Ga naar inhoud
GENEGEERD

GOUD, wakker worden !

Kans
 Share

Recommended Posts

Dit is wel een fantastisch voorbeeld van hoe onbekend goud is.

Met als mee te geven opmerking, goud is dus nog lang geen bubble ondanks de bijna all time high !

Ik hoop dat we hier iets minder 'dom' zijn dan daar, maar ben bang dat het niet zo is.....

Ik heb er echt om moeten lachen, onvoorstelbaar (nog niet eens omdat ze het niet goed wisten maar de fout marge of zelfs dat ze hun neus ervoor ophaalden..):

http://www.silverdoctors.com/mark-dice-attempts-to-give-away-1oz-gold-maple-hilarity-ensues/

Prep ze,

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Laat die man dat eens bij mij in de straat proberen! Ik wil er wel een paar voor 25 dollar hoor (mag 20 euro ook?) :D

Ja, afdingen :D

Ik heb het nooit in mijn handen gehad, maar ik denk dat ik het wel zou herkennen, echt of nep. Lood kan je met je handen buigen.

Link naar reactie

Met als mee te geven opmerking, goud is dus nog lang geen bubble ondanks de bijna all time high!

Niemand weet zeker of goud of zilver op dit moment wel of geen bubble vormen. Maar ik zou er op dit moment niet meer in investeren. Ik denk namelijk dat de goud- en zilverkoersen binnenkort omlaag gaan, als de angst uit de markt is. But it's just an opinion.

Link naar reactie

• Admin
Ik had $1680 gezegd, zat aardig in de buurt.

Ik snap nu dat die inkopers van gouden sieraden goed kunnen boeren, blijkbaar weten de meeste mensen niet wat het waard is...

Binnenkort op Kassa tv hier een aflevering over de goud boeren in Nederland. Vorige week gebeld hierover n.a.v. verhalen die ze hier konden vinden.

Link naar reactie

Binnenkort op Kassa tv hier een aflevering over de goud boeren in Nederland. Vorige week gebeld hierover n.a.v. verhalen die ze hier konden vinden.

Interessant, hopelijk maak je tzt een topic hierover met een link naar uitzending gemist. Ik ga het namelijk vast vergeten. :p

Link naar reactie

Niemand weet zeker of goud of zilver op dit moment wel of geen bubble vormen. Maar ik zou er op dit moment niet meer in investeren. Ik denk namelijk dat de goud- en zilverkoersen binnenkort omlaag gaan, als de angst uit de markt is. But it's just an opinion.

Ben het helemaal met je eens.....

Maar ik denk dat de echte angst nog in de markt moet komen, ach klein verschilletje...:p

Prep ze,

Kans

( of vertel je me nu dat we eigenlijk maar beter kunnen stoppen met preppen:confused: )

Link naar reactie

(of vertel je me nu dat we eigenlijk maar beter kunnen stoppen met preppen:confused: )

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Maar ik vind dat het voor iedereen de moeite waard is om goed te bedenken wat zijn of haar vrees nu precies is. Dat bepaalt welke voorbereidingen je moet treffen. Is het kou? Dan moet je voor verwarming zorgen om je veilig te voelen. Is het honger? Dan moet je voor voedsel zorgen om je veilig te voelen. Enzovoort. Ik ben zelf van mening dat edelmetalen bij de meeste vrezen een slechte investering zijn. Je kunt het niet eten of opstoken. Waarschijnlijk krijg je er als je het nodig hebt minder voor terug dan je ervoor betaald hebt. Het is kwetsbaar voor diefstal, tenzij je het in een kluis laat bewaren. Maar dan kun je er misschien weer niet bij als er iets gebeurt. Mijn insteek is dat het meer zin heeft om te investeren in kennis en vaardigheden. Daardoor krijg je het gevoel dat je je, ongeacht de omstandigheden, kunt redden. En dat bepaalt je 'state of mind'. Enkele goede spullen kun je daarbij wel gebruiken. Maar die hoeven geen godsvermogen te kosten. En kunnen improviseren is ook een heel belangrijke vaardigheid. Er is altijd ook een andere manier om iets te realiseren. Leren koken is wat mij betreft een belangrijke vaardigheid. Ik kan van bijna alles een smakelijke, voedzame maaltijd maken (honger is naast pijn mijn grootste vrees). Een voorraadje basis voedingsmiddelen (zoveel mogelijk 'unprocessed') kan daarbij natuurlijk geen kwaad.

Benedictus

Link naar reactie

Goud en zilver kun je inderdaad niet stoken of opeten, en voor ruilhandel zijn er betere alternatieven. Behalve die laatste eventueel in een noodgeval, zijn ze daar ook niet voor bedoeld. Ze zijn bedoeld om je spaargeld veilig te stellen en eventueel te vermenigvuldigen naar een nieuwe stabiele situatie. Een staat van chaos en bittere armoede zal niet voor altijd aanhouden, en het is wel fijn dat als de orde een beetje hersteld is, je niet van begin af aan moet beginnen omdat je al je spaargeld verloren hebt in een economische crash. Zorgt in ieder geval éérst dat je je basale preps in orde hebt, en dan kun je eens gaan kijken naar edelmetaal. Alles beter dan het grootste deel van je spaargeld op de bank, en in iets mindere mate cash hebben. Als je het een beetje goed aanpakt hoef je ook niet bang te zijn voor diefstal of er niet bij kunnen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Goud en zilver kun je inderdaad niet stoken of opeten, en voor ruilhandel zijn er betere alternatieven. Behalve die laatste eventueel in een noodgeval, zijn ze daar ook niet voor bedoeld. Ze zijn bedoeld om je spaargeld veilig te stellen en eventueel te vermenigvuldigen naar een nieuw paradigma.

