Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een lekker stukje lopen


Gast gerbewoner

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner
In deze tijd van het wiel, zou ik toch uitkijken naar een mogelijkheid om wieltjes aan de rugzak te bevestigen.

In de Saracen is vast ook nog wel plek voor een dieseltje, met een dikke tank :D Meer jouw ding :)

 

Ben hard aan het kijken naar wieltjes hoor. Die gaan er vast komen, zodat ik nog een paar kilo extra mee kan nemen. Met name eten en water is een ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast gerbewoner

Ik ben nog steeds lekker aan het trainen. Morgen 15 kilometer. Heb vanmorgen net geen tien gedaan. Geinspireerd door @Vempain en @JamHard heb ik besloten op fivefingers of blootvoets te gaan lopen. Heb maandag een stel fivefingers basic gekocht en loop er nu zo veel mogelijk op. Dat had ik jaren eerder moeten doen. Ik kijk al naar deze "schoenen" sinds de introductie maar kwam er nooit toe ze te kopen, maar wat loopt dat lekker nadat je een paar dagen gewend bent. Vanmorgen zonder problemen bijna 10 kilometer gelopen in de regen en de kou. Als het dalijk wat warmer wordt ga ik langzaamaan zoveel mogelijk over op blootvoets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog steeds lekker aan het trainen. Morgen 15 kilometer. Heb vanmorgen net geen tien gedaan. Geinspireerd door @Vempain en @JamHard heb ik besloten op fivefingers of blootvoets te gaan lopen. Heb maandag een stel fivefingers basic gekocht en loop er nu zo veel mogelijk op. Dat had ik jaren eerder moeten doen. Ik kijk al naar deze "schoenen" sinds de introductie maar kwam er nooit toe ze te kopen, maar wat loopt dat lekker nadat je een paar dagen gewend bent. Vanmorgen zonder problemen bijna 10 kilometer gelopen in de regen en de kou. Als het dalijk wat warmer wordt ga ik langzaamaan zoveel mogelijk over op blootvoets.

 

Goed bezig;) echt leuk als het zo enthousiast wordt opgepakt.

Schoenen lopen zeker heerlijk, enige nadeel de factor van reparatie,... Maar ja, wat lopen ze lekker.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Goed bezig;) echt leuk als het zo enthousiast wordt opgepakt.

Schoenen lopen zeker heerlijk, enige nadeel de factor van reparatie,... Maar ja, wat lopen ze lekker.:p

Ach, weet je. Als je eenmaal gewend bent om op deze manier te lopen dan verwacht ik dat je met enig beleid ook gewoon op blote voeten kan lopen. Het biedt geen warmte dus daar doe je het niet voor. Het water loopt met zo makkelijk door de zool naar binnen dus droge voeten hou je ook niet. Het is voor mij puur de bescherming tegen glas en dergelijke maar ik had al eerder gelezen dat full-time barrevoets lopers en extra zintuig ontwikkelen en zodoende ook glas en dergelijke goed kunnen hebben. Ik zie het dan ook deels als een overgangsfase en voor het gemak van het noet uit hoeven kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, weet je. Als je eenmaal gewend bent om op deze manier te lopen dan verwacht ik dat je met enig beleid ook gewoon op blote voeten kan lopen. Het biedt geen warmte dus daar doe je het niet voor. Het water loopt met zo makkelijk door de zool naar binnen dus droge voeten hou je ook niet. Het is voor mij puur de bescherming tegen glas en dergelijke maar ik had al eerder gelezen dat full-time barrevoets lopers en extra zintuig ontwikkelen en zodoende ook glas en dergelijke goed kunnen hebben. Ik zie het dan ook deels als een overgangsfase en voor het gemak van het noet uit hoeven kijken.

 

Like mentioned before,... Great minds think alike;)

Vind het bovendien ook heerlijk om op m'n blote voetjes te lopen, lekker vrij en verlost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Zo een nieuwe mijlpaal is behaald. Heb net 16,5 kilometer gelopen in 2:55 uur. Niet gek dus. Op de fivefingers. In het begin was best koud maar na een goed uur begonnen mijn voeten goed warm te worden en bij 9 kilometer had ik zelfs een beetje zweetvoeten. Toch nog een kleine blaar maar die houd me verder niet tegen. Ik moet ook zeggen dat ik minder moe ben als dat ik was als ik deze afstand op dichte schoenen zou lopen dus ik denk dat ik een goede keus heb gemaakt.

