Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Vraag en aanbod van diensten - preppers helpen preppers

Recommended Posts

N.a.v. http://preppers.nl/forum/threads/4441-preppen-knop-om-naar-survival

@Dr.Prepper @Mr. Gold Het worden lastige tijden. Zeker voor zzp ers. Kunnen we een rubriek maken preppers helpen preppers aan opdrachten?

Mooi idee! Is het voldoende als we in de categorie Marktplaats een subje hiervoor aanmaken?

Wat is een goede titel? Preppers helpen Preppers? Dienstverlening? ZZP Preppers? Roept u maar!

Nu lijkt het me ook mooi aspect (als daar behoefte aan is) als we hier ruilhandel bij promoten. Jij mijn bakkie installeren & uitleggen, ik jouw fiets repareren. Und so weiter.

Suggesties hier graag!

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Is er een dakdekker aanwezig? Ik heb nog krap 50 vierkante meter plat dak waar een laag overheen mag.

Ik heb een zwarte richtprijs van een medelandse dakdekker maar in dit kader zie ik ook een aanbod van een prepper zitten.

Lokatie is `goed` bereikbaar via A27 en A15,

Deze post delen

Gast Dick Berts

Een sub van Marktplaats lijkt me prima dr. Prepper. Bedankt voor je snelle reactie. "Help een Prepper ZZP er met een opdracht de crisis door", lijkt me helder, maar wellicht komen er nog betere voorstellen binnen.

Deze post delen

Mooi idee! Is het voldoende als we in de categorie Marktplaats een subje hiervoor aanmaken?

Wat is een goede titel? Preppers helpen Preppers? Dienstverlening? ZZP Preppers? Roept u maar!

Nu lijkt het me ook mooi aspect (als daar behoefte aan is) als we hier ruilhandel bij promoten. Jij mijn bakkie installeren & uitleggen, ik jouw fiets repareren. Und so weiter.

Suggesties hier graag!

Er bestaan al jaren (kleding) Swapparty's, dat principe kun je ook gebruiken. Ik zou het een Prepperswap noemen!

Ze gebruiken in Argentinie daarvoor zelfs een alternatief ruilmiddel. Hier in Nederland is deze al erg bekend, zoals de Local Exchange Trading System: de Lets zie bijv. http://www.strohalm.nl/onze-aanpak/ruilkring.html

In NL heb je ook al: http://www.swoppa.nl/ en http://www.ruilen.nl Dus een zelfde principe is idd erg handig!

Deze post delen

Suggesties hier graag!

Ik vind dit wel een heel mooi initiatief, en dan met name de ruilhandel,...

Zit zelf behoorlijk in de opdrachten, maar als ik ergens 'n gaatje vrij kan maken om een mede prepper van dienst te kunnen zijn zal ik dat zeker trachten te doen en als er zo een wisselwerking kan plaats vinden is dat zeker een prachtig doel, want iedereen is wel ergens goed, daar waar de ander dat niet is.

Deze post delen

Prepperswap klinkt super en dekt de lading.

Erg goed initiatief, een netwerk waarbij mensen elkaar kunnen helpen is de weg naar een betere wereld.

Deze post delen

Prepperswap klinkt super en dekt de lading.

Erg goed initiatief, een netwerk waarbij mensen elkaar kunnen helpen is de weg naar een betere wereld.

Bijvoorbeeld als volgt op te zetten, LET OP, DIT IS SLECHTS NOG EEN VOORSTEL/CONCEPT/IDEE:

"Wat is een PrepperSwap?

Letterlijk betekend Swap of Swop in het Engels: 'ruil', 'iets ruilen'. Dus het is een website en/of bijeenkomst waar je iets kunt ruilen. Het is vooral bekend in Amerika vanwege het ruilen van kleding. Het is ook nog eens milieuvriendelijk omdat je spullen recycled.

Heb je ook belang bij leuke preps of preppersdiensten, maar lijkt het je ook leuk om daarvoor niets te betalen? Zoek dan in je kasten, op zolder of in je schuur, naar handige (gebruiks)voorwerpen en ga die ruilen op de PreppersSwap van Preppers. Of biedt een dienst aan in ruil....

Wat kun je ruilen bij een PrepperSwap van Preppers.nl? Alle handige, nuttige, bruikbare voorwerpen en diensten.

Als je iets wilt gaan ruilen of een dienst wilt aanbieden krijg je hiervoor een aantal Prepperpunten, dit zijn spaarpunten. Je kunt die ook kopen voor een bedrag van € ... pst.

Wil je een dienst gebruiken of wil je graag iets hebben dan kun je met je eigen prepperpunten betalen..."

Deze post delen

Briljant. En wat een timing.

Dit kan natuurlijk op van alles van toepassing zijn.

Diensten, producten, leads. Netwerken in het algemeen.

Een uitbreiding van de Marktplaats lijkt mij in dit geval ook niet meer dan logisch. En makkelijk haalbaar.

Weer een stuk toegevoegde waarde aan deze geweldige site. Een combo van ruilen, gratis afhalen, marktplaats, jobnet, linkedin, dienstennet, met als rode draad: preppers.

Ik ben helemaal vóór. :) Het enige wat we dan nog missen is een dating-site. ;)

Titel? Wat mij betreft: Preppers voor preppers.

Daarna de onderverdeling: Producten, Diensten, etc.

Om er een 'punten/krediet systeem' bij te introduceren, ik weet het niet. Zelf ben ik niet zo van de weegschaaltjes. Als beide partijen er happy mee zijn, waarom er dan nog punten/krediet aan verbinden?

