Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoelang na produktie is een noodrantsoen nog te eten


survivor1

Aanbevolen berichten

ik kan een kleine partij noodrantsoenen kopen maar deze hebben een productie datum van 1988.

 

is dit nog in te nemen of wordt dat een survival run naar de plee.

 

ik kan namelijk geen tht datum vinden

 

ik heb geprobeert om hier in de forums wat meer duidelijkheid te vinden maar kan niks concreets vinden.

 

aangezien ik een no budget prepper ben en ik dit partijtje ( 5 dozen met elk 12 rantsoenen ) goed koop kan kopen ( 4 euro per rantsoen ).

 

het lijkt wel compleet met alles er in maar als de lucifers het enige bruikbare is vindt ik het wel weer duur.

 

graag jullie advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hallo @survivor1 ik weet niet of je de dozen voor de koop kunt zien?

als de opslag van de rantsoenen goed is geweest dus geen vocht vorst of heel warm zijn ze te gebruiken.

De smaak zal wel minder zijn.

Vaak kun je aan de blikken zien van hoe of wat,zijn ze opgezwollen gedeukt of roestig NIET kopen

Je kunt ook met Geert hier op het forum contact opnemen hij had laatst ook een partij te koop van recente datum en voor ongeveer hetzelfde geld.

Staat volgens mij op marktplaats hier op het forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @survivor1 deze rantsoenen ken ik idd.,zou er een beetje mee oppassen om ze ongezien te kopen.

De warme maaltijden die hierin zitten zitten namelijk niet in een echt blik verpakt maar in een soort van dik aluminiumfolie bakje.

Misschien dat je beter eerst 1a2 rantsoenen kunt nemen om te proberen dan als het slecht is €240,- weg tegooien.

Ik heb hieronder even de adv. van @Geert m bij gevoegd denk dat je beter met hem contact op kunt nemen want die verpakking van deze rantsoenen zou ik niet zonder meer vertrouwen naar bijna 25 jaar.

succes snotneus

 

 

Ik zou nog even terug komen op wat ik nu aanbied voor de mensen die niet weten wat wol pakketen en blikken zijn.

De term wol staat in het leger voor warm ontbijt lunch.

De 24 uurs rantsoenen dat dus het ontbijt en lunch voorziet bestaat uit crackers broodbeleg in de vorm van jam pate enzo daarbij komt dan nog dat er thee koffie suiker soep chocolade menthos kaugom enzo in zit.

Alles voor een goed ontbijt en lunch.

De blikken die ik aanbied zijn voor het avondeten en worden er meestal twee per avond bij getelt.

Die er natuurlijk in de smaken zijn die ik hier aanbied.

Mochten er hierna nog vragen zijn over wat ik aanbied hoor ik het graag van u.

 

Met vriendelijke groet,

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Survivor,

 

Ik lees net het verhaal en vind 1988 wel vrij oud.

Nou ja best heel oud.

Ik heb nog een paar dozen staan met zowel de biscuits variant dus de ontbijt lunch als de warme blikken.

Wat ik daar van weet is dat de productiedatum 2011 is en de officiele houdbaarheid maart 2013 is.

Oke je kan het best paar jaar langer bewaren en eten maar 25 jaar is wel heel lang.

Je had het over een prijs van 4 euro per rantsoen en 12 rantsoenen per doos en dan 5 dozen, nou zou ik zeggen stuur me even een PM

wie weet kan ik je ook zoiets aanbieden.

Heb nog wel wat staan.

 

met vriendelijke groet,

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren een blik noodrantsoen van zeker minstens 16 jaar oud op ,ik denk zelfs dat hij dichter bij de de 20 jaar zit,Ik had hem zelf al 16 jaar op zolder liggen,maar er stond geen datum op.sperziebonen met aardappel en hamburger.smaakte nog goed voor zover het noodrantsoenen betreft.niks mee i'am still alive

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...