Volgende week de 20 kilometer grens nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dat heb je snel gedaan, over het algemeen loop je langzamer op je 5 fingers omdat je voet wat bewuster moet neerzetten.

zelf ben ik een beetje begonnen om wandelschoenen met vibram zool in te lopen en tot nu toe nog geen blaren gehad.

Deze ga ik dan gebruiken als schoenen wanneer het wat kouder is voor mijn 5fingers en met elkaar af te wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Zo dat heb je snel gedaan, over het algemeen loop je langzamer op je 5 fingers omdat je voet wat bewuster moet neerzetten.

zelf ben ik een beetje begonnen om wandelschoenen met vibram zool in te lopen en tot nu toe nog geen blaren gehad.

Deze ga ik dan gebruiken als schoenen wanneer het wat kouder is voor mijn 5fingers en met elkaar af te wisselen.

Met mijn andere wandelschoenen (Meindl Island Pro) loop ik rond de 6,1 per uur. Ik heb nu 5,7 gelopen. Dat is dus iets minder snel. Ik heb tussendoor geen pauze genomen. Dus in een keer door en tijdens het lopen een reepje gegeten.

Moet wel even zeggen dat ik ook nog boodschappen heb gedaan onderweg :D Bij het binnengaan van de winkel heb ik de GPS uit gezet en op hetzelfde punt heb ik hem weer aangezet. De laatste 3,7 kilometer heb ik met een tas met boodschappen op de rug gelopen.

 

Met mijn Meindl wandelschoenen had ik ook geen last van blaren. Nu met de fivefingers heb ik er een op de bal van mijn voet omdat die nu wat meer belast wordt en een op mijn hiel. Allebei mijn rechtervoet. Is wel logisch. Mijn linkervoet is groter dan mijn rechter en normaal heb ik maat 42,5 en de fivefingers gaan alleen in hele maten dus heb ik 43. Voor mijn rechtvoet wat te groot dus vandaar dat ik iets meer slip. Het elastiek doet daar weinig aan. Nou ja, trekt wel weg voor ik de 20 ga lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een tijdje geleden met @zippo naar Nunspeet geweest en had ook een rugzak van 15 kilo bij me. En ja, aan zo'n gewicht moet je even wennen. Ik was blij dat ik mijn echte BOB niet bij me had (25 kilo).

was top he cb ;) ..hebbie zin om een keer met bob vanaf kijkduin over het strand wat killometertjes te pakken richting hoek van holland..maken we een bakkie onderweg, gezellig man

Link naar reactie
Delen op andere sites

was top he cb ;) ..hebbie zin om een keer met bob vanaf kijkduin over het strand wat killometertjes te pakken richting hoek van holland..maken we een bakkie onderweg, gezellig man

 

hahaha, nou zippo ik weet niet of ik dat ga overleven. Kunnen we niet de trein of bus pakken? Trouwens, ze zullen op Hoek van Holland wel geen "Starbucks" hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor mij puur de bescherming tegen glas en dergelijke maar ik had al eerder gelezen dat full-time barrevoets lopers en extra zintuig ontwikkelen en zodoende ook glas en dergelijke goed kunnen hebben. Ik zie het dan ook deels als een overgangsfase en voor het gemak van het noet uit hoeven kijken.

 

Ik denk dat je barrevoets altijd iets langzamer bent dan met schoenen. Dit om je meer op moet letten waar je voeten neerzet. Hierdoor ben je je dus bewuster van je omgeving. Dit lijkt mij in een wilderness-survivalsituatie juist positief. Je wordt gedwongen om je omgeving goed te observeren en kan dus niet als een kip zonder kop in een gevaarlijk situatie lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van plan om volgend jaar de nijmegense vierdaagse met Bob te lopen. Vanaf de zomer ga ik daadwerkelijk het lopen trainen en vermoed uiteindelijk meer dan 1000 km te hebben gelopen met bob.

