Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goedkoop mineraal water (0,29 voor 1,5 ltr)


live2survive

Aanbevolen berichten

Slijterij keten Dirck 3 heeft sinds enkele maanden dalhin water in.het assortiment. Een mooi budget prijsje van 29 cent voor 1,5 liter in pet-flessen (+0,25 statiegeld)

Nu blijkt dalphin ook in blik te verpakken op aanvraag, dus voor de blik gooiers onder ons rete interessant om collectief in te slaan.

 

Nu heeft bijna iedere Dirck 3 een killer van een.voorraad dalhin staan, dus wil je goedkoop je voorraad spekken...

 

Wat onderzoek leert dat dit water jaren goed blijft, mits koel en donker opgeslagen!

 

Just to let you know...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Je bedoelt Dalphin?

Google kent geen Dalhin nl. ;)

 

Voor die prijs in petfles klinkt het idd erg goed.

Kun je wat meer vertellen over het water in blik, ook bij Dirck 3 te koop?

 

Greener

 

Je hebt gelijk... Type fout.

 

Het water in blik stond op de site van dalphin vermeld, niet bij Dirck 3 verkrijgbaar... Volgende wek ga ik eens bellen voor info over de blikken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat doorzichtige PET-flessen zijn... Tja, dat water zal je dan echt donker moeten bewaren ivm bacterievorming. Ik zweer bij kartonnen pakken Bar-le-Duc 2 liter, ca. 45 cent bij de Jumbo, vierkant model dus zeer goed stapelbaar. Jaren na verstrijken houdbaarheidsdatum nog drinkbaar (eigen ervaring).

 

Sowieso is het verstandig om je volledige voorraad donker op te slaan, dus dat is imo geen argument in de fles vs pak discussie. Daarnaast moeten bacteriën er bij het verpakken inzitten, of in de verpakking kunnen komen. Ook geen argument dus. En zowel PET als pakken schijnen in de loop der tijd rommel af te staan aan de inhoud (blik ook trouwens). In sixpacks verpakte PET flessen zijn trouwens ook goed stapelbaar, nadeel is dat dit in plastic is. Die kartonnen doos van bijv Bar-le-duc kun je nog in de fik steken, maar valt uit elkaar met een beetje water erover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Je hebt ook van die 5 liter plastic flessen, dezelfde die gebruikt worden door het waterleidingsbedrijf om uit te delen na waterstoring.

Deze heb ik gekocht in Duitsland, 1 euro per 5 liter, zonder statiegeld. Zijn hier in NL ook te krijgen, ik zie ze vaak bij bouwvakkers.

 

Weet jij nog bij welke winkel in Duitsland? Ik ken ze niet (in NL of D) namelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan gezien ik totaal prijs onbewust ben en zelden in een supermarkt kom ben ik deze morgen toch eens langs ge aldie gereden .

Ook in de Carrefour ben ik geweest . En even naar de prijzen van water gekeken .

Het goedkoopste in de aldie 0, 35 per 2liter dit zijn vierkante flessen dus makkelijk te stockeren . Van het merk armda denk ik

In de Carrefour dit is zo een gemiddelde supermarkt niet de duurste maar ook niet de goedkoopste

5 liter flessen van ket merk cristaline kosten daar 1.10 € per fles

Het goedkoopste is het huismerk geleverd door pirval flessen van 1, 5 liter voor 0, 37 € .

In Vlaanderen wordt op pepflessen nooit leeggoed betaald .

Dus zijn we hier beter af dan in NLD maar minder dan in D .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert: Ach, een dubbeltje per 5 liter meer, zelfs ik lig daar niet wakker van. ;)

Ik streef naar 2 maanden opslag van water, dus maar 300 liter voor mij alleen. Eventueel rantsoeneren, dan gaat het nog langer mee. In die tijd moet het mogelijk zijn regen of slootwater te bemachtigen (Maar paar honderd meter hier vandaan) voor het keramische waterfilter of de chloormethode (als 't niet anders kan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal winkels in Belgie onderzocht en in die winkels ontdekte ik dat al de goedkoopste flessen water fluoride toegevoegd hadden. En ja dat staat op het etiket inclusief waarschuwing niet geschikt voor kinderen tot 7 jaar (in ultra kleine letters).

 

Ah, kijk eens aan! Gelukkig staat het op het etiket. Hier in de voorraadkast niets kunnen vinden met fluoride, staat me iets bij dat dat verboden is in NL. Kennelijk niet in BE, dan dus even opletten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoogvliet verkoopt ook 'Dalphin' 6-packs van 0,5 literflesjes.

Zo heb je voor 23 ct/liter handig formaat watervoorraad.

Ik koop deze graag, omdat 0,5 literflesjes makkelijker ROULEREN.

 

Een 1,5 literfles of 2 literfles komt bij mij makkelijk om.

Die 0,5 gaan makkelijk mee naar het werk, strand, enz. Die maak ik dus eerder op.

 

Okee, het is maar 23ct per liter, maar toch vind ik t zonde om weg te gooien.

 

Water wat over de datum is gooide ik vroeger weg (stommerd), maar nu bewaar ik toch maar :

- als wc-spoelwater

- om mee te wassen

- om mee te geven aan evt. plunderaars. (veel plezier ermee.)

- als extra om te zuiveren met n waterfilter. (ik drink liever gefilterd oud Bar-le-Duc, dan gefilterd regenwater).

 

Noach

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...