Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat is voor jou SHTF?

Rien
 Share

Recommended Posts

In de discussies tot nog toe wordt er veel over SHTF gesproken.

Maar niet iedereen lijkt daaronder hetzelfde te verstaan.

Wat versta jij daaronder?

Mijn SHTF interpretatie: Er gebeurt "iets" waardoor de normale gang van zaken verstoort wordt. In principe kan dit groot of klein zijn, maar om het SHTF te noemen zou het wel iets groots moeten zijn. Dwz het moet een flinke groep mensen (> 1000) treffen in een beperkt gebied. Zo'n SHTF situatie duurt dan een aantal dagen of weken. Mogelijk zelfs maanden. Maar uiteindelijk gaan het voorbij en treed er een nieuwe normaal op.

Daarnaast verwacht ik ook dat onze levensstandaard behoorlijk onderuit zal gaan. Maar dit is een gelijdelijk proces waar we nu al inzitten. Wel zal het tempo nog gaan toenemen. Dit noem ik geen SHTF omdat het het een langdurig process is.

De verwachting is dat de verlaging van de levensstandaard doorspect zal zijn met SHTF gebeurtenissen. Niet altijd in hetzelfde gebied natuurlijk.

Een totale ineenstoring van de samenleving en terug naar "ieder voor zich" verwacht ik niet. Kan natuurlijk wel gebeuren, maar het is imo zinloos om zich hierop voor te bereiden omdat dan de factor toeval veel groter is dan de factor voorbereiding.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Voor mij is de start van de SHTF als er een landelijke verstoring (al dan niet opzettelijk) is in de communicatiesystemen waardoor we niet meer kunnen pinnen of boodschappen doen met ons bankpasje. Dat is mijn #1 momentum voor SHTF. Een paar uur geen geld uit de muur kunnen trekken (landelijk) geeft al snel een grote paniek onder de bevolking verwacht ik. Als het 24 uur duurt is de pleuris al aardig aan het uitbreken: bankenrun en hamsteren. De bevoorrading van de supermarkten zal dit niet aankunnen, los van of de bestellijsten uberhaupt aankomen.

Met het wegvallen van de communicatieinfra wordt het echt rampzalig, ons (mijn ;)) bestaan is daar zo extreem afhankelijk van, ook bv vliegverkeer kan stil komen te liggen. Maar vooral als betalen en betaald worden niet meer mogelijk is - niemand heeft immers nog cash - dan is het poepventilator optima forma ...

My 2 cents!

Link naar reactie

shtf is voor mij een landelijk fenomeen, waarvoor geen oplossing in zicht is, de regering het niet meer weet en de bevolking dit merkt en in blinde paniek slaat.

een vuurwerkramp een dijkdoorbraak een overstroming een flinke storm is voor mij geen shtf situatie, zijn heel vaak plaatselijke rampen die geen volledig landelijke gevolgen hebben.

shit hit the fan houd zoals je weet in: een stuk stront raakt de ventilator en verspreid de shit overal in het rond, vrijwel onmogelijk om 1 2 3 op te ruimen.

ik prep voor shtf ik hou geen bob gereed om te vluchten als er in enschede een vuurwerkramp plaats heeft.(das mijn perceptie)

Link naar reactie

Onder shtf versta ik een tijdelijke situatie van maximaal 5 jaar. Deze kan klein zijn zoals overstromingen//verlies van werk of groot zoals vernietiging van alle technologie door een emp//oorlog.

Mijn betekenis van een teotwawki is gelijk aan de letterlijke betekenis betekenis. Overigens kan een grote shtf altijd nog een teotwawki worden.

Link naar reactie

• 9 years later...

ik heb altijd de opmerking van Einstein ook in mijn hoofd rondlopen, 

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones" - Albert Einstein.

dit naast mijn eigen religieuze overtuiging bepaald mijn keuze al gauw wanneer het een echte SHTF scenrario is. 
dit quote geeft eigenlijk al aan dat mocht de ww3 uitbreken dan de verwoesting zodanig moet zijn dat we terug zullen vallen in de tijd. 

maar een SHTF scenario is voor mij zodra het niet meer veilig is om te wonen op de plek waar je het meest veilig bent thuis. 

en de overheid in feite niks meer kan betekenen voor z'n volk. en dat dit niet alleen in NL gebeurt maar ook andere landen hiermee te maken krijgen. 

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...