Ga naar inhoud
GENEGEERD

En de eurocrisis is terug

Gast Powerbox
 Share

Recommended Posts

De eurocrisis lijkt terug van nooit weg geweest.

De hoofdoorzaak is politieke onrust in cruciale landen zoals Italië en Spanje.

Dit zorgt ervoor dat de beurzen, vooral de Italiaanse en de Spaanse, dalen, de euro daalt en de rentevoeten op overheidsobligaties terug stijgen.

Een storm in een glas water of het begin van een hernieuwde eurocrisis?

En nog een leuke link voor de vroege ochtend.

Prep ze mensen.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een dagverloop maakt nog geen trend.

Hier het koersverloop van de voor Nederland belangrijke AEG over wat langere tijd:

http://www.beursgorilla.nl/fonds-informatie.asp?naam=AEX-index&cat=grafieken&symbol=&instrumentcode=12272&subcat=3

Lijkt me voor ons heel wat relevanter dan een grafiekje van de als vanouds rommelige Italianse beurs.

Een koersverlies van nog geen cent van de euro ten opzichte van de dollar is niet exceptioneel te noemen. Vrij normale reactie, geen reden tot paniek en al helemaal geen reden er overhaaste conclusies aan te verbinden.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/beleggen/21268058/__Stevig_herstel_in_vertrouwen_beleggers__.html

Link naar reactie

Dag in en dag uit komt er steeds meer slecht nieuws op tafel te liggen.

Het vertrouwen is geheel weg behalve voor de eurofielen die hun hoofd in het zand steken.

Het is een kwestie van tijd want dit is geen houdbare situatie meer.

Het volk staat niet achter dit mislukte project.

Link naar reactie

Beurskoersen neem ik al een tijd niet meer serieus sinds meer dan de helft van de handel door HFT's gedaan wordt om de posities van de grootste van deze wereld te beschermen.

Het is één van de vele indicatoren. Ik kijk veel liever naar macro cijfers; cpi, werkloosheidscijfers, productiecijfers, consumentenvertrouwen, producentenvertrouwen, huizenprijzen, huizenverkoopcijfers, bouwcijfers, dát is wat er aan de hand is in een land/continent. Niet zozeer de verzameling van aandelen of de valuta tov een andere valuta. Een sterke EURUSD betekent namelijk net zo goed een zwakke dollar en niet per sé een sterke euro.

Maar goed; ik geloof dat de meesten hier wel in de gaten beginnen te krijgen dat de onrust toe neemt in de Noordelijke landen nu de crisis hen ook raakt. Iets wat ik in mijn omgeving vanaf 2008 al riep en voor gek werd verklaard. Ik kondigde al aan dat de reddingsoperaties van banken en het komende Europese drama ons vanaf 2012 pas ging raken omdat het doorwerkeffect meestal zo'n 4 jaar is. Maar goed; de schaapjes met vinex-huis op 2 salarissen, 2 auto's en 3x vakantie dachten dat die welvaart écht was dus ja, wat kón er mis gaan natuurlijk...

We gaan het mee maken; ik weet wel dat de dag dat de EU ontbonden wordt en we terug gaan naar een EEG constructie, ik iig met de vlag buiten sta met een fles bubbels in mijn hand

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...