Ga naar inhoud
GENEGEERD

Iemand nog trek in een stukje buurman?


Aanbevolen berichten

http://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/133190/noord-koreanen-gek-van-de-honger-ouders-eten-hun-kinderen-op.html

 

Ik maak er een grapje over, maar het is diep en diep triest dat de wereldvoedselvoorraad zo ongelijk verdeeld is en er honger moet zijn. Heb je de beelden van de Grieken gezien? Nog even en ze maken elkaar af voor een tomaat.

 

De grieken konden het zich een paar jaar geleden ook niet voorstellen dat dat ooit zou gebeuren. Wij kunnen het ons nu niet voorstellen dat het hier ooit zal gebeuren ...

 

Eet smakelijk.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
http://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/133190/noord-koreanen-gek-van-de-honger-ouders-eten-hun-kinderen-op.html

 

Ik maak er een grapje over, maar het is diep en diep triest dat de wereldvoedselvoorraad zo ongelijk verdeeld is en er honger moet zijn. Heb je de beelden van de Grieken gezien? Nog even en ze maken elkaar af voor een tomaat.

 

De grieken konden het zich een paar jaar geleden ook niet voorstellen dat dat ooit zou gebeuren. Wij kunnen het ons nu niet voorstellen dat het hier ooit zal gebeuren ...

 

Eet smakelijk.

 

Paar weken geleden deze inslag al geplaatst bij "midden oosten" om duidelijk te maken dat de ellende vele malen erger is dan wij ons allemaal kunnen voorstellen

 

Ries.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/133190/noord-koreanen-gek-van-de-honger-ouders-eten-hun-kinderen-op.html

 

Ik maak er een grapje over, maar het is diep en diep triest dat de wereldvoedselvoorraad zo ongelijk verdeeld is en er honger moet zijn. Heb je de beelden van de Grieken gezien? Nog even en ze maken elkaar af voor een tomaat.

 

Ik had dit ook gelezen, maar ik vond het wel zo bizar, dat ik er niet teveel waarde aan hecht. Ik bedoel, wie eet er nou z'n kind op van de grote vrete? Daar geloof ik niets van.

Ik geloof wel dat die Noord Koreanen creperen, dat doen ze al jaren. Maar hun kinderen? Nee, dan ga je toch insect leegzuigen of je leren schoen koken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit ook gelezen, maar ik vond het wel zo bizar, dat ik er niet teveel waarde aan hecht. Ik bedoel, wie eet er nou z'n kind op van de grote vrete? Daar geloof ik niets van.

Ik geloof wel dat die Noord Koreanen creperen, dat doen ze al jaren. Maar hun kinderen? Nee, dan ga je toch insect leegzuigen of je leren schoen koken!

 

Misschien waren het ettertjes.

 

Waar het mij meer om gaat is dat je heel rare dingen gaat doen als je honger hebt. Dingen die je nu verafschuwt, dingen die nu niet eens bij je opkomen. Ik zie mijzelf echt nu op dit moment zoals in Griekenland niet andere mensen onder de voet lopen om aan groente te komen. Het lijkt wel een film van de 2e wereldoorlog of de derde wereld.

Maar deze mensen konden zich dat een paar jaar gelden net zo min voorstellen als ik nu.

 

Is dit mijn voorland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien waren het ettertjes.

 

Ik zie mijzelf echt nu op dit moment zoals in Griekenland niet andere mensen onder de voet lopen om aan groente te komen. Het lijkt wel een film van de 2e wereldoorlog of de derde wereld.

 

Nee, het lijkt meer op Black Friday in de VS. Elkaar onder de voet lopen is al heel normaal, al doen de meeste dat eerder voor de nieuwste i-pad of een nieuw spelletje.

 

De mogelijkheid dat het ettertjes zouden zijn, had ik even over het hoofd gezien..:eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien waren het ettertjes.

 

Waar het mij meer om gaat is dat je heel rare dingen gaat doen als je honger hebt. Dingen die je nu verafschuwt, dingen die nu niet eens bij je opkomen. Ik zie mijzelf echt nu op dit moment zoals in Griekenland niet andere mensen onder de voet lopen om aan groente te komen. Het lijkt wel een film van de 2e wereldoorlog of de derde wereld.

Maar deze mensen konden zich dat een paar jaar gelden net zo min voorstellen als ik nu.

 

Is dit mijn voorland?

 

Ik probeer hier altijd aan te geven hoe erg het kan worden en de fictie erger is dan de waarheid, en nooit

te voorspellen, door eigen ervaringen met mensen pre-SHTF, niks wat je bedenkt is zo erg als wat mensen elkaar

kunnen aandoen..maar ik hoop er toch mee te stoppen hoor..je wordt er zo moe van joh..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister avond was de film "Hannibal" met Hannibal Lecter weer eens op de TV;Hannibal had een paar lekkere suggestie's met bijbehorend wijn advies.

