Ga naar inhoud
GENEGEERD

Chocolate bars ,de nieuwe nood ratsoen


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ze scoren hoog voor energie, ja, maar als nootrantsoen scoren ze absoluut bar slecht. Zit totaal geen voeding in, geen vitamines, geen mineralen, alleen maar suiker.

 

Absoluut nuttig om ERBIJ te hebben, maar als noodrantsoen op zichzelf zijn ze rampzalig! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze scoren hoog voor energie, ja, maar als nootrantsoen scoren ze absoluut bar slecht. Zit totaal geen voeding in, geen vitamines, geen mineralen, alleen maar suiker.

 

Absoluut nuttig om ERBIJ te hebben, maar als noodrantsoen op zichzelf zijn ze rampzalig! :)

 

nou veel zuiker ,en veel vet. calorie zijn calorie. je moet niet een mand of 2 op willen leven , maar voor een paar dagen kunnen ze nuttig zijn.ik zou eerder bang zijn voor schrommeling van je bloed zuiker, met wat hompen brood erbij ,regelen die zuiker pik wat meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou veel zuiker ,en veel vet. calorie zijn calorie. je moet niet een mand of 2 op willen leven , maar voor een paar dagen kunnen ze nuttig zijn.ik zou eerder bang zijn voor schrommeling van je bloed zuiker, met wat hompen brood erbij ,regelen die zuiker pik wat meer.

 

Ik denk ook dat je daar zeker gelijk in hebt ! Beter dat, dan niets wat snelle energie oplevert, als je nog een eindje door moet lopen, of whatever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze scoren hoog voor energie, ja, maar als nootrantsoen scoren ze absoluut bar slecht. Zit totaal geen voeding in, geen vitamines, geen mineralen, alleen maar suiker.

 

Cacao wordt juist als superfood gezien!

 

Cacao is een van de meest magnesiumrijke voedingsbronnen die überhaupt bestaan, ook zit er veel zink, koper en andere mineralen in. Daarnaast zit het vol met flavonoïden - anti-oxidanten, cacao is gewoon supergezond.

 

Kortom als je de marsen laat liggen en gaat voor een chocolate bar met hoog percentage cacao lijkt me dit geen slechte aanvulling op je noodrantsoen, en het is makkelijk mee te nemen in je rugzak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chocolade is inderdaad een zeer goede aanvulling op je noodrantsoen. Geeft veel snelle energie en is een "moral booster". Uit eigen ervaring merk ik dat de werking van een mars/snickers bij MIJ hooguit 20-40min werkt voordat ik weer honger/energie dip krijg bij zware inspanning.

 

Oja, pak een choco reep oid goed in, in een zakje bijvoorbeeld. Je wilt je rugzak niet zien als je een dag in de zon hebt gelopen, en je reep is gaan lekken. Mars/Snickers zitten wel in folie maar ook die kunnen kapot gaan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chocolade is inderdaad een zeer goede aanvulling op je noodrantsoen. Geeft veel snelle energie en is een "moral booster". Uit eigen ervaring merk ik dat de werking van een mars/snickers bij MIJ hooguit 20-40min werkt voordat ik weer honger/energie dip krijg bij zware inspanning.

 

Oja, pak een choco reep oid goed in, in een zakje bijvoorbeeld. Je wilt je rugzak niet zien als je een dag in de zon hebt gelopen, en je reep is gaan lekken. Mars/Snickers zitten wel in folie maar ook die kunnen kapot gaan.....

 

Dit punt wilde ik ook maken: chocolade smelt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echte chocolade is jaren houdbaar . Hoe donkerder de chocolade hoe meer cacao er in zit .

Om chocolade te bewaren moet ze op een constante temperatuur gehouden worden .

Ook niet te koud , zeker niet te warm .

Snickers , mars enz . Zijn minder lang houdbaar door dat de chocolade met andere producten in aanraking komt .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...