Ga naar inhoud
GENEGEERD

Katadyn Base camp waterton filter.


Boothuisje

Aanbevolen berichten

Beste preppers,

 

ik kwam vandaag iets tegen ( na het dagdromen over welke waterfilter ik ooit zal aanschaffen), wat mij erg interessant leek.

 

http://www.liff.nl/katadyn-base-camp-waterton-filter-maakt-verontreinigd-water-schoon-drinkwater-p-538.html

 

Dit is een waterton die tot 150.000 liter kan schoonmaken. Er past 10 liter water per keer in, en verwijdert alle bacteriën, deeltjes, et cetera.

Misschien niet iets om mee te nemen vanwege het gewicht en de grootte, maar perfect voor de bug-in.

 

Nadeel zoals aangegeven: na eerste gebruik wordt aanbevolen om de filters te vervangen.

 

Perfect voor een langdurige SHTF scenario, of toch een no-go vanwege de filters en de grootte?

 

Wat is jullie mening hierover? Enige ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb een Tulip waterfilter (32,50 euro), tamelijk handzaam maar je hebt voor de hevelwerking nog 2 emmers nodig. Voor één waterfilter krijgt een afrikaans gezin hetzelfde waterfilter. Ik heb het toen meteen gekocht want geld blijft altijd aan de strijkstok hangen. Ik vind het product niet duur en kennelijk is er dan nog financieële ruimte over voor hulp. Het keramisch element bevat nog zilver ionen (antiseptisch) en heeft ook een actieve kool-kern.

 

Wolf @vheeswijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deez: http://www.jamesfilter.com/british_berkefeld.htm

 

Ik denk vergelijkbaar aan de Katadyn Base camp, ik gebruik hem al jaren en het bevalt uistekend, staat op het aanrecht en je tapt gewoon uit het kraantje.

 

hiervoor had ik deez: http://www.katadyn.com/sgen/katadyn-products/products/katadynshopconnect/katadyn-wasserfilter-endurance-series-produkte/katadyn-camp/

 

Dat is dus ook 1 voor grotere hoeveelheden maar hij is wat makkelijker mee te nemen, bij ons hing hij meestal buiten aan de waterput.. nadeel is dat juist omdat je er mee gaat slepen het keramische filter in de zak kans heeft op breken.. Dat gebeurde ons dus ook, daarom zijn we op een tafelmodel overgestapt. Dat is een licht geval maar om mee te nemen in je BOB is het toch wel veel volume dus in dat geval kan je dan toch beter voor mijn 2e link gaan denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook kijken naar de Katadyn Siphon. Is in principe de Camp, maar dan zonder poeha. Tegen de tijd dat je hem nodig hebt pak je een emmer of ton en je monteerd het filter erin. Een goed (wellicht beter) alternatief voor de Siphon is de Sawyer SP191. Zelfde principe, betere filtering, en goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb thuis op de aanrecht de big berkey en als je thuis ben met medere mensen ,werk het perfect. ook heb ik de sawyer 4 liter, dat zijn twee stevige zakken van plastic, een vullen en ophangen, de andere van lager ophangen en het werk zonder toezicht. het is heel makelijk allerbei. ik vond de katadyn pomp systhem best zwaar om te gebruiken, zeker voor 5/6 mensen woordt jij het snel zat.en de lifestraw is prima voor een gezonde wolwassen voor een paar dagen.

ik vond de saywer een goede prijs kwaliteit .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...