Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aanbieding zaden


Carnivora

Aanbevolen berichten

Bij de Lidl zijn vanaf vandaag allemaal zaden in de aanbieding. Ik las op een ander forum over moestuinen dat deze zaden voorheen alleen in de Lidl in Duitsland te koop waren en kwalitatief goed. Ik heb vanochtend goed ingeslagen en veel zijn houdbaar tot 2014 en 2015.

 

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=36569

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Bij de Lidl zijn vanaf vandaag allemaal zaden in de aanbieding. Ik las op een ander forum over moestuinen dat deze zaden voorheen alleen in de Lidl in Duitsland te koop waren en kwalitatief goed. Ik heb vanochtend goed ingeslagen en veel zijn houdbaar tot 2014 en 2015.

 

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=36569

 

Ik had ze in de folder gezien, bedankt voor de tip, was het weer even vergeten:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb persoonlijk wat slechte ervaring met zaden van de Lidl en aldi (zeker de laatste...) Ik krijg er rare planten uit met extreem lange uitlopers enzo. Een.soort muntant planten, geen mooie stevige planten.

Heb nu mijn zaden van het tuincentrum, die doen jet goed!

Liever een paar euro meer kwijt dm onbetrouwbare zaden...

 

Ik ben nu specifiek op zoek naar invriesbare zaden en hoop bij happy seeds een goeie bron te hebben gevonden! (direct bij de leverancier)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Lidl zijn vanaf vandaag allemaal zaden in de aanbieding. Ik las op een ander forum over moestuinen dat deze zaden voorheen alleen in de Lidl in Duitsland te koop waren en kwalitatief goed. Ik heb vanochtend goed ingeslagen en veel zijn houdbaar tot 2014 en 2015.

 

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=36569

 

Vandaag ook inkopen gedaan, mooi dat je 't onderwerp gestart hebt.

Ook de kweekkastjes vind ik een goede aankoop: verpakt per 4 met per stuk vormpjes voor 24 planten (dus een setje kan je 96 planten in opkweken).

De kastjes schijnen wel hard te gaan dus wees er snel bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Die Lidl zaaibakjes hebben geen afwateringsgaten en als je die erin maakt doe het dan met een hete schroevedraaier of ze barsten kapot.

Bij Action kweekbakjes met verluchting. Heb ik vorig jaar nog 9€ betaald in het tuincentrum.

En laat die cocopeat daar maar liggen, ik moet mijn ronde nog doen en koop alles op. Zeer handig om te mengen met potgrond voor de bloembakken. En ook voor het opkweken en stekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
O jammer in het moestuin-gebeuren moet ik me nog helemaal verdiepen. Tomaten, paprika en boontjes op je balcon, kan dat? En is hybride maar voor 1 keer?

Ik ga van 't jaar zelf pas beginnen met tuinieren, dus mijn antwoord is een beetje onder voorbehoud:

Ja je kunt die dingen op je balkon kweken mits je genoeg licht hebt (balkon op 't zuiden?)

Hybrides produceren onvruchtbare zaden, dus je moet er van uitgaan dat dat maar voor 1 keer is (al heb ik wel van uitzonderingen gehoord, maar daar wil je niet op gokken denk ik).

Tuinieren is volgens mij vooral een kwestie van doen, dus als ik jou was zou ik nog snel naar de Lidl krossen om wat zaad, vervolgens naar de action om wat potten. Volgende week bij Aldi en Lidl potgrond in de aanbieding, en als je dat al hebt liggen kun je van 't jaar in elk geval al iets.

P.S: mocht je balkon wat minder licht vangen dan zijn er andere gewassen die waarschijnlijk goed zullen gedijen. Sla houdt bv wel van halfschaduw.

Veel inspiratie heb ikzelf gehaald van http://www.growingyourgreens.com : youtubesite met tal van filmpjes over organisch tuinieren.

Succes!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga van 't jaar zelf pas beginnen met tuinieren, dus mijn antwoord is een beetje onder voorbehoud:

Ja je kunt die dingen op je balkon kweken mits je genoeg licht hebt (balkon op 't zuiden?)

Hybrides produceren onvruchtbare zaden, dus je moet er van uitgaan dat dat maar voor 1 keer is (al heb ik wel van uitzonderingen gehoord, maar daar wil je niet op gokken denk ik).

Tuinieren is volgens mij vooral een kwestie van doen, dus als ik jou was zou ik nog snel naar de Lidl krossen om wat zaad, vervolgens naar de action om wat potten. Volgende week bij Aldi en Lidl potgrond in de aanbieding, en als je dat al hebt liggen kun je van 't jaar in elk geval al iets.

P.S: mocht je balkon wat minder licht vangen dan zijn er andere gewassen die waarschijnlijk goed zullen gedijen. Sla houdt bv wel van halfschaduw.

Veel inspiratie heb ikzelf gehaald van http://www.growingyourgreens.com : youtubesite met tal van filmpjes over organisch tuinieren.

Succes!

 

Dank je wel! Ik had op goed geluk al wat zakjes zaad gekocht bij de LIDL, namelijk: tomaten, french beans en worteltjes, zo van: als ik het toch niet blijkt te kunnen gebruiken, geef ik ze wel aan een vriendin, die een volkstuin heeft.

