Ga naar inhoud
GENEGEERD

Scheren en simpelweg je haar knippen..


Aanbevolen berichten

Een ieder heeft zo zijn processen lopen.

Ik heb al een tijdje mijn eigen zeep en daar scheer ik ook mee. Iets vettige zeep van olijfolie.

Toen ik op het punt stond om de volgende stap te zetten, nl: me te scheren met een open scheermes, wat ik 30 jaar geleden voor 5 gulden gekocht heb op een rommelmarkt......schoot het dubbel scheermes door mijn hoofd.

Mijn vader had er vroeger één met van die dubbelzijdige HEMA mesjes.... Die heb ik even opgezocht in mijn ouderlijk huis.:rolleyes:

Ik ga nu volledig over op het open scheermes en de dubbelzijdige scheermesjes. Ik koop een hele partij van die dubbelzijdige mesjes voor weinig en doe hier een eeuwigheid mee.

Als de dubbelzijdige mesjes op zijn dan komt het open mes te voorschijn als het nodig is....

Ik heb van mijn schoonvader mee gekregen dat het verstandig is om je mes geregeld onder te dompelen in Spiritus of alcohol om te ontsmetten.

Dat doe ik dan ook in een jampotje met deksel erop. Dat gaat heeeeeel lang mee.

Medicinale alcohol +85% heb ik altijd paraat!

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb ergens als tip gezien dat je de standaard scheermesjes weer wat scherper kunt krijgen door deze op tegengestelde manier een aantal keer over je onderarm te bewegen.

 

Werkt perfect als je 'Gilette' of ander merk mesje bot begint te worden en de stoppeltjes niet meet helemaal goed pakt: idd met een beetje water tegen de draad in 'stroppen' op de huid(ongelooid leer hahaha),de wegwerpmesjes gaan zo veel langer mee .En altijd goed schoon spoelen na gebruik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik scheer me kop al sinds dat ik een jaar of 15/16 was.. het is makelijker.. en niemand kan je aan je haren grijpen..

 

Nou daar zeg je zo wat..

 

Ik werd dus 3 weken geleden aangevallen door iemand die mij bij de haren pakte, en nou daar zitten nogal wat klitten in, je hebt houvast alsof je een hengsel van een tas beetpakt..

 

dussss goed argument van je! (of ik het ga doen weet ik nog niet helemaal, ik wil mijn klitten nog niet echt kwijt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik scheer me 1x per 2 weken oid, gebruik een mesje en water, geen scheergel of wat dan ook, daar was mijn huid in no time aan gewend. Soms scheer ik me een paar maanden niet en dan begint het vrouwtje te muiten of ze zet er ineens in een slinkse aanval een scheermes is. :eek: Als er dan eenmaal een hap uit mn baardje is dan scheer ik me wel...

 

Met een beetje oefening kan je ook prima scheren met een willekeurig schoon en scherp (zak)mes.

 

WTSHTF laat ik mijn baard groeien. Als mijn haar onhandig lang/vies wordt zal ik het wel afknippen/snijden maar niet kaal. Camouflage.... :)

 

Zo ver ik weet, bijna overal waar oorlog/langdurige rampen enz. zijn laten de meeste mannen hun baard groeien. Hebben wel wat beters te doen dan 's ochtends 20 minuten voor de spiegel staan. Maar dat kan zomaar mijn persoonlijke indruk zijn die misschien niet wereldwijd van toepassing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

al aan een ouderwets scheermes gedacht? eventjes langs een wetsteen en klaar altijd scherp en neemt weinig ruimte in beslag

haha dat laatste lijkt me wel wat alleen ik kan helaas geen messen slijpen dus dat word na een tijdje ook niks of ik moet gewoon stug door zetten :p
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

*Topic bump

Ik heb 2 double edge rasor een krabbertjes uit de jaren 40 met van die ouderwetse scheermesjes. € 2,25 van Elios 10 stuks bij de barbershop

http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=y7OJulFWhNpC68lMsUFHKYzurKiEv2&page=categorie&id=129001

Goedkoper scheren kan niet. ik doe een maand met een mesje. Haren met de tondeus, kortste kam. Mijn stelling is ook altijd, er moet niet vastgepakt kunnen worden

 

Ik heb mij afgelopen kerst ook getrakteerd op een ouderwets krabbertje. Aangezien een open mes gegarandeerd een slachtpartij zou betekenen voor mij heb ik toch maar gekozen voor deze 2e optie welke in mijn ogen ook SHTF-proof is.

 

Tijdens een verjaardag kwamen de mesjes van de Aldi aan bod van het merk MAN met verwisselbare mesjes. En heb eens zo'n setje gekocht.

