Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pas op voor nep aardbeien


blaster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

"Vanwege de razendsnelle opmars is schijnaardbei zeker als invasief te betitelen. Ze kunnen grote oppervlakten bedekken, waardoor andere planten daar niet (meer) kunnen groeien."

 

Zie ik in mijn tuin alleen maar als positief. De schijnaardbei is heel makkelijk in de hand te houden en van ander onkruid heb je geen last meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

waarschuwing is te laat, onze tuin staat er al vol mee. Heeft waarschijnlijk ook wel iets te maken met mijn zeer regelmatig :confused: tuinonderhoud

 

De wereld wordt overal veroverd door niet inheemse/ vreemde planten en diersoorten die door toedoen van de mens plekken bereiken waar ze op een natuurlijke manier niet konden komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wereld wordt overal veroverd door niet inheemse/ vreemde planten en diersoorten die door toedoen van de mens plekken bereiken waar ze op een natuurlijke manier niet konden komen.

 

Is dit een indirekte poging om te zeggen dat de mens de grootste bedreiging voor deze aardkloot is?

 

We zijn zo inteligent dat de vraag is: gaat de natuur eerder ingrijpen of zijn we de natuur te slim af en doet de mensheid zichzelf de das om..

 

Hoe triest dat de hoogst ontwikkelde soort zo weinig wijsheid bezit...........

 

Ik geloof er niet in, maar ik zou heel graag willen zien dat de mensen die andere levens ondergewaardeerd zien aan persoonlijk gewin, of persoonlijk gewin boven een leefbare planeet zetten, zich nog eens mogen verantwoorden aan iets of iemand en welke straf daar tegenover zal staan?

 

 

Prep ze,

Kans

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@dR3: 'k Weet dat ze niet giftig zijn. Maar suikers zitten er bv. niet of nauwelijks in. Zou er nog wat zetmeel in zitten? Er is niets te vinden over de voedigswaarde van sieraardbeien op 't internet, noch in mijn boeken. 'k Schat het echter laag in, je proeft geen suikers en ook niet het stroeve van zetmeel op de tong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Nu vraag ik me af of het voedzaam is of niet, smakeloos vind ik wat minder interessant.

 

http://www.sierrapotomac.org/W_Needham/IndianStrawberry_080617.htm

 

Wel medicinaal gebruik:

 

Many herbal compendia include the Indian strawberry as a medicinal plant, probably from association with Asian applications. As is often the case, every part of the plant, and sometimes the plant as a whole, is prescribed as a treatment for a different malady, in this case ranging from an anticoagulant blood thinner to a febrifuge for lowering the high temperatures of a fever. A decoction of the leaves is called out for the treatment of edema, or swelling and a poultice made from the leaves can be used as a vulnerary in the treatment of wounds, boils, burns and abscesses. Even the fruit is singled out for its restorative properties, serving as a cure for various skin diseases.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu vraag ik me af of het voedzaam is of niet, smakeloos vind ik wat minder interessant.

Ik heb dit gevonden:

The Indian strawberry has 3.4 percent sugar 1.5 percent protein and has about 60 milligrams of Vitamin C in a liter of juice. For comparison, a regular strawberry has about 6 percent sugar with ten times as much vitamin C.

http://www.sierrapotomac.org/W_Needham/IndianStrawberry_080617.htm

 

(Schijnaardbei = Potentilla indica = Indian strawberry).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot: Goeie link met goede info. Alsnog niet iets wat je gaat aanplanten, maar je kunt het inmiddels verwilderd vinden.

@Rothbard: Allebei dezelfde site gegoogled, bedankt! Alleen is een liter voor je dag behoefte vit C niet te doen. Die dingen zijn namelijk nog gortdroog ook.

 

Al met al een wat minder interessante plant voor ons dus. Voedingswaarde bijna noppes. Medicinaal ook niet zo interessant dus, er zijn veel inheemse alternatieven voor. 'k Vind het jammer dat er niet vermeld word, tegen welke huidziektes de vrucht zou kunnen helpen. Daar zou nog wat interessants tussen kunnen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
'k Vind het jammer dat er niet vermeld word, tegen welke huidziektes de vrucht zou kunnen helpen. Daar zou nog wat interessants tussen kunnen zitten.

 

Zou me niks verbazen als het gordelroos verlicht..... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel meer dingen die nergens naar smaken. Stevia (suikervervanger) erbij en je hebt toch eten. In een SHTF zou ik niet kieskeurig zijn. Alles wat niet giftig is en je buik vult, ben je denk ik dolgelukkig mee.

 

Er zit wel erg weinig in hoor, blikje. Waarschijnlijk ben je meer calorieen kwijt met het verzamelen dan je binnen krijgt. Die afweging is altijd belangrijk te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...