Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

En dit is hyperinflatie, nu, in Venuzuela !

Recommended Posts

Zo gaat dat, niet zomaar wat geld bijdrukken nee in een stap halveren!

http://www.silverdoctors.com/venezuela-devalues-bolivar-46/

Mischien weet je het nog, dit land was ook een van de eerste die hun goud terug haalden.

Er werd nog heel lacherig overgedaan, nu weten we wel beter met oa Duitsland die hetzelfde doet.....

Dus wie weet is dit de eerste en volgen er straks ook ineens meer, ik denk aan japan, china maar ook zeker aan Amerika enz....

En dan is het geen wat als ? dan hebben we de shtf.......

Is dit de vonk? :

http://www.shtfplan.com/headline-news/south-america-goes-critical-now-chavez-devalues-currency-this-may-well-be-the-lighting-of-the-proverbial-fuse-everywhere_02092013

Prep ze,

Kans

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

chavez wil coute que coute de grote baas blijven. el chefe.

zijn grote vijanden zijn de rijke ,hij heef al veele bedrijven genationaliseerd, die is een binnenlandse maatregels om de eigen burgers te controleren.

de rijkdom van venezuela komt door olie,een handel die in dollars plaats vind,plus venezuela ruilt olie voor goederen zoals arts uit cuba, rice uit urugay,ect.de overheid handel in dollars dus,de eigen munt is meer voor de burgers.

nu is de middelklaas de lul , de echte rijken hebben al meer dan 10 jaar geleden uit geld uit het land gehaal.als mensen en bedrijven falliet gaan zullen de regering via de genationaliseerde banken eigenaars worden.

dit is een controle maatregel, niet een financiele.

Moeten we ons ernstig zorgen maken?

Wie geeft het antwoord !

Niemand.

Wij kunnen met zijn allen alleen maar gokken en raden wat het inhoud.

Ontbinding landen, verbreken zakenrelaties, en uiteindelijk "een voor allen, allen voor een".

De papieren wereld is langzaam aan het afbranden.

Niemand.

Wij kunnen met zijn allen alleen maar gokken en raden wat het inhoud.

Ontbinding landen, verbreken zakenrelaties, en uiteindelijk "een voor allen, allen voor een".

De papieren wereld is langzaam aan het afbranden.

Het is inderdaad een kwestie van tijd. Maar ik denk als er een begin is dat het expansioneel zich kan uitbreiden en dat de hele maatschappij en economie er aan vast hangt.

Men probeert nu met man en macht om de eerste dominosteen overeind te houden, maar ze proberen zo hard dat de dominosteen de andere kant om kan vallen en we hetzelfde effect hebben.

Het is inderdaad een kwestie van tijd. Maar ik denk als er een begin is dat het expansioneel zich kan uitbreiden en dat de hele maatschappij en economie er aan vast hangt.

Men probeert nu met man en macht om de eerste dominosteen overeind te houden, maar ze proberen zo hard dat de dominosteen de andere kant om kan vallen en we hetzelfde effect hebben.

Als die ene steen valt weten we bijna allemaal wat er staat te gebeuren -in grote lijnen-

Diverse economen en professoren hebben de laatste tijd hun uitspraken daar al in gedaan.

En zijn daar (de een wat meer, de ander wat minder) geen van allen positief in.

Maar goed, ik zag Rutte gisteren weer met een volle glimlach op de kijkbuis, dus mijn dag is nu al weer goed

Niet dus.

Ries.

Ik heb laatst een andere theorie gehoord. Dit is als bijvoorbeeld hyperinflatie heeft toegeslagen. Een dienst voor een dienst. Ik werk 1 uur voor jou, en jij werkt 1 uur voor mij.

Voorbeeld: Een bakker doet er 1 uur over om 1 brood te bakken. Een imker doet er 1 uur over om 1 pot honing te 'produceren.' En deze producten ruilt men met elkaar. Een soort van ruilhandel, maar dan wordt tijd weer een waarde zeg maar.

Ik heb al van sommige mensen gehoord dat ze dit toepassen op kleine schaal.

Ik heb laatst een andere theorie gehoord. Dit is als bijvoorbeeld hyperinflatie heeft toegeslagen. Een dienst voor een dienst. Ik werk 1 uur voor jou, en jij werkt 1 uur voor mij.

Voorbeeld: Een bakker doet er 1 uur over om 1 brood te bakken. Een imker doet er 1 uur over om 1 pot honing te 'produceren.' En deze producten ruilt men met elkaar. Een soort van ruilhandel, maar dan wordt tijd weer een waarde zeg maar.

Ik heb al van sommige mensen gehoord dat ze dit toepassen op kleine schaal.

Natuurlijk gaat het daar uiteindelijk naar toe...

Maar no way dat we dat kunnen doen met de huidige populatie, dit wordt pas weer werkbaar als we minstens een factor tien uitgedunt zijn.

En dat is het probleem....

Grt

Kans

Hyperinflatie in Venezuela?

Misschien nog niet.

De ontwaarding is fors maar nog niet hyper.

Venezolaans goud is een stuk 'meer waard' geworden.

Zouden ze het komende maand weer doen? Dan zou het een trend worden en inderdaad richting 'hyper' gaan.

Dit zou een eenmalige correctie op weg naar stabiliteit kunnen wezen....

Deze actie ligt geheel in lijn van mijn verwachtingen, eigenlijk dacht ik een paar jaar geleden dat het een stuk sneller zou gaan, de 'race to debase'. Ja @Multiprepper, we moeten ons zorgen maken, een van de redenen waarom ik hier op dit forum zit. De grote vraag is wat mij betreft, hoelang de USD het monopolie als wereldreservemunt behoudt. Tot nu toe vlucht het geld steeds in de 'sterke' munten als USD, JPY, EUR, CHF, enz. Vorig jaar heeft China de VS ingehaald en is nu de grootste handelsnatie ter wereld (bron: http://www.zerohedge.com/news/2013-02-10/guest-post-china-surpasses-us-number-one-global-trading-power). De tijd lijkt bijna rijp voor een nieuw valuta-mandje, met minder gewicht voor de dollar, en meer voor goud en de Chinese munt.

Ha lonely prepper,

Ja het was is te verwachten...

Ik geloof steeds meer dat china ook een bubble is...

Of de rest van de wereld dat ook ziet en naar, gaat, acteren is de vraag, zeker of we eerst de chineese munt met goud koppeling accepteren of zelfs omarmen of dat we het eerder zien en bedanken....

Zo wie zo is de vraag wat onze vriendelijk amerikanen gaan doen als we ze bankroet verklaren........

Nee dit spel is nog lang niet gespeeld, het wordt wel steeds duidelijker en de spelers komen dichterbij....

Prep ze,

Kans

Hoi @Kans,

China heeft weinig keuze dan haar munt mee te laten zakken met de andere munten, dus wordt er flink geld geprint, hierdoor ontstaan er bubbles in onder meer vastgoed. Dat neemt echter niet weg dat China nog altijd een enorm handelsoverschot heeft, en de VS een enorm tekort. Natuurlijk krijgt China een grote klap als de dollar valt, er komt een moment dat er genoeg goud en grondstoffen geprept zijn om de dollar te laten vallen. Hoeveel goud heeft China sinds 2009 aan de reserves toegevoegd? Dan zijn de kaarten anders geschud, en komt er vast een soort Marshall-plan of 'ontwikkelingshulp' op gang voor het Westen, zodat het Oosten kan blijven produceren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...