Streef gewicht is 20 kg om mee te sjouwen.

En het mooie is, wordt het tijdens de vierdaagse teveel, laat ik hem de dag erna thuis en kan ik veel makkelijker en verder lopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week, omdat mijn conditie wederom niet om naar huis te schrijven was, hele week aan t lopen.

Naar mijn werk, terug, blokje polder, rondje in de buurt, en totaal aan 24 km gekomen.

Dat is natuurlijk nog niet zo veel, maar de eerste dagen viel het toch weer tegen.

 

Ook gemerkt, dat ik op mijn oude versleten lekke laarzen, zonder centje pijn loop, terwijl mijn survivalboots eigenlijk de hel zijn, als ik te snel opstart, veel pijn in mijn schenen.

Morgen maar eens op mijn soldatenkistjes proberen, misschien dat dat wat is, en anders die oude laarzen maar weer naar de schoenmaker brengen.

Schoeisel is dus wel erg belangrijk heb ik gemerkt, en ook niet te snel te veel willen, ook zo'n gril van mij :)

 

FF het vervolg:

 

Ben weer vreselijk verbaasd over mezelf, ik loop nog steeds !!!!! :D Ja, altijd al gewoon, maar nooit extra, en nu wel al 5 weken.

Na de eerste week iets geminderd, ken mezelf, teveel tegelijk werkt niet, maar nu al 5 weken, en dan gemiddeld 15 km of meer.

Alleen........ omdat het relatief kleinere stukjes zijn (denk ik), heb ik nu ineens gespierde bovenbenen, broeken zitten aanmerkelijk strakker rond mijn bovenbenen, grrrrrrr :(

 

Eerste 4 weken nog geen gewicht verloren, dus (zucht) laatste week ook maar op voeding gaan letten, en ja, heel langzaam iets kwijt, denk ik (gebruik geen weegschaal, haat ik)

Grote winst: aanmerkelijk fitter, kan meer dan ik dacht, en positief bezig met mijn lijf.

Kleine winst :rolleyes: kan nu iemand doodknijpen tussen mijn dijen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
FF het vervolg:

 

 

Kleine winst :rolleyes: kan nu iemand doodknijpen tussen mijn dijen.

 

Whahaha. :D, dat zal @Charlie leuk vinden.

 

Voor de rest: goede actie, ga zo door dan! :)

 

 

(nou ik nog :o)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
FF het vervolg:

 

Ben weer vreselijk verbaasd over mezelf, ik loop nog steeds !!!!! :D Ja, altijd al gewoon, maar nooit extra, en nu wel al 5 weken.

Na de eerste week iets geminderd, ken mezelf, teveel tegelijk werkt niet, maar nu al 5 weken, en dan gemiddeld 15 km of meer.

Alleen........ omdat het relatief kleinere stukjes zijn (denk ik), heb ik nu ineens gespierde bovenbenen, broeken zitten aanmerkelijk strakker rond mijn bovenbenen, grrrrrrr :(

 

Eerste 4 weken nog geen gewicht verloren, dus (zucht) laatste week ook maar op voeding gaan letten, en ja, heel langzaam iets kwijt, denk ik (gebruik geen weegschaal, haat ik)

Grote winst: aanmerkelijk fitter, kan meer dan ik dacht, en positief bezig met mijn lijf.

Kleine winst :rolleyes: kan nu iemand doodknijpen tussen mijn dijen.

 

Goed hoor dat je nog zo lekker bezig bent. Wat @Heksenboot al zei, gewoon doorgaan dan ga je vanzelf gewicht verliezen. En met die dijen ben je in goed gezelschap hoor. Niks om je zorgen over te maken:

 

Famke Janssen, eerder bekend onder de naam Famke Beumer, (Amstelveen, 5 november 1964) is een Nederlands filmactrice. Ze brak wereldwijd (en ook in eigen land) door met haar rol als Xenia Onatopp, de vrouw die kon doden met haar dijen, in de Bondfilm GoldenEye.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...