Ga naar inhoud
GENEGEERD

De eeuwige dilemma's


Kans

Aanbevolen berichten

Je kent het wel die dilemma's:

 

Lekker je huisverwarmen op hout, maar ja je geeft wel goed aan dat jij het warm hebt.

 

Dmv zonne panelen en accus zelf voorzienend, bijna alles in je huis blijft werken en je kunt er zelf een handel mee starten, accus laden, wasjes draaien voor anderen enz. Maar ja het zal rondgaan als een snellopend vuurtje en reken maar dat er mensen op zojn minst jaloers zijn en zullen vinden dat zij ook recht hebben op wat van die luxe...

 

En grote kas in je tuin, het hele jaar door je eigen voedsel, met wat ruilhandel zul je nog ver kunnen komen.

Maar ja in de oogsttijd zal die kas wel enorme aantrekkingskrachten uitoefenen op mensen die het minder voor elkaar hebben, en wat ben jij een egoist dat je niet de helft gewoon wilt weggeven voor mensen die zelf helemaal niks hebben ( en die helft wordt natuurlijk 100% als je gaat toegeven!)

 

Als je onbeperkt budget hebt kun je natuurlijk eea realiseren en zelfs op meerdere plekken als redudantie.

Met een mooi kasteel en alles binnen je muren zit je ook wel goed maar wie kan dat betalen?

Al deze plannen werken pas redelijk als eea redelijk tot rust is gekomen, en niet de eerste tot twaalf maanden nadat het systeem instort.

Die periode moet je of low profile overleven, of met een goede verdedigng en dus samenwerking, je moet er van uitgaan dat je kas geplunderd is en kapot enz enz.

 

En dat is dus mijn grote dilemma, wat ik nu investeer in uiteindelijk leven, dus niet de eertse maanden aan overleven, is ook een risico, een groot zoeklicht dat aan het rondschijnen is en aandacht zal trekken.

Iemand al een redelijke oplossing gevonden?

 

(ik kom steeds op een groep uit, groot genoeg om alles te beschermen enz. Maar ook enorm moeilijk om in de omgeving uit de grond te stampen)

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Vijf mannen en vrouwen gewapend, en 11 kids waarvan er 7 zijn die met klein caliber overweg kunnen is dat een groep?

 

Mooi, die hebben we hier. Roulatie schema hebben we, locatie's hebben we, en een BOL die door hekwerk en prikkeldraad en beton toch lastig is in te nemen.

Daarbij een verpompingstoren met rondom zicht (22 mtr hoog) waardoor je iedereen ruim van te voren ziet aankomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

quote @Kans: "(ik kom steeds op een groep uit, groot genoeg om alles te beschermen enz. Maar ook enorm moeilijk om in de omgeving uit de grond te stampen)"

 

Toch is dit, mijn inziens, de enige oplossing. Groepsvorming en bijvoorkeur voordat de SHTF. In je eentje je moestuin en huis verdedigen tegen een horde uitgehongerde mensen is zo goed als onmogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

quote @Kans: "(ik kom steeds op een groep uit, groot genoeg om alles te beschermen enz. Maar ook enorm moeilijk om in de omgeving uit de grond te stampen)"

 

Toch is dit, mijn inziens, de enige oplossing. Groepsvorming en bijvoorkeur voordat de SHTF. In je eentje je moestuin en huis verdedigen tegen een horde uitgehongerde mensen is zo goed als onmogelijk.

 

Als iedereen Onmogelijk nu eens zou veranderen in Moeilijk.

En nee het zal niet met een goed gesprek of een bos bloemen lukken.

 

Vergeet echter niet, dat een krop sla mij geen mensenleven waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Riesie: Daarom staat er ook: "Zo goed als onmogelijk".

 

Belangrijkste punt van die post is dat ik denk dat je alleen in een groep kan overleven, zowel kort na SHTF als op lange termijn. Jij hebt het al een stuk beter voor elkaar dan de meesten. Meerdere BOL's, getrainde volwassenen met wapens, reeds samenwerking in een groep, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Riesie: Daarom staat er ook: "Zo goed als onmogelijk".

 

Belangrijkste punt van die post is dat ik denk dat je alleen in een groep kan overleven, zowel kort na SHTF als op lange termijn. Jij hebt het al een stuk beter voor elkaar dan de meesten. Meerdere BOL's, getrainde volwassenen met wapens, reeds samenwerking in een groep, etc.

 

Helemaal mee eens, een groep geeft je de mogelijkheid om normaal te leven.

Alleen (zonder hulp van buitenaf) wordt dat al snel een vorm van overleven.

Samen sterk, helemaal mee eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vijf mannen en vrouwen gewapend, en 11 kids waarvan er 7 zijn die met klein caliber overweg kunnen is dat een groep?