En vijf zakken met aarde bij de LIDL, idd. die waren maar 0,99 euro per stuk. Maar wat ik eerst moet uitzoeken is, of ik dan nog wel een weekje van huis kan, deze zomer. Ik heb geen familie dichtbij en geen zin om mijn sleutel aan iemand anders te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emmy, je kunt ook emmers halen ( van die goedkope van ik dacht 1 euro pst) daar doen tomaten planten het heel goed in.

Vorige zomer heb ik dat zelf ook gedaan ondanks we een volkstuin hebben had ik veel te veel plantjes en ze konden niet meer in de kas.

Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om ze in de kliko te gooien, dus ik heb ze allemaal opgekweekt.

En de tomaten waren heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emmy, je kunt ook emmers halen ( van die goedkope van ik dacht 1 euro pst) daar doen tomaten planten het heel goed in.

Vorige zomer heb ik dat zelf ook gedaan ondanks we een volkstuin hebben had ik veel te veel plantjes en ze konden niet meer in de kas.

Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om ze in de kliko te gooien, dus ik heb ze allemaal opgekweekt.

En de tomaten waren heerlijk.

 

O, dat klinkt goed. Emmers zijn lekker diep en makkelijk te verzetten, als ik het hengsel er gewoon aan laat zitten. En als de oogst voorbij is passen ze lekker in elkaar. Maar zouden ze een weekje kunnen overleven bij mijn afwezigheid, denk je? Bijvoorbeeld binnen met een ruime hoeveelheid water, zoals ik met mijn kamerplanten doe. Of moet ik wachten tot ik zeker weet dat ik niet meer weg zal gaan. Of pas weggaan na de oogst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emmy met tomaten moet je opletten dat ze niet gaan barsten als je voor dat je weg gaat veel water geeft.

Wij hebben een volkstuin en een tuintje achter, maar thuis laat ik altijd mijn zoon water geven als het erg warm is.

Voor de rest komen we zeker in de oogsttijd (vakantietijd) zeker van de camping 2a3 keer even naar de tuin om te oogsten.

Anders is al het werk dat je hebt gehad voor niets, boontjes/snijbonen niet te eten zo hard, en de tomaten rotten weg enz enz.

De emmers thuis laat ik ook altijd de hengsels er aan dan kun je de emmers ook wat verzetten in de zon of onder een afdakje.

Ik vind dat het moeilijk blijft in zo'n tijd op vakantie te gaan als alles afrijpt!

En een week, het ligt aan het weer is het niet zo warm of zo warm dat je elke dag moet gieten, als je keus heb zou ik later gaan het weer is dan ook nog heel mooi.

Maar daar moet je zelf mee aan de slag :o

Maar daar kom je wel uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Bonsai zet ik altijd bij elkaar in een bak met een laagje water als ik een week op vakantie ging, ook heb je bij lidl van die halve literflesjes met zo'n drinktuitje. Bij grote potten zette ik dan zo'n flesje met water op zn kop in de grond (tuitje er nog aan voor de smallere opening). Groenten zijn denk ik wel wat gevoeliger, maar op die manier kun je toch wat uitdroging voorkomen als je echt in die periode op vakantie wilt. Of je stalt ze even bij die vriendin met de moestuin, dat is dan ook een voordeel van potten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emmy je paprika's en tomaten zullen geen vruchten produceren als de bloemetjes niet bevrucht worden. Zet dus voor de zekerheid enkele bijenplanten erbij. (Er zijn ook nuttige en eetbare bijenplanten).

Ze trek je de bijtjes sneller aan en kan je sneller genieten van je vruchten.

 

Als je liever geen bijen aantrekt en je balkon ergens midden in een drukke stad ligt, dan kan je beter je bloemetjes bevruchten met een penseeltje.

Ik kreeg de eerste maanden ook alleen bloemetjes door gebrek aan bijtjes.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de tip! Dan worden het een paar emmertjes meer. Ik stond vanmorgen al voor de Action, maar hij bleek pas om negen uur open te gaan. En ik was doorgereden nadat ik mijn dochter naar school had gebracht, dus ik was er al om half negen. Er parkeerde iemand achter me met hetzelfde probleem. Maar zo zie je maar dat de vergissing niet voor niets was, want nu kan ik meteen het goede aantal kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emmy en @Nature tomaten planten kun je ook bevruchten door even licht met de plant te schudden als er geen bij bij komt.

De bloem van de tomaat is tweeslachtig, ze bezit zowel mannelijke als vrouwelijke voortplantingsorganen.

De voortplanting van de tomaat gebeurt door zelf bevruchting; door de vibraties veroorzaakt door de wind, insekten of jezelf als je ze licht schut.

Zo komt de stuifmeel van de de meeldraden op de stamper en voila het is bevrucht.

De paprika's zijn ook tweeslachtig dus daar geld hetzelfde voor als de tomaten en pepers en aubergines.

Het is allemaal familie van de nachtschade.

En wat bijen planten erbij zetten is altijd goed.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...