Ga naar inhoud
GENEGEERD

■serious heads up alert-potential for coronal mass ejection from the sun in next 72 h

Tom
 Share

Recommended Posts

Nu op de klokkenluider site van http://www.stevequayle.com/ waarschuwing uit geheime defensie bron

Ik weet het, weer een CME waarschuwing, nummer 100 of zo,, maar 1X zal het raak zijn en verwacht niet dat de instantie's ons waarschuwen. De Waarschuwings sites gebruiken gewoon de beelden van de overheids satelieten

Zoals op de site onderaan wordt vermeld http://www.solarham.net/

Maar hier dus het bericht van Steve Qualy

■SERIOUS HEADS UP ALERT-POTENTIAL FOR CORONAL MASS EJECTION FROM THE SUN IN NEXT 72 HOURS- HAVE JUST BEEN INFORMED: WARNING ISSUED FOR MASS CORONAL EJECTION OVER NEXT 72 HOURS-INFO SOURCE STATED THAT BEST NOT TO TRAVEL IN PLANES AND STAY INSIDE AS OPPOSED

HAVE JUST BEEN INFORMED: WARNING ISSUED FOR MASS CORONAL EJECTION FROM THE SUN OVER NEXT 72 HOURS-INFO SOURCE STATED THAT BEST NOT TO TRAVEL IN PLANES AND STAY INSIDE AS OPPOSED TO OUTSIDE ACTIVITIES.ON A SCALE OF 1-10 ITS A 10- SOURCE- THIS CAME FROM DEEP BACKGROUND SOURCE IN US MILITARY RELAYED THROUGH CUTOUT!

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
"Coronal Mass Ejection"! Massaal sexueel hoogtepunt na het zuipen van Mexicaans bier?

'T is vrijdag mensen, 't is vrijdag! ;)

Carnaval aan deze kant van de rivieren, dus vijf dagen feest en bier.

Maar on-topic: Een CME is wel, mits hij verkeerd uitvalt een killer als het op elektrisch aangedreven spul aankomt.

Computers branden door (mits ingeschakeld) verdeelstations nokken er mee, en alles wat op dat moment met een transistor aanstaat houd op met leven.

Ook (zo heb ik begrepen) de mensen met hun mooie zonnepanelen en omvormers en accu's hebben ineens niets meer.

Dus hopen dat het niet doorgaat, want dat is een SHTF waar we mee op ons gezicht kunnen gaan, en hard ook.

Richard.

Link naar reactie

Jongens, ga maar feest vieren dan houd ik de lucht wel in de gaten, momenteel gonst het van dit soort berichten op www

We have this report from US military intelligence regarding North Korea's anticipated nuke test. They are watching for it to take place anywhere from February 12 (day of Obama's State of Union address), February 16 (birthday of late Kim Jong Il) to February 25 (South Korea's Presidential Inauguration).

In the "Killshot", Major Ed Dames details how the North Korean nuke is the last obvious event before what appears to the remote viewers to be a meteor shower. Could this "meteor shower" be referencing this close shave from Asteroid 2012 DA14 coming through on February 15, the same possible week as this nuke test?

Volg de diskussie op GLP

Link naar reactie

Hou het ruimteweer in de gaten op http://sohowww.nascom.nasa.gov/spaceweather/

Natuurlijk, natuurlijk, NASA, gerelateerd aan de overheid, kan om paniek te voorkomen data vervalsen. Ach ja.

Het is iig. een directere link naar de toestand van de zon dan bovengenoemde http://www.solarham.net/.

Die hun info van de NASA site plukken.

In mijn opinie is die Steve Quayle een beetje een stemmingmaker die zijn brood verdient met het schrijven van boeken over vergezochte onderwerpen.

Niet echt een mannetje waar ik direct geloof aan hecht. Eerder een doemprofeet. Maar nogmaals, mijn mening.

Link naar reactie

Carnaval aan deze kant van de rivieren, dus vijf dagen feest en bier.

Maar on-topic: Een CME is wel, mits hij verkeerd uitvalt een killer als het op elektrisch aangedreven spul aankomt.

Computers branden door (mits ingeschakeld) verdeelstations nokken er mee, en alles wat op dat moment met een transistor aanstaat houd op met leven.

Ook (zo heb ik begrepen) de mensen met hun mooie zonnepanelen en omvormers en accu's hebben ineens niets meer.

Dus hopen dat het niet doorgaat, want dat is een SHTF waar we mee op ons gezicht kunnen gaan, en hard ook.

Richard.

