Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppen - knop om naar survival


driehart

Aanbevolen berichten

Nu nog even een raar onderwerp voor de meeste denk ik.

Wij zijn nog in de gelukkige positie dat we meer of minder kunnen preppen en hamsteren.

 

Als ik zo om me heen kijk dan valt me op dat het toch in een rap tempo verslechterd.

Laatst kwam ik bij vrienden op bezoek. Beiden geen werk (zzp), geen vangnet en absoluut aan de grond.

Op dit moment worden ze geholpen door familie en vrienden om in ieder geval een dak boven hun hoofd te hebben en een prakkie te kunnen eten.

 

Ik krijg sterk de indruk dat meer mensen in een sneller tempo aan de grond komen en meteen in de survival modus moeten.

De mensen die nergens meer terecht kunnen, daar heb ik het echt mee te doen. De mensen die wel ergens terecht kunnen dat geeft me een warm gevoel.

 

Dus waar ik eigenlijk naar toe wil is het volgende.

 

De voorraad is berekend op het moment dat de SHTF.

Als je naar het financiele debacle kijkt bijvoorbeeld, maar dat kan ook anders zijn, dan zie je dat het processen zijn. Sommige sluipen er in anderen zijn zichtbaar van kwaad tot erger.

 

Stel je bent zzp-er, je hebt net genoeg werk om