Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hiken = oefenen met je BOB


Prepping76

Aanbevolen berichten

Wie is er aan het oefenen met je BOB?

Hoeveel kilometer haal je, wat zijn de (on)mogelijkheden?

 

Ik heb zo mijn ghb aangepast, sokken en schoenen toegevoegd, aangezien ik in mijn pak niet gemakkelijk kilometers kan maken.

Ook ben ik aan het oefenen met mijn BOB met dood gewicht (zand) om te kijken hoeveel kilo ik enigzins lekker kan dragen en hoever.

 

Mijn huisdieren en gezin neem ik dan ook soms mee. En dan kom je toch tot ontdekking dat niet iedereen lekker mee kan komen.

Wat voor alternatieven bedenk jij hier voor?

 

Ik ga er van uit dat het enige vervoer dat het altijd doet de loopwagen is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een bolderkar is misschien ook nog een optie, kunnen behoorlijk wat gewicht en spullen hebben.

wanneer er een gezinslid niet meer verder kan zet je deze op de bolderkar erbij om wat te rusten.

Alleen zou ik in dat geval wel een strand/off road versie pakken.

 

http://www.sixbros.de/Sprache/en/Englisch.htm?CT=154

 

http://www.walkingwagon.com/nl/

Deze zijn wel extreem prijzig maar ik gebruik het even als voorbeeld.

 

persoonlijk pak ik liever een transportfiets, op die manier maak je meer kilometers in dezelfde tijd en je kan toch ook veel spullen meenemen zonder alles te moeten dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is er aan het oefenen met je BOB?

Hoeveel kilometer haal je, wat zijn de (on)mogelijkheden?

 

Ik heb zo mijn ghb aangepast, sokken en schoenen toegevoegd, aangezien ik in mijn pak niet gemakkelijk kilometers kan maken.

Ook ben ik aan het oefenen met mijn BOB met dood gewicht (zand) om te kijken hoeveel kilo ik enigzins lekker kan dragen en hoever.

 

Mijn huisdieren en gezin neem ik dan ook soms mee. En dan kom je toch tot ontdekking dat niet iedereen lekker mee kan komen.

Wat voor alternatieven bedenk jij hier voor?

 

Ik ga er van uit dat het enige vervoer dat het altijd doet de loopwagen is!

 

Goede post. Ik loop met enige regelmaat met een flinke rugzak vergelijkbaar met een BOB. Ik denk dat algemene fitheid en trainen hiervoor zeer belangerijk is, en zoals je zelf aangeeft neem je gezin/familie ook mee op tripjes. Leer ze meteen de leuke dingen zoals vuurmaken, eetbare planten vinden en eten. En allerlei andere bushcraft achtige zaken. Zeker kinderen vinden dit geweldig. Ga ook eens een dag in de regen lopen en kijk of je uitrusting dan ook functioneerd. Ga ook eens een nacht lang naar buiten (lopen, dus niet overnachten)en kijk'hoe dat gaat en hoe je uitrusting en jijzelf er doorheen komen. Op deze manier weet je beter wat je kan verwachten als je moet lopen met je uitrusting. En zo leer je ook wie mooie/leuke adviezen geeft en wie zinvolle adviezen geeft mbt materiaal.......want wie een BOB met 3 messen, 2 zaklampen, halve liter water aanwijst als een echt minimum voor in je BOB is halverwege de nachtelijke wandeling de weg kwijt geraakt..... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat velen dit advies ter harte nemen!

Als soms lees wat mensen allemaal mee willen nemen, die bezwijken op de hoek van de straat al onder het gewicht van rugzak!

 

Mijn wapen feiten? Vele km hiking.

We hebben o.a. in 1 vakantie het Pieterpad samen gelopen, van Pieterburen Groningen naar de st.Pieter in Maastricht. Ongeveer 600km,echt een prachtig pad!!

Slapen in tentje op camping of gewoon ergens in het bos of veld.

 

Leer momenten: hoe lichter de rugzak, hoe verder je komt en beter je loopt.

+ water is ZWAAR! En je hebt er veel van nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook voor een fiets gaan.

 

Het is een snel, mobiel en gebruiks vriendelijk voertuig die ook nog eens extra gewicht mee kan nemen en waar je overal onderdelen kan vinden om hem weer te maken.

 

Trainen met je bob? Ik vind het gewoon leuk om met mijn rugzak een paar dagen van niets te leven in de bossen. Op deze manier kon je zelf achter hoeveel en wat je meeneemt.

En op deze manier krijg je ervaring waar je later weer wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is er aan het oefenen met je BOB?

Hoeveel kilometer haal je, wat zijn de (on)mogelijkheden?

 

Ik heb zo mijn ghb aangepast, sokken en schoenen toegevoegd, aangezien ik in mijn pak niet gemakkelijk kilometers kan maken.

Ook ben ik aan het oefenen met mijn BOB met dood gewicht (zand) om te kijken hoeveel kilo ik enigzins lekker kan dragen en hoever.

 

Mijn huisdieren en gezin neem ik dan ook soms mee. En dan kom je toch tot ontdekking dat niet iedereen lekker mee kan komen.

Wat voor alternatieven bedenk jij hier voor?

 

Ik ga er van uit dat het enige vervoer dat het altijd doet de loopwagen is!

 

Ik heb dit gedaan, maar ben erachter gekomen dat ik de enige ben met genoeg fitheid om het te halen.

Dus na lang nadenken wat te doen, wordt een fiets voor iedereen de oplossing.

 

Ik heb een erg solide mountainbike gekocht met suspension vering, met banden die zo dik zijn dat ik nog nooit sinds

aankoop al 15 jaar geleden 1 keer een lekke band heb gehad, de banden zijn speciaal gemaakt niet lek te gaan.

Als je dan ook nog hogedrukbanden hebt die als ze de juiste druk hebben niet zacht worden, is het goed.

Maar ik heb ook een portable hogedrukpomp perfect, die mee kan ingeval SHTF.

 

Ik ga altijd boodschappen doen met een rugzak die ook mijn grote BOB is, kan een berg boodschappen in.

Zo fiets ik geregeld met 50 of 60 kilo op de rug met boodschappen naar huis. Werkt perfect!!!

 

Zo kan je toch goed oefenen op een verdekte manier.

 

Dus zorgen dat je een goede fiets of beter nog mountainbike hebt voor alle groepsleden, geolied en onderhouden,

en iedereen een rugzak naar fitheid, dan gaat in de mijne de zware spullen tot 60 kilo..en fietsen maar..

 

Heb vaak hele dagen gelopen, er zijn toch zaken waar je rekening mee moet houden, als:

 

-Water is het zwaarste in je pack, geregeld wandeltochten op veluwe gemaakt met alleen kompas voor richting in zomer, waarbij

water 90% van het gewicht uitmaakte met een temperatuur van 25 graden..10 flessen van 2.5 liter is geen overbodige luxe voor 1 kort dagje

wandelen, alle flessen zijn echt op!

 

Voordeel is wel, het gewicht wordt minder per uur en per slok water.

 

Maar mijn tip: oersolide mountainbike met zware banden. Moet je wel weer mee oefenen en sterke kuitspieren bouwen.

Ze trappen wat zwaarder, maar het is echt lullig als je een lekke band krijgt als je net snel de stad uit moet :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...