Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wie heeft er ervaring met zoutvlees/ masterbeef van faja lobi?


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

hummmmm, zoutvlees met kousenband, lekker .

die emmer kun je bij de grotere tokos kopen. ook zout vis is lang houdbaar, heb nu een dish in de oven staan met zout vis, aardappellen, uien, oliiven en lekker veel knoflock.

in de tropen kwam het eten met de boot en alles moest heel lang houdbaar zijn.

 

trouwens, je kunt zelf rund vlees pekenlen en darnaa in brine bewaaren. het blijf rond een jaar goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga binnenkort eens kijken in Almere, daar wonen veel mensen van buitenlandse afkomst, dus ik vermoed dat ik het daar wel kan vinden. maar niemand van jullie kent het? groet

Ik nog niet, maar reken er maar op dat ik bij de volgende maandinkoopronde er eens naar ga kijken.

"Surinaams eten zonder zoutvlees is haast ondenkbaar". Als een heel land er zo over denkt, moet het de moeite waard zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat geloof ik in limburg veel op. In dat geval waren het emmers met stoofvlees (zoer vleis). Mischien iets totaal anders....

Ik heb het een maand lang met cous cous moeten eten omdat de baas vertikte variatie in het eten te gooien, dus ja... Geef mijn portie maar aan fikkie!

 

Het was wel ingemaakt zoutig vlees wat in 10 liter emmers zat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben steeds op zoek als liefhebber van surinaams eten naar die kilo emmertjes met gezouten rundvlees. die schijnen ze te verkopen in de c1000 enz maar hier in de polder hebben ze er nog niet van gehoord..

http://www.lufo.nl/producten/zoutvlees.html

http://www.amazingoriental.com/content/zoutvlees-0

 

De AH verkoopt zout vlees, in Den Haag althans. In het Surinaams-Turks-Indonesische schap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
@chulodogo

 

Toevallig kwam ik een kilo-emmer tegen van Masterbeef in de C1000.

Misschien dat ik eens een emmer ga proberen.

Maar hoe lang zal t nog houdbaar zijn nadat je de emmer geopend hebt? Of maakt dat niet uit als je m weer goed sluit?

 

Grtz,

B0nk

 

als het open is ,kun het beste in het ijskast bewaren. eet smakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@chulodogo

 

Toevallig kwam ik een kilo-emmer tegen van Masterbeef in de C1000.

Misschien dat ik eens een emmer ga proberen.

Maar hoe lang zal t nog houdbaar zijn nadat je de emmer geopend hebt? Of maakt dat niet uit als je m weer goed sluit?

 

Grtz,

B0nk

 

wat koste zon emmertje @RauweBonk? tja het is gezouten vlees, dus volgens mij is het doordoor ook geconserveerd. maar zoveel verstand van conserveren heb ik helaas nog niet. hier in de polder hebben ze het nergens, woensdag even in almere kijken denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Haha grappig dat ik een vraag over Zoutvlees hier tegen kom, ben toevallig een groot gebruiker al bijna 15 jaar van zoutvlees (Sowtu Metie), en gebruik hiervoor altijd MASTERBEEF. In mijn oude woonwijk had ik buren van Surinaamse komaf, die hebben mij de smaken van zoutvlees geleerd; het leuke is je kan het serieus overal in gebruiken. Ik heb van de website van masterbeef de kooktechniek gekopieerd, veel succes en als je vragen hebt rest je niet deze te stellen:

 

Bereidingswijze:

Kook de Masterbeef 10-15 minuten in ruim water om het te ontzouten; spoel het daarna met koud water goed af en snijd het in dunne reepjes.

 

 

Wat is Masterbeef?

Masterbeef is het origineel Surinaams zoutvlees ook wel sowtu metie genoemd, het populairst Surinaams vleesproduct. Masterbeef wordt bereid volgens een uniek zoutings- en rijpingsproces met een geheime samenstelling van speciale Surinaamse ingrediënten; hierbij wordt uitsluitend vlees van speciaal geselecteerde stieren gebruikt. Masterbeef is verkrijgbaar in vaccuum pakjes van 200 gram en in emmers van 1kg, 2kg en 12.5 kg.

 

LET OP:

Masterbeef wordt door een handelaar nagemaakt en onder een soortgelijke benaming als de officiële benaming MASTERBEEF op de markt gebracht. Dit vervalst product blijkt vooral verkocht te worden door een kleine groep Surinaamse toko’s en enkele slagerijen.

 

Advies: Let op de verpakking op de wettelijk beschermde aanduiding MASTERBEEF als garantie voor het origineel Surinaams zoutvlees.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...
  • 7 maanden later...
Op 9-2-2013 om 21:18, Ronin Kogaratsu zei:

Ik ben steeds op zoek als liefhebber van surinaams eten naar die kilo emmertjes met gezouten rundvlees. die schijnen ze te verkopen in de c1000 enz maar hier in de polder hebben ze er nog niet van gehoord..

http://www.lufo.nl/producten/zoutvlees.html

http://www.amazingoriental.com/content/zoutvlees-0

En dat heerlijk klaar maken met Antroewa (dat is een bittere groente maar in combinatie overheerlijk) wat kerrie, zelf gemalen zwaarte peper, rode pepers en met rijst.

En smullen maar.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...