Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goud kopen op internet linke soep?

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De vrijspreker en Ron Arends kennend is het artikel volgens mij impliciet een aanklacht tegen het AFM. De heer Proos zegt aan de ene kant dat aanbieders met een AFM-vergunning onbetrouwbaar zijn, omdat ze die vergunning wellicht onterecht hebben, maar vervolgens is zijn tip om te controleren of de aanbieder een AFM-vergunning heeft. Dat is hoe een étatist denkt; zelfs als de overheid een slechte dienst levert moet je desalniettemin op de overheid vertrouwen.

Bovendien heeft het AFM een bewezen betrouwbare organisatie zoals GoldMoney geen vergunning verleend (vrijwel zeker uit politieke overwegingen). Of het AFM hoef je dus sowieso niet te vertrouwen dat die alle alternatieven objectief beoordeelt.

Daarnaast is het ironisch dat de overheid aan de ene kant dit advies aan burgers geeft, maar aan de andere kant het meeste goud in het buitenland heeft liggen, waarvan of het er ook daadwerkelijk ligt nog maar de vraag is.

Mijn advies is om hoe dan ook je goud zelf in bezit te nemen, en slaap gerust.

Link naar reactie

De titel van het artikel dekt slecht de inhoud ervan, want het gaat er niet om of je goud koopt via internet, maar het gaat erom of je goud koopt dat elders in een kluis wordt bewaard en dus niet fysiek in je eigen bezit komt.

Mijn ervaringen met goud kopen op internet zijn uitstekend, goede aanbieders (zoals D&K en AmsterdamGold) met snelle leveringen en uiteraard veilig en verzekerd. Maaaaaaar ik adviseer absoluut om voor fysieke levering te gaan, dus zorg dat het goud in eigen handen krijgt. Gewoon goed thuis opbergen en aan niemand vertellen. Goud rules! Zilver ook trouwens ;).

Als je wel wilt investeren in goud en zilver, maar het om welke reden dan ook niet fysiek in eigen bezit wil hebben, dan kan je denk ik beter gewoon gaan beleggen al heb ik daar geen verstand van. Daarvoor moet je bij Mr. Gold zijn :cool:

Link naar reactie

Persoonlijk ben ik van mening dat het pas je eigendom is wanneer je het daadwerkelijk in handen hebt...Getallen op een beeldscherm of of papier zeggen me niet zoveel meer. Niet voor niets kregen/krijgen SAS soldaten goudstukken mee om zich uit penibele situaties te kopen wanneer ze gedropt waren achter vijandelijke linies. Denk maar niet dat een "local" genoegen neemt met een I.O.U.

Link naar reactie

Goud en zilver op papier is net zoiets als het papier waar je je reet mee schoon maakt.

Fysiek in handen hebben is de enige garantie dat je daadwerkelijk volledig kunt beschikken over deze materialen.

Greener

ps: Gisteren wéér wat Troy Ounces van het glinsterende metaal binnen gekregen...

silver_bullion.jpg.701fcf5fde9c88a70b2957a6294910d3.jpg

Link naar reactie

In 2007 had je nog niet zoveel online handelaren in Nederland. Goud ging prima bij Prakken Edelmetaal. Zilver was door de BTW in Nederland belachelijk duur en kocht ik op eBay of bij de SIlver Mountain. Toen ik eens mijn en andere inboedelverzekeringen ging uitpluizen èn mijn vaste zilverhandelaar van eBay zijn huis afbrandde, moest ik tot de conclusie komen dat verzekeraars zelden ongemunt edelmetaal dekken en wanneer ze dat wel doen, dan alleen tegen de laatste officieel getaxeerde waarde. Dus heb ik mijn baren de deur uitgedaan en ben op munten overgestapt. Voornamelijk Silver Maple Leafs en een paar Zilveren Guldens en Silver Kookaburras. Daarnaast stop ik maandelijks wat in een goudmijnfonds Amundi Funds Equity Global Gold Mines via SNS Fundcoach. En spaar ik maandelijks fysiek zilver via GoldRepublic - weggelegd in Zwitserland (dus BTW-vrij) en dagelijks gecontroleerd door G4S.

Dus mijn ervaring is: GoldRepublic is zeer betrouwbaar; Prakken Edelmetaal is zeer betrouwbaar; Silver Mountain is zeer betrouwbaar; eBay-shops met 99,9% positieve feedback betaald met PayPal zijn betrouwbaar; Perth Mint Certificate Program is zeer betrouwbaar, alleen weet ik dat laatste niet uit eigen ervaring.

Link naar reactie

@Joris: Hoe weet je dat GoldRepublic zeer betrouwbaar is? Ben je wel eens in hun Zwitserse kluis gaan kijken hoe jouw zilver of goud er bij ligt? En wat zijn overigens je overwegingen om voor edelmetaal te betalen, maar wat je niet fysiek in handen krijgt? Misschien zie ik een groot voordeel over het hoofd ...

Link naar reactie

@Jester: is gewoon een soort GoldMoney.com met dien verschille dat het een AFM-vergunning heeft, maar veel belangrijker dat je genummerde baren toegewezen krijgt die elke dag, onafhankelijk, door G4S gecontroleerd worden (je kan zelfs dagelijks het het gescande pdf'je met G4S' handtekening in je mailbox krijgen als je dat wil). Daarnaast is er dus keuze uit Amsterdam, Frankfurt of Zurich voor opslag. Met als voordeel dat er in Duitsland en Zwitserland geen BTW over zilver betaald hoeft te worden. Dat is in Nederland tegenwoordig namelijk 19% op zilver.

@Greener: zoals ik al meldde heb ik ook fysiek thuis, voornamelijk Silver Maple Leafs en een paar Zilveren Guldens en Silver Kookaburras. (En er zit te allen tijde een gesealed 1 oz zilverbaartje in m'n portemonnee.) Echter hecht ik ernstig waarde aan diversificatie c.q. risicospreiding. Als mijn fysiek geroofd of geconfiskeerd wordt, of op wat voor een manier dan ook 'verdwijnt', heb ik in Zwitserland nog wat liggen. (Hetzelfde geldt voor het eerder genoemde Perth Mint Certificate Program.) Daarnaast participeer ik in het goudmijnfonds Amundi Funds Equity Global Gold Mines dat voor 67% in Canadese goudmijnen belegt. Ik zie Zwitserland en Canada nog niet zo snel respectievelijk zilver confiskeren of goudmijnen nationaliseren.

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...