Ga naar inhoud
GENEGEERD

European Preppers - National Geographic Channel


Lillywhite84

Aanbevolen berichten

Aldus Nonkel 5 minuten voor hij zich op ging geven voor het hoger goed...;)

 

Mijn hoger doel is sec om te overleven, met een paar mensen die me lief zijn. Niet om mijn gezicht op tv te laten zien en daarmee aan te geven bij wie er iets te halen valt ten tijde van crisis. Ik snap dan ook beslist niet wat die preppers die we op televisie tijdens freakshows mochten aanschouwen bezielden toen ze - puur ten faveure van de sensatie en het vergapen - uit de anonimiteit traden en op die manier willens en wetens target werden.

 

Daar komt bij dat als/zolang de pleuris niet uitbreekt het gros van de mensen ze als een soort dorpsidioot zullen beschouwen. Lose-lose-situatie; een prepper die nadenkt blijft low profile.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Als ik een jonge prepper was met kinderen, dan ging ik ook niet met mijn klus op de televisie. Maar aan de andere kant is het ook een teken van de totale verkankering in deze tijd, dat mensen die -in het algemeen belang - wel op tv verschijnen om zoveel mogelijk mensen op te roepen om te gaan preppen, hier tot idioten worden bestempeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar aan de andere kant is het ook een teken van de totale verkankering in deze tijd, dat mensen die -in het algemeen belang - wel op tv verschijnen om zoveel mogelijk mensen op te roepen om te gaan preppen, hier tot idioten worden bestempeld.

 

Hier, op dit forum, zul je daar geen last van hebben. Het is juist de buitenwereld waar mensen, die niet beter weten en vaak ook niet beter willen weten, raar reageren op het fenomeen preppen en het afdoen als idioterie.

.

Jij hebt kennelijk jezelf een missie toebedeeld en - of je het van mij geloven wilt of niet - ik ben blij dat je de publiciteit zoekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Nonkel_Ries. Ik ben heel blij om eindelijk eens een positieve opmerking van jou op dit forum te lezen. Dank je wel daarvoor. Ik ga je een onderdeel van een groen blokje sturen (kan pas later).

 

Ik heb geen enkel belang (ook niet het verkopen van mijn boekje) bij mijn media optredens. Ik doe het alleen maar, omdat ik me dodelijk ongerust maak en iedereen wil aanzetten om te gaan preppen. Mijn leeftijd en nog een paar heel persoonlijke omstandigheden, maken het makkelijker voor mij om deze missie uit te voeren. Bovendien heb ik een wat apart prep plan dat wel degelijk onder opsec valt. Ik heb altijd geroepen, dat het heel behulpzaam zou zijn, als er meerdere preppers in de media verschijnen. Maar tegelijkertijd, dat je een asociaal bent als jonge vent met kinderen, wanneer je hetzelfde zou doen als ik. Het zijn de omstandigheden die bepalen wat goed of slecht is en iedereen moet daar voor zichzelf een afweging in maken. Ik hoef niet gewaardeerd te worden voor wat ik doe, maar ik accepteer niet, dat ik als een idioot word neergezet vanwege mijn media optredens. Want ook dat zou heel slecht zijn voor het beeld van preppers. Maar ik geloof nu, dat Nonkel Ries en ik op dit punt wel op een lijn zitten en daar ben ik blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik je boekje een gemiste kans vind, wil nog niet zeggen - beste Dick - dat ik je activiteiten afkeur, dat ik aan je beweegredenen twijfel of dat ik een hekel aan je zou hebben. Wel vraag ik me af waarom je me nooit vroeg eens in detail op mijn kritiek in te gaan, maar dat terzijde.

 

Of je al dan niet als een idioot wordt neergezet of beschouwt, heb je zelf niet in de hand en héb je maar te accepteren. Als je denkt het beeld dat er van preppers bestaat te kunnen doen omslaan, ben ik bang dat je van een koude kermis thuis zult komen. Helaas, maar het zij zo.

 

 

Keep up the good work, en dat meen ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Beste Ries. Als ik zeg dat ik niet accepteer dat ik als idioot word neergezet, dan bedoel ik, dat ik ertegenin zal gaan. Tsja en verder is het leven natuurlijk een en al accepteren, dat heb ik wel geaccepteerd :) Ik heb zeker interesse in je kritiek op mijn boek, maar ik moet er wel meteen bij zeggen, dat je het nooit goed kunt doen. Ook van intelligente en deskundige mensen krijg je volledig aan elkaar tegengestelde adviezen en kritiek. Maar ook dat accepteer ik. hg Dick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien sommige reacties over de 200m² volkstuin (ah dan weten we waar we moeten zijn als er geen eten in de winkels is) hou ik liever mijn mond. Hoe minder mensen iets van mij weten hoe beter (voor de meesten ben ik gewoon iemand die een vijs ontbreekt en niet al te snugger is en dat wil ik zo houden)

Dat houd me uiteraard niet tegen om me hier en daar wat 'tips' te laten ontvallen. Te zien waar en bij wie. 9/10 krijg ik dan wel onzinnige 'jij bent helemaal gek' reacties maar als 1/10 misschien eens nadenkt is't voor mij al goed.

Zoals survivor1 zei 'anoniem zijn geeft mij een veiliger gevoel' en dat is hier ook zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...