Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Gast Powerbox

Grond bij supervulkaan Italië stijgt ineens 3cm per maand

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Die snelheid haalde mijn tegels in de achtertuin ook vorige week toen de boel aan het opvriezen was...

Het is gewoon weer een kwestie van tijd voor er weer een slaper wakker gaat worden.

Prepze.

Greener

Deze post delen

Unusual geological event in Italy on Tuesday, 05 February, 2013 at 08:18 (08:18 AM) UTC.

Denk je te preppen voor het uiteenvallen van de financieele wereld krijg je mischien dit op je dak!

Door preppen mensen.

Lees je linkje nou eens goed: 'This does not necessary indicate a heightened risk of an eruption, however, says Thomas Wiersberg'.

Business as usual dus.

Deze post delen

Lees je linkje nou eens goed: 'This does not necessary indicate a heightened risk of an eruption, however, says Thomas Wiersberg'.

Business as usual dus.

Not necessary, maar we preppen juist voor wat "mogelijk" kan gebeuren.

Ik ben derhalve blij dat dit gepost is.

Greener

Deze post delen

Dit is idd al een tijdje aan de gang, is ook al een aflevering op NatGeo geweest over dat fenomeen in Italie, momenteel nog niets aan de hand, hoewel zoiets natuurlijk niet 100% met zekerheid te zeggen valt...

Deze post delen

Gast Powerbox

Business as usual dus.

Dat zeiden de mensen die onder de vesuvius woonde ook.

Dat Pompeii totaal is verwoest is dus ook Business as usual.

Je hoeft geen reactie neer te zetten ik geef mensen graag info,staat je dat niet aan sla je gewoon de post over.

Makkelijk zat.

Deze post delen

Gast Dick Berts

Je hoeft geen reactie neer te zetten ik geef mensen graag info,staat je dat niet aan sla je gewoon de post over.

Makkelijk zat.

Ik ben het helemaal met Powerbox eens. Wat ik ook goed vind aan de door hem geopende draad; het doet je nog eens extra beseffen hoe krankzinnig het is, om de wereld aan de rand van de economische afgrond te brengen. Alleen al, omdat je daar niks, maar dan ook echt helemaal niks meer kunt hebben. Elk stootje dat je dan nog krijgt, is meteen fataal. En het leven zelf zit al vol met onzekere factoren zoals vulkanen enz. enz.. Alle reden dus voor de mensheid om daar geen nieuwe risico's aan toe te voegen, maar kennelijk hebben we dat nog niet door.

Deze post delen

Het zal je misschien ontgaan zijn, maar die Wiersberg is een wetenschapper die zich bezighoudt met het inschatten van het gevaar dat de vulkaan vormt. Hij is niet de eerste de beste bewoner die zich graag in slaap sust. Zijn mening: er is niet bijzonders aan de hand. Non-nieuws dus, alhoewel de manier waarop jij het presenteert héél iets anders doet vermoeden.

Deze post delen

Makkelijk zat.

Ik ben anders wel blij dat Ries even duidelijk maakt dat we ons niet echt zorgen hoeven te maken. Deze reactie van jou slaat dan ook helemaal nergens op. Als jij linkjes neer wilt plempen en daar zonder discussie conclusies uit wilt trekken is een forum het verkeerde medium.

Wat heeft vesuvius met deze situatie te maken? Ik zal Thomas Wiersberg nog eens citeren: "This does not necessary indicate a heightened risk of an eruption, however". Weet jij het beter dan Thomas Wiersberg of ben je uit je nek aan het lullen?

• Leuk 1

Deze post delen

Ik ben anders wel blij dat Ries even duidelijk maakt dat we ons niet echt zorgen hoeven te maken. Deze reactie van jou slaat dan ook helemaal nergens op. Als jij linkjes neer wilt plempen en daar zonder discussie conclusies uit wilt trekken is een forum het verkeerde medium.

Wat heeft vesuvius met deze situatie te maken? Ik zal Thomas Wiersberg nog eens citeren: "This does not necessary indicate a heightened risk of an eruption, however". Weet jij het beter dan Thomas Wiersberg of ben je uit je nek aan het lullen?

"This does not necessary indicate a heightened risk of an eruption, however" > Hoe vertalen we dat? "Dit houdt niet per se een verhoogd risico tot uitbarsting in ". Met andere woorden, hij zegt ook niet dat er NIETS zal gebeuren, hij laat het open. Kan dus beide kanten op.

Om dit nieuws dus simpelweg af te doen als "niets aan de hand, doorlopen mensen" lijkt me dus ook niet terecht, dat is je kop in het zand steken.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Riesie
Ik ben het helemaal met Powerbox eens. Wat ik ook goed vind aan de door hem geopende draad; het doet je nog eens extra beseffen hoe krankzinnig het is, om de wereld aan de rand van de economische afgrond te brengen. Alleen al, omdat je daar niks, maar dan ook echt helemaal niks meer kunt hebben. Elk stootje dat je dan nog krijgt, is meteen fataal. En het leven zelf zit al vol met onzekere factoren zoals vulkanen enz. enz.. Alle reden dus voor de mensheid om daar geen nieuwe risico's aan toe te voegen, maar kennelijk hebben we dat nog niet door.

I second the motion, verwacht het onverwachte.

En om nog verder te gaan, er zijn maar twee dingen zeker in het leven.

Deze post delen

Gast Riesie
Dood en poepen?

Dat je geboren wordt en dood gaat.

Het stukje er tussen heet belasting betalen.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...