 

Mooi, die hebben we hier. Roulatie schema hebben we, locatie's hebben we, en een BOL die door hekwerk en prikkeldraad en beton toch lastig is in te nemen.

Daarbij een verpompingstoren met rondom zicht (22 mtr hoog) waardoor je iedereen ruim van te voren ziet aankomen.

 

Alles van meer dan een persoon, is een groep!

Ik denk dat dit een van de minimale groepsgrote is die nog succesvol kan zijn.

 

Problemen ontstaan bij langdurige bedreigingen, wachtlopen zal toch al snel met 2-3 personen moeten, als je dat dan in vier dagdelen ophakt heb je dus al 8-12 personen alleen voor beveiliging nodig...

Als je dan een paar zieken of gewonden hebt zit je denk al snel in een onhoudbare situatie?

 

Maar dit kan een goede basis zijn, beter een hechte kleine groep doe goed samenwerkt en elkeer door en door kent en vertrouwd dan een grotere groep dan waar deze zaken minder goed zijn!

 

Grappig zo'n toren die je noemt staat ook bij mij op het uitwijk lijstje ergens bovenaan.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kent het wel die dilemma's:

 

Lekker je huisverwarmen op hout, maar ja je geeft wel goed aan dat jij het warm hebt.

 

Dmv zonne panelen en accus zelf voorzienend, bijna alles in je huis blijft werken en je kunt er zelf een handel mee starten, accus laden, wasjes draaien voor anderen enz. Maar ja het zal rondgaan als een snellopend vuurtje en reken maar dat er mensen op zojn minst jaloers zijn en zullen vinden dat zij ook recht hebben op wat van die luxe...

 

En grote kas in je tuin, het hele jaar door je eigen voedsel, met wat ruilhandel zul je nog ver kunnen komen.

Maar ja in de oogsttijd zal die kas wel enorme aantrekkingskrachten uitoefenen op mensen die het minder voor elkaar hebben, en wat ben jij een egoist dat je niet de helft gewoon wilt weggeven voor mensen die zelf helemaal niks hebben ( en die helft wordt natuurlijk 100% als je gaat toegeven!)

 

Als je onbeperkt budget hebt kun je natuurlijk eea realiseren en zelfs op meerdere plekken als redudantie.

Met een mooi kasteel en alles binnen je muren zit je ook wel goed maar wie kan dat betalen?

Al deze plannen werken pas redelijk als eea redelijk tot rust is gekomen, en niet de eerste tot twaalf maanden nadat het systeem instort.

Die periode moet je of low profile overleven, of met een goede verdedigng en dus samenwerking, je moet er van uitgaan dat je kas geplunderd is en kapot enz enz.

 

En dat is dus mijn grote dilemma, wat ik nu investeer in uiteindelijk leven, dus niet de eertse maanden aan overleven, is ook een risico, een groot zoeklicht dat aan het rondschijnen is en aandacht zal trekken.

Iemand al een redelijke oplossing gevonden?

 

(ik kom steeds op een groep uit, groot genoeg om alles te beschermen enz. Maar ook enorm moeilijk om in de omgeving uit de grond te stampen)

 

Grt

Kans

 

Kans, als jij nou de moestuin beheert, doet @Jager samen met @Raycoupe en @Riesie de verdediging en plak ik de pleisters en kook ik ook nog, en sta ik ook nog op standby voor de verdediging mocht er een ongelukkige idioot bij de pompoenen willen komen dan hoop ik dat hij hard kan rennen.

 

En ja, ik heb al vaker geroepen dat een mannetje of dertig, veertig wel ideaal is, misschien zelfs een heel aantal meer, stuk of 250, zodat je echt een zelfvoorzienend dorp kunt stichten. En dan kun je ook serieus werk maken van de verdediging, de moestuin etc....

Link naar reactie
Delen op andere sites

tip voor mensen die bezig zijn een groep te beginnen. in mooi weer is iedereen vrienden, aan de bar ook. door de jaren heen heb ik een paar wolven als vrienden leren kennen. ik heb liever 4 wolven als vrienden dan 100 schapen.

 

Ben een tijdje bezig geweest met een project om in zelfvoorzienend dorp te gaan wonen. begon super leuk met alle info aangaande earthships ,en aarde huizen, maar al snel kreeg het een hippie niveau met nu gaan we elkaars handen vasthouden enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit verhaal is ook interessant, bekijk het eens vanuit de andere kant, vanuit het oogpunt van een plunderaar:

 

I Am Your Worst Nightmare

 

I am the leader of a band of 8-to-12 looters. I have some basic military training. We move from place to place like locusts devouring everything in our path. My group is armed with light weapons and can develop and follow simple plans of attack. We take what we want by force of arms. We prefer none of our victims survive because that could cause problems for us in the future.