Nog afgezien van de administratie en de waardebepaling die daarvoor nodig zijn. Bovendien is het in mijn ogen een beetje het 'ouderwetse' denken.

Toevallig, of niet zo je wil, ben ik me met een maat van mij aan het oriënteren op het komende tekort aan technisch opgeleide mensen.

Maar liefst 63.000 de komende jaren in en rond Eindhoven, en minimaal zeker 170.000 de komende drie jaar in heel NL.

Dakdekkers (Yep, @jobs had het er al over), bankwerkers, storingmonteurs, noem het maar op.

Dat houd in dat we werknemers uit het buitenland moeten gaan halen, totdat er door allerlei op dit moment opstartende scholingsprojecten meer NL'ers aan het werk kunnen in de techniek.

(De afgelopen decennia hebben teveel mensen gekozen voor een beroep 'met schone handen', een PC auto en mob van de zaak. Het liefst in pak).

Een kans voor ons, omdat we bekend zijn met het Poolse aanbod. Toch, ik zou het geweldig vinden als ik met voorrang hier wat mensen aan werk cq. opdrachten kan helpen.

Een vraag en aanbod forum voor werk zou mij geweldig goed uitkomen.

Deze post delen

Gewoon de deal met elkaar sluiten. Voor geld, wederdiensten of wat dan ook.

Prepperpunten met een waarde.... Wie is de bank, hoe reken je af. erg omslachtig.

Super initiatief, helemaal van deze tijd!

Driehart

Deze post delen

Een superinitiatief!! Ik zou gaan voor ZZP preppers.

En prepperswab is een engelstalige term, ik zou gaan voor iets met het woord ruilmarkt erin, ruilmarkt voor preppers of zo. Dat lijkt me beter als zoekterm in google het gaat toch vooral om de Nederlandse markt.

Deze post delen

Dit is een leuk idee voor ons forum een plek om zaden te ruilen:

http://www.heirloomseedswap.com/

"Welcome to HeirloomSeedSwap.com the FREE Seed Exchange for Seed Savers Worldwide. This site is brought to you free of charge, so everybody can afford to share their seeds. We encourage you to trade your seeds, offer them for free, or you can offer them for sale. Help us get the word out. Let Everybody know they can swap their seeds here free. "

• Leuk 2

Deze post delen

Ik heb een vraag:

Wij hebben een grote partij open haard hout nodig, wie kan ons tips geven, hoe we daar zo goedkoop mogelijk aan kunnen komen, liefst in de buurt, dus Zeeland.

Groetjes Dree

Deze post delen

Gast Heksenboot
hahahahahahaha, nou, ja, die meubels zijn wel gratis, dus toch wel weer iets om te overwegen :D

Eikenhout is eikenhout, eikenhout is hout.... maar dat is het Limburgs Volkslied geloof ik, sorry. :D

Deze post delen

Gast Dick Berts

@Amazing Dree. Mijn buren van mijn vorige huis in Den Helder gingen altijd naar bepaalde plekken op het strand, waar regelmatig hout aanspoelt. Ze waren dit zo gewend, dat ze na een overplaatsing naar Curacao bij veertig graden per ongeluk nog met kachelhout liepen te sjouwen. Ik weet niet of je bij zee woont en dat moet je hier ook niet gaan vertellen, maar eventueel kan het een idee zijn, om dat soort plekjes op het strand alvast te gaan verkennen. Het scheelt veel geld. En de oogst kan heel rijk zijn. hg Dick.

Deze post delen

@Amazing Dree. Mijn buren van mijn vorige huis in Den Helder gingen altijd naar bepaalde plekken op het strand, waar regelmatig hout aanspoelt. Ze waren dit zo gewend, dat ze na een overplaatsing naar Curacao bij veertig graden per ongeluk nog met kachelhout liepen te sjouwen. Ik weet niet of je bij zee woont en dat moet je hier ook niet gaan vertellen, maar eventueel kan het een idee zijn, om dat soort plekjes op het strand alvast te gaan verkennen. Het scheelt veel geld. En de oogst kan heel rijk zijn. hg Dick.

Inderdaad, ook weer een goed idee, ga eens kijken !

Deze post delen

ik wil een muur laten metselen waardoor een kleine ruimte onstaat van ong 5 square metre.de ingang moet niet te zien zijn. de muur woord dan de buiten muur.dat is in een van mijn schuren , ik weet er niks van hoe en wat.wie kan metselen en daarna zijn bek houden. de klus wordt betaald.ik wil de ruimte gebruik als verborgen opslag als wij het huis verhuren en als wij weer in europa zouden woonen als paniek kamer.

Deze post delen

Ik heb een vraag:

Wij hebben een grote partij open haard hout nodig, wie kan ons tips geven, hoe we daar zo goedkoop mogelijk aan kunnen komen, liefst in de buurt, dus Zeeland.

Groetjes Dree

in hout handel hebben zij heel wat kleine stukken over, als je lief vraag, en dat lukt jij zeker, mag je het vaak gratis menemen.sommige vmbo oefenen met hout kloven met de leerlingen ,daar is vaak erg goedkoop. via marktplaats,vooral in de zomer heb je goede deals.have a hot night.

Deze post delen

in hout handel hebben zij heel wat kleine stukken over, als je lief vraag, en dat lukt jij zeker, mag je het vaak gratis menemen.sommige vmbo oefenen met hout kloven met de leerlingen ,daar is vaak erg goedkoop. via marktplaats,vooral in de zomer heb je goede deals.have a hot night.

Dank je, zijn weer een paar goede tips.

We raken hier al behoorlijk door het hout heen, tijd om achter nieuwe voorraad te zoeken !

Groetjes Dree

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...