Nu is het feit dat ik geen kinderen heb wel een storende factor in dit verhaal .Blijft over m'n buurman,maar die is ook al 87;alleen geschikt om een krachtig soepje van te trekken,of ,heel misschien iets van "cocque au vin" daar schijn je vlees dat op leeftijd is voor nodig te hebben.

Iemand nog suggestie's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal moeilijk te verwerken....

Je zou denken dat na Sandy, storm in amerika, ze daar wat beter voorbereid waren voor Nemo, de sneeuwstorm, nou blijkbaar niet..

Nog steeds hele kuddes die toen het al sneeuwde nog supermarkten leeg kochten, kom op zeg er wordt al een week lang expliciet voor gewaarschuwd !

 

Maar goed ik gegin er aan te wennen, de meeste mensen geloven net pas echt als net op de stoep staat of in huis komt:

Amerika en hun leen probleem ? Ver weg wat hebben wij daar nu mee te maken....

Japan en hun munt devaluatie, fukushima enz ? Ver weg kan ons toch niet raken.....

China en hun succes verhaal ? Kan toch niet stuk en zo ja wat zlu ons dat schelen, en dan verwachten ze ook nog dat China dollars blijdft accepteren wat anders gaat Amerika ten onder en ze zijn zelf de grootste dollar houder......

Griekenland, hmmm dat gaat niet ze lekker daar, maar ja die luie donders hebben nooit gewerkt die hebben het eigenlijk gewoon aan zichzelf te danken.......

Spanje, ach weer zo'n zuid europees land is toch ver weg hebben we hier toch geen last van...

Frankrijk, uhhmmm is daar iets aan de hand dan?

Duitsland, ahh die houd heel europa wel draaiende........

 

Nee hoor mensen hier is niks te zien, doorlopen graag......

 

 

 

Prep ze (een heeel klein beetje dan?......)

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wel weer een bijzonder kortetermijnoplossing van de Noordkoreaanse 1%. (what's new.. blijkbaar heeft elke elite dezelfde logica )

Als je al je boeren laat verhongeren om de stedelingen te voeden, heb je volgend jaar volgens mij een nog groter probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

In Afrika.. hier is elkaar opvreten ook heel normaal, voor ze gaan vechten snijden ze een hart uit een onschuldig meisje, en snijden dat in stukjes om op te eten schijnt geluk te geven... ook in het restaurant moet je oppassen of het wel varkensvlees is wat je daar krijgt.

 

P.S. NIET KIJKEN ALS JE ER NIET TEGEN KAN.

 

Geeft wel een beetje inzicht hoe het buiten nederland eraan toe kan gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

In Afrika.. hier is elkaar opvreten ook heel normaal, voor ze gaan vechten snijden ze een hart uit een onschuldig meisje, en snijden dat in stukjes om op te eten schijnt geluk te geven... ook in het restaurant moet je oppassen of het wel varkensvlees is wat je daar krijgt.

 

P.S. NIET KIJKEN ALS JE ER NIET TEGEN KAN.

 

Geeft wel een beetje inzicht hoe het buiten nederland eraan toe kan gaan

 

Afschuwelijke documentaire. Niet te begrijpen dat deze "mensen" niet aangepakt worden. Het baby aapje had een geslachtsziekte, bloed drinken, mensenvlees gekruid met pepers roosteren, iemand wordt met een mes gemarteld. En maar lachen. Ook nu er "vrede" is. Vergeten zij zo snel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afschuwelijke documentaire. Niet te begrijpen dat deze "mensen" niet aangepakt worden. Het baby aapje had een geslachtsziekte, bloed drinken, mensenvlees gekruid met pepers roosteren, iemand wordt met een mes gemarteld. En maar lachen. Ook nu er "vrede" is. Vergeten zij zo snel?

 

verschrikkelijk wat mensen elkaar allemaal aandoen, en in nederland zijn we gelukkig niets gewend. maar heeft wel als nadeel dat wij het verafschuwen, en sommige volkeren al veel gevechts/martel ervaring hebben. deze kunnen nu ook naast je in de flat wonen. Ben zo dankbaar dat ik in Nederland geboren ben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@blikvoer: Als je mijn buurman kende ... :-) Maar natuurlijk: nog griezeliger is te weten wat er zoal in de wereld gebeurt. Wat zijn wij dan tot nu toe ontzettend rijk geweest, alleen al met drinkwater. Een eufemisme misschien in deze draad. Toen ik mijn dochter met aardrijkskunde wilde helpen las ik in haar boek dat we al rijk zijn omdat we schoon drinkwater hebben. Een paar miljard mensen zitten namelijk zonder en dat is onvoorstelbaar. Het is doorlopend SHTF voor hen. Je kunt je dat niet indenken. En dan nog het gebrek aan riolering, waardoor de vreselijkste ziekten uitbreken en niet meer terug te dringen zijn. Ja, wat er ook gebeuren zal, de (herinnering aan de) rijke jaren zijn ons niet meer af te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...