 

http://www.survivalblog.com/2009/10/retreat_security_i_am_your_wor.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kent het wel die dilemma's:

 

(ik kom steeds op een groep uit, groot genoeg om alles te beschermen enz. Maar ook enorm moeilijk om in de omgeving uit de grond te stampen)

 

 

Ik denk dat dit ook de oplossing is voor het lange termijn overleven. Een enclave oprichten op een afgelegen locatie met goede mensen/vrienden die allemaal gevarieerde kennis meebrengen.

Van te voren afspreken wat een ieder doet wanneer de SHTF. Misschien is dit het ideaalbeeld, maar waarschijnlijk noodzakelijk, want als de &^% de ventilator raakt dan is het te laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@chulodogo: Ik heb me een aantal jaren met zelfvoorzienend leven bezig gehouden en nagenoeg en bij iedere groep die ik trof, zat ook meteen een stevige spirituele kant, van de een of andere stroming. Hoogstens irritant, want ik ben voornamelijk pragmatisch ingesteld. Gezamelijk mediteren, diner en elke zaterdagmiddag verplicht aanwezig om de groep door te spreken (niet de praktische zaken, maar de verhoudingen onderling), pffft, daarom ben ik op geen van de projecten ingegaan. Heel herkenbaar dus, je ervaring. Gelukkig heb ik gemerkt dat het hier op preppers.nl heel anders kan. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit verhaal is ook interessant, bekijk het eens vanuit de andere kant, vanuit het oogpunt van een plunderaar:

 

 

 

http://www.survivalblog.com/2009/10/retreat_security_i_am_your_wor.html

 

Kan een heel lang verhaal beginnen hoe ik daar mee om ga, als ook mijn familie leden. Maar dat resulteert in een ban van een week.

Vergeet nooit dat de nacht mijn vriend is, en ik ben goed snachts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
Kan een heel lang verhaal beginnen hoe ik daar mee om ga, als ook mijn familie leden. Maar dat resulteert in een ban van een week.

Vergeet nooit dat de nacht mijn vriend is, en ik ben goed snachts.

 

Slechts een ban van een week?? Zit jij nou ook al in dat softe gedoe van heb uw vijanden lief en zo. Deze site heeft wel een heel slechte invloed op je. Je wordt hier nog eens een mens:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster
Dit verhaal is ook interessant, bekijk het eens vanuit de andere kant, vanuit het oogpunt van een plunderaar:

 

 

 

http://www.survivalblog.com/2009/10/retreat_security_i_am_your_wor.html

 

Stuk voor stuk opjagen als wild, en vervolgens je "looters" aan een boom achter laten (hoedanigheid gebruik je die ruime fantasie maar voor).

Dit ter waarschuwing, en dat werkt zeer effectief.

Taliban laten lichamen zonder hoofd achter, zelfde effect.

 

Zie het maar als het bordje: verboden voor onbevoegden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bushmaster
Slechts een ban van een week?? Zit jij nou ook al in dat softe gedoe van heb uw vijanden lief en zo. Deze site heeft wel een heel slechte invloed op je. Je wordt hier nog eens een mens:)

 

Dick, wordt jij gejaagd, of ben je een jager.

 

Ik bedoel maar.

 

Bush.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slechts een ban van een week?? Zit jij nou ook al in dat softe gedoe van heb uw vijanden lief en zo. Deze site heeft wel een heel slechte invloed op je. Je wordt hier nog eens een mens:)

 

Het eeuwige Dillema, geef ik hem een kusje met een bak noedels, of gaat de moestuin weer iets omhoog komen in het compost gedeelte

Link naar reactie
Delen op andere sites

@chulodogo: Ik heb me een aantal jaren met zelfvoorzienend leven bezig gehouden en nagenoeg en bij iedere groep die ik trof, zat ook meteen een stevige spirituele kant, van de een of andere stroming. Hoogstens irritant, want ik ben voornamelijk pragmatisch ingesteld. Gezamelijk mediteren, diner en elke zaterdagmiddag verplicht aanwezig om de groep door te spreken (niet de praktische zaken, maar de verhoudingen onderling), pffft, daarom ben ik op geen van de projecten ingegaan. Heel herkenbaar dus, je ervaring. Gelukkig heb ik gemerkt dat het hier op preppers.nl heel anders kan. :)

 

Ja man! leven in zon aardehuis bunker is zoo ontzettend gaaf! jammer dat het van die wappos aantrekt! het is zelfvoorzienend, super sterk enz enz, zoiets moet je met toffe mensen doen echt te vet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...