfel.

Voor mij, als ongelovige, heeft zijn aftreden geen enkele invloed, ik ben niet bijgelovig (verschil tss geloof en bijgeloof is enkel het aantal mensen dat er in gelooft) en geloof dus ook niet in al die doem- en complottheorieën...

• Leuk 1
Link naar reactie

Het Vaticaan beheert zowel een enorme geld- als geloofstroom, dus heeft zeker en vast zijn zegje in de wereld, mss niet meer zo opzichtig als vroeger, maar invloed hebben ze zonder twijfel.

Voor mij, als ongelovige, heeft zijn aftreden geen enkele invloed, ik ben niet bijgelovig (verschil tss geloof en bijgeloof is enkel het aantal mensen dat er in gelooft) en geloof dus ook niet in al die doem- en complottheorieën...

De paus en het geloof, welk geloof dan ook, boeit mij ook in het geheel niet.

ff of topic:

Dus jij gelooft dat 911 het werk is geweest van Bin Laden en aanhang???

Link naar reactie

De paus en het geloof, welk geloof dan ook, boeit mij ook in het geheel niet.

ff of topic:

Dus jij gelooft dat 911 het werk is geweest van Bin Laden en aanhang???

Ik had het meer over die voorspelling van de laatste Paus, over 911 heb ik geen vaste mening, maar dat gaat dan ook niet (rechtstreeks) over geloof, maar over politiek/macht en in de politiek is zo goed als alles mogelijk, dus ik sluit ook niets uit.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...