 

Deze test is mij uitermate goed bevallen! ik scheer altijd twee kanten op ( eerst met de haren mee, daarna tegen de haren in) en ook met dit mesje gaat dat prima!

Ik stap dus volledig over op deze mesjes van de Aldi, want dat scheelt nogal qua prijs! of 3-4 euro voor een setje van 4-5 mesjes, of 12-13 euro voor hetzelfde aantal!

 

En inderdaad zoals @Ivan ook al aangaf goedkoper scheren kan niet @Communicator: 100 mesjes voor 16 euro! Van 75 cent per mesje naar slechts 16 cent, dit betekend als budgetprepper toch weer een rendement van 368% :p. link

derby-extra-double.edge4.jpg.1313aab12af4b27c744054e97ba7a7a7.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, met 1 gilette mesje doe ik 4 maanden; met 12 van die dingen geprept hou ik 't dus wel een paar jaar vol. En dat is gewoon elke dag scheren, behalve 1 keer in 't weekend.

 

Met die goedkopere mesjes lukt dat echt niet, dus hoewel ze goedkoper lijken heb ik liever een stapeltje goeie mesjes.

 

Scheren tijdens 't douchen, lekker drijfnatte kop, dat werkt het fijnste, geen scheerschuim of andere rommel nodig, klaar in een minuutje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zowel de traditionele open scheermessen als de nieuwe met wegwerp insert, als een paar krabbertjes, en de "moderne".

 

met de open scheermessen heb ik me nog nooit gesneden.

die met insert 1x

 

de krabbertjes heb ik me nog niet mee gesneden, maar wel 1x "razor burn" gehad (verstelbaar model, had hem op het agressiefste gezet)

 

en met de moderne zie ik er uit alsof ik een schuurband op m'n gezicht gezet heb.

 

 

geef mij maar het ouwe trouwe open mes, of het krabbertje op een medium setting.

met het aantal open messen dat ik heb kan ik nog decennia verder, zelfs al sla ik er 1 stuk op de gootsteen of laat ik 1 vallen.

 

qua krabbertjes kan ik wel een jaar of 6 verder.

Derby mesjes vind ik wel OK, maar die van Feather zijn toch heel wat aangenamer en gaan wat langer mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jongeling kreeg ik een scheerapparaat. Dat heb ik op vandaag nog en het ligt al 20 jaar ongebruikt in de kast. In noodgevallen kan ik dat dus nog gebruiken. Vandaag scheer ik me gewoon met van die plastic wegwerpmesjes. Alle soorten heb ik in de loop van de jaren geprobeerd. Sommige liggen nog ongebruikt in de kast en kunnen eventueel ook nog dienen.

 

Er is naar mijn ervaring veel prijs- en kwaliteitsverschil tussen de verschillende types en soorten. Gilette en Schick zijn behoorlijk duur en niet noodzakelijk beter. Sinds een jaar of vijf gebruik ik gewoon de mesjes van Action van het merk Laser. Een simpel systeempje. Elk mesje wordt verschillende keren gebruikt en gaat door de band een week mee.

 

Er liggen een tiental verpakkingen en enkele bussen scheerschuim op voorraad. (We hebben een volledige lade voor scheermesjes en tandenborstels) een lade voor vrouwenhygiëne, een kast voor tandpasta, zeepjes, shampoo, ... . Als de nood aan de man komt, dan scheer ik me een of twee keer per week. In dat geval knnen we enkele jaren verder.

 

Mijn haar wordt maandelijks getrimd met de (oplaadbare) tondeuse. Mijn vrouw is van nature roodharig en heeft ook genoeg aan een knipbeurt. :-) Bij mijn moeder ligt nog een manuele tondeuse die we wel kunnen gebruiken als het nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de nood aan de man komt, dan scheer ik me een of twee keer per week. In dat geval knnen we enkele jaren verder.

 

bij mij halen de wegwerpmesjes dat niet meer als ik meer dan 2 dagen wacht met scheren.

 

dan kunnen ze na 1 beurt al de vuilbak in en ik achter de aluin steen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Derby mesjes vind ik wel OK, maar die van Feather zijn toch heel wat aangenamer en gaan wat langer mee.

 

Als ik over 2 jaar door m'n mesjes heen ben zal ik tegen die tijd wel is een keer kijken naar die van Feather dan haha :p. Ik zal ongetwijfeld in die tijd wel een keer ene probeersetje kunnen scoren :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gilette en Schick zijn behoorlijk duur en niet noodzakelijk beter. Sinds een jaar of vijf gebruik ik gewoon de mesjes van Action van het merk Laser. Een simpel systeempje. Elk mesje wordt verschillende keren gebruikt en gaat door de band een week mee.