Bij een waardedaling van goud en zilver (die volgens mij best realistisch is), stellen ze je spaargeld niet echt veilig. Bovendien is mijn voorzichtige aanname dat niet veel deelnemers aan dit forum meer dan 100.000 euro aan spaargeld hebben. Dat is het bedrag dat per bank door de overheid gegarandeerd wordt. En als het zover mocht komen dat deze garantie loos blijkt te zijn, dan zullen er voor je goud en zilver waarschijnlijk ook weinig (bona fide) liefhebbers meer zijn...

Link naar reactie

Bij een waardedaling van goud en zilver (die volgens mij best realistisch is), stellen ze je spaargeld niet echt veilig.

Bij het huidige rentebeleid en de onjuiste inflatiecijfers wordt er dagelijks van je spaargeld gestolen. Van je pensioen gestolen.

Allemaal vanwege falend beleid m.b.t. de banken.

Er kunnen dingen gebeuren waardoor de manipulatie van de metaalmarkten minder merkbaar wordt.

Ook kan er nog een soort van tweede 2008-periode komen, een laatste aardige instapperiode.

Op goud uit november 2008 zit nu 100% rendement.

Op termijn kan dat alleen maar meer worden omdat de crisis nog wel even voortduurt.

De overheid garandeert alleen nominale waarde en geeft geen garanties m.b.t. snelheid.

Goud moet je zien als verzekering, niet als belegging.

Als er onvoldoende liquide middelen zijn is zilver een geschikter metaal voor normale betalingen.

Link naar reactie

Je krijgt inderdaad in vrijwel 100% van de gevallen je 100.000 euro terug van de overheid.

Als het echter goed fout gaat betekent het dus ook automatisch dat je voor die 100.000 euro niet veel meer kan kopen.

Opeen andere manier bekeken; de overheid kan alleen weggeven wat ze van de bevolking dmv belasting heeft ingevorderd.....

Dus bij alles wat je krijgt moet je jezelf afvragen of je er blij mee bent.

De overheid is namelijk per definitie niet efficient en als je er 100 instopt komt er dus altijd minder dan 100 uit.

Voor een aantal gemeenschappelijke zaken werkt het redelijk, vaak is het uitvoeren op kleinere schaal efficienter.

Grt

Kans

Link naar reactie

Dat pm's niet de meest gunstige prep is die er bestaat moge duidelijk zijn.

Wel hebben pm's in het verleden (lees kleine en grote shtf's) wel degelijk hun nut bewezen.

Bovenstaande @Benedictus

Greener

Ps: ik lees hier trouwens elke keer weer dat je edelmetalen niet kunt eten?

Onderzoek heeft uitgewezen dat dit geen enkel probleem is, alleen de voedingswaarde is niet bijster gunstig.

En resumé de hongerwinter, hier zijn aardig wat goud en zilver geruild voor voeding, onderdak enz

Link naar reactie

Ps: ik lees hier trouwens elke keer weer dat je edelmetalen niet kunt eten?

Onderzoek heeft uitgewezen dat dit geen enkel probleem is, alleen de voedingswaarde is niet bijster gunstig.

En resumé de hongerwinter, hier zijn aardig wat goud en zilver geruild voor voeding, onderdak enz

Dat niet alleen, als je het goed wilt verbergen dan slik je een paar gouden muntjes in en een paar dagen later weet je waar je het moet zoeken....

Nee werkt natuurlijk niet in deze tijden bij vliegvelden enz. Dan maak je het jezelf bij de detectorpoortjes wel heel moeilijk!

Maar als je na tshtf bang bent beroofd te worden of iets een stad wilt in smokkelen, enz..

Grt

Kans

Link naar reactie

Dat niet alleen, als je het goed wilt verbergen dan slik je een paar gouden muntjes in en een paar dagen later weet je waar je het moet zoeken....

Nee werkt natuurlijk niet in deze tijden bij vliegvelden enz. Dan maak je het jezelf bij de detectorpoortjes wel heel moeilijk!

Maar als je na tshtf bang bent beroofd te worden of iets een stad wilt in smokkelen, enz..

Grt

Kans

Goud lost op in zuur. Welk effect heeft maagzuur op die gouden muntjes?

Link naar reactie

Gast Dick Berts
Goud lost op in zuur. Welk effect heeft maagzuur op die gouden muntjes?

Alleen in koningszuur Dreutel. Daarom slikt Willem 4.0 Alexander het spul niet in voordat hij op Schiphol landt. Hij hanteert wel een Surinaams gebruik, hij draagt het goud op zijn hoofd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...