Riesie, ik wil dit best in twijfel trekken, van die zonnepanelen etc. De panelen zelf zouden dit moeten kunnen overleven. De laadregelaar daarintegen mogeljk niet, maar daar is wat aan te doen door deze te shielden op de goede manier. Of een spare kopen en deze goed veiligstellen. Een accu zou ook geen enkel probleem mogen hebben met een flinke CME of zelfs EMP.

Link naar reactie

Riesie, ik wil dit best in twijfel trekken, van die zonnepanelen etc. De panelen zelf zouden dit moeten kunnen overleven. De laadregelaar daarintegen mogeljk niet, maar daar is wat aan te doen door deze te shielden op de goede manier. Of een spare kopen en deze goed veiligstellen. Een accu zou ook geen enkel probleem mogen hebben met een flinke CME of zelfs EMP.

Baseerde mijn stelling op het feit dat ik via deze site heb gelezen. Zonnepanelen zullen het wel overleven denk ik.

http://www.overbeterleven.nl/overleven/artikelen/emp-en-cme/

In conclusie quote: Een EMP vernietigd alle elektronica in een wijde omgeving, inclusief het lichtnet.

Een CME vernietigd het lichtnet en alle apparatuur die daaraan aangesloten is.

Dus indien het zou kunnen voorkomen, dan wel in de bekende doos van Faraday lijkt mij voldoende.

Richard. (of Riesie, of Ries)

Link naar reactie

THIS CAME FROM DEEP BACKGROUND SOURCE IN US MILITARY RELAYED THROUGH CUTOUT!

Bij dit soort bronnen gaan bij mij altijd al m'n BS ledjes knipperen, zeker als er niet meerdere onafhankelijke bronnen zijn en degenen die dat soort berichten publiceren geld verdienen aan reclame/boeken/donaties/email subscripties.

Natuurlijk kan ik het mis hebben en gebeurd er wel degelijk iets.

Link naar reactie

Op nu.nl staat een mooi filmpje over de uitbarsting van de zon, van afgelopen donderdag.

Een enorme gasbel, altijd indrukwekkend om te zien zo iets. Vooral als je beseft dat de aarde een speldeknopje is t.o.v die gasbel.

Wat wonen we toch op een klein knikkertje, we kunnen er maar beter zuinig op zijn.

En volgens mij is dat ding niet onze kant opgeblazen, ik raak in ieder geval niet gealarmeerd.

Filmpje:

http://www.zie.nl/video/algemeen/Zon-spuwt-gigantische-vuurbal/m1nz8h9fwmdk

Link naar reactie

@Riesie Ik ben niet zo technisch maar hoe kan een kooi van faraday helpen tegen de gevolgen van een EMP? En hoe zou ik mijn zonnepaneelapparatuur in zo'n kooi moeten doen?

Ik ben @Riesie dan wel niet...:D een kooi van Faraday is niet meer dan een metalenbox/doos/kist die goed afgesloten is. Met goed afgesloten bedoel ik dat het deksel OVERAL ZONDER ONDERBREKING de rest van de kist/doos aanraakt. Je moet dus een echt goed gesloten box hebben. De binnenkant zou ik isoleren met dik karton of rubber, zodat je te beschermen apparatuur niet tegen de metalen box aan komt. Anders ben je alsnog de pineut. Het doel is om een eventuele pulse te blokkeren of te weerkaatsen zodat de inhoud van de box niet geraakt wordt.

Zoals je veel op USA sites leest zou een munitiekist hier een uitstekende oplossing voor zijn. Mijn ervaring is dat deze kisten vaak NIET goed afsluiten. Tevens vergeten veel mensen de rubberen seal eruit te halen. Zodat er nooit een goede metaal op metaal afsluiting kan zijn..... En ook wordt vaak vergeten om de binnenkant te isoleren.

Wil je een goede box hebben, dan kan je dat testen door je GSM erin te leggen. Bellen naar je GSM en je zal horen dat hij niet overgaat en een bericht krijgen, dat je telefoon om "technische redenen" niet bereikbaar is oid.

Je kan het ook maken met alufolie en een kartonnen doos, maar dan mag je nergens een klein kiertje overslaan. Plus elke laag alufolie voorzien van een isolaag en dan weer alufolie. Ik neem vaak 3 lagen alufolie en 2 lagen plastic isolatie. Voordeel hiervan is dat je de binnenkant niet hoeft te isoleren, want dat is dus al karton.

Maarja, wil je dit echt goed testen, dan moet je naar TNO volgens mij, zij kunnen volgens mij een EMP opwekken op kleine schaal voor testdoeleinden. In de USA zijn er diverse sites waar je dit kan testen.........

• Leuk 1
Link naar reactie

• 2 weeks later...
Wil je een goede box hebben, dan kan je dat testen door je GSM erin te leggen. Bellen naar je GSM en je zal horen dat hij niet overgaat en een bericht krijgen, dat je telefoon om "technische redenen" niet bereikbaar is oid.

@prepass

Zou een gebouw ook een faradaykooi kunnen zijn? Het valt ons namelijk altijd op dat je niet kunt bellen in de Hanos bij Nijmegen. Het is een groot gebouw van metaal of ijzer. Dit in tegenstelling tot het gebouw van de Makro vlak daarbij. Ook van metaal, maar wel met telefoonbereik.

Link naar reactie

@IsaBo ik denk niet dat een gebouw dat niet speciaal gebouwd/aangepast is om EMP te weerstaan, EMP kan weerstaan. Er zijn te veel openingen. Neemt niet weg dat de metalen binten etc het signaal kunnen blokkeren/verstoren.

Een gebouw EMP proof maken is dermate kostbaar, dat dit vaak alleen voor overheden betaalbaar is. En zelfs zij zien vaak de kosten niet altijd zitten. De issues zitten vaak in de bedradingen die binnen komen. Hierdoor is je "schil" dus gebreached.....

Link naar reactie

@prepass

Zou een gebouw ook een faradaykooi kunnen zijn? Het valt ons namelijk altijd op dat je niet kunt bellen in de Hanos bij Nijmegen. Het is een groot gebouw van metaal of ijzer. Dit in tegenstelling tot het gebouw van de Makro vlak daarbij. Ook van metaal, maar wel met telefoonbereik.

Dat kan zeker en heb het zelf al meermaals ervaren.

Een kooi van Faraday hoeft, in tegenstelling tot het algemene idee hier, niet volledig dicht te zijn, als je de kooi maar ge-aard is! En gebouwen met van stalen golfplaten zijn goed geaard. Net als bij een bliksemafleider, "kiest" de geinduceerde spanning de makkelijkste weg, met de minste weerstand, door het metaal dus. De gebruikte (hoge) frequentie bij GSM apparatuur staat toe dat deze nog door redelijk kleine gaatjes kruipt, maar een EMP of blikseminslag kan dit niet. De formule om de golflengte te berekenen is: golflengte = snelheid/frequentie. In geval van electromagnetische straling is de snelheid de lichtsnelheid, 300.000 meter per seconde.

Voor bv. de MW band op een radio, is de frequentie rond de 100 Kilo Herz. De golflengte wordt dan 300.000//100.000= 3 centimeter.

Voor het blokkeren van een golflengte van 3 cm zijn in de praktijk openingen met een maximale grote van een paar keer de golflengte voldoende. Een geaarde kooi van gaas zorgt er al voor dat je geen MW radio meer kunt ontvangen.

GSM werkt op een veel hogere frequentie, ergens boven de 2 Giga Herz. Dus golflengte iets kleiner dan 0,15 mm. De gaten in 't rooster van m'n magnetron ruitje zijn minimaal 1 mm, maar in de magnetron is mijn GSM onbereikbaar.

Een niet geaarde kooi van Faraday werkt ook, omdat EM straling een electrisch veld induceert aan alle zijden van de stalen(= geleidend) box, waardoor deze velden elkaar in de box opheffen. Het deksel moet dan wel goed contact maken met de box. Anders wordt het geinduceerde veld niet over de hele doos verdeeld en heft het elkaar niet op.

Eea uit: Natuurkunde voor het technisch hoger onderwijs van Ir B. van Buuren en Ir. J.A. de Jong (m'n oude studieboek van de HTS Natuurkunde, richting Toegepaste Natuurkunde)

Link naar reactie

@joost5: Ik heb het sterke vermoeden dat een blikken doos met redelijk sluitend deksel voldoende moet zijn en dat je daar niet specifiek met koperband elk naadje hoeft af te plakken. Kijk uit met aluminium folie in combinatie met een blikken doos, 't geleid namelijk een stuk minder goed dan blik, waardoor je vonken kunt krijgen igv een flinke EMP.

Probleem is dat je het eigenlijk zou moeten testen, die DIY EMP proof boxen, maar dat is zo goed als onmogelijk voor amateurs.

Wellicht hebben fanatiekelingen in Amerika dit wel gedaan in een lab, maar daar kan ik niets van vinden....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...