 

Ik doe letterlijk 4-5 maanden met 1 gilette mesje, en dan dus 5-6 keer in de week. Die 1-week rommel van de action komt daar dan dus niet eens bij in de buurt, gilette is dus letterlijk 20x beter. Dat is z'n geld echt wel waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe letterlijk 4-5 maanden met 1 gilette mesje, en dan dus 5-6 keer in de week. Die 1-week rommel van de action komt daar dan dus niet eens bij in de buurt, gilette is dus letterlijk 20x beter. Dat is z'n geld echt wel waard.

 

Heb ik allemaal geprobeerd. Voor mij werkt het niet.

 

Bij nazien blijkt dat ik ook een aantal zakjes Gilette wegwerpmesjes heb. Ze zien er hetzelfde uit en blijkbaar gebruik ik ze door elkaar. Ik gooi het mesje weg als het bot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik scheer me met die gilette mesjes maar zijn vrij vlot bot vindt ik.

Maarja heb ook periodes dat ik mn baard rustig een maand laat staan en dan is het sowieso eerst met de trimmer er over voor het scheren

 

Ligt er ook aan hoe dik je haren zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Enki ben wel benieuwd wat dat trucje is.

droog maken doe ik al.

 

Heel simpel, hij is hier al eens langsgekomen op 't forum..

 

Voor gebruik even met de mesjes mee (dus niet scherend) een keer of 10-15 over de hele lengte van de onderkant van je arm duwen, pols to elleboog zegmaar.

 

De grap is namelijk dat de mesjes helemaal niet bot zijn, wat iedereen denkt, maar dat ze niet meer mooi vlak zijn. Wat je hiermee doet is effectief hetzelfde als het stroppen van scheermessen langs een leren riem of spijkerbroek. Het mesje wordt weer mooi vlak en scheert als nieuw. M'n huidige mesje heb ik er al vanaf 1 januari op zitten en het wordt echt nog niet bot. Wel is die blauwe strip allang weg, en de witte is ook weinig meer van over, maar hij scheert nog gewoon als de beste, ik snij me er verder ook echt nooit mee. Voorlopig zie ik nog geen reden om van mesje te wisselen.

 

En na gebruik uiteraard even uitspoelen (en niet ermee op de wasbak oid meppen zoals zovelen we doen, geen enkel mes houdt ervan om mee geslagen te worden!). Gewoon onder de douche scheren en als je klaar bent even goed spoelen zodat er niet zo'n gore bende achterblijft maar 't mesje gewoon schoon is. Ik droog ze verder ook niet of oid.

 

Een collega van me doet inmiddels hetzelfde en die was ook al verbaasd hoe simpel 't is en hoe goed 't echt werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kungfufox waar koop je die mesjes? Dat is wel heel goedkoop. Ik doe ongeveer 3 maand met één mesje dus dan doe ik 25 jaar met een doos ^_^

 

De safety blades zijn geweldig. Mijn eerste scheerapparaat was een Wilkinson, zo'n mooie rode. Maar mesjes daarvoor zijn duur. Toen ik in de reclame zag dat ze van 2 naar 3 mesjes gingen heb ik daar serieus vraagtekens bij gezet en kocht op de rommelmarkt een Gilette safetyblade. Even goed schoonmaken en die dingen zijn weer als nieuw. De Wilkinson heb ik nooit meer aangeraakt. Die tig-dubbele mesjes scheren fijn, maar de ouderwetse single blades scheren beter.

 

Trouwens Kungfufox, als je echt zuinig aan wilt doen met je mesjes dan kun je ze slijpen... echt. Er waren vroeger speciale slijpmachientjes te koop.

Handmatig_scheren_Slijptoestelletje_mesjes.JPG.2b2f7ee854ae53e9bdd8b41e1417e1c6.jpg

Ik heb er ook één (die op foto is niet van mij) en het werkt echt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kijkje op het preppers form en we gaan het hebben over scheermesjes ??

Oke dan ?

Ik haat het om mij te scheren.

En zo een apparaat met een accu, Daar heb ik er al 3 van versleten in mijn leven .

Dus het werkt niet.

Ik heb scheermesjes van de action, Zo goedkoop mogelijk in mijn prep-voorraad.

Deze zitten al niet meer in mijn big-bag.

Ik ben heel gemakkelijk en scheer me nog met een steen.

En ik heb geen last van een baard ( EINDELIJK een reden om het gras te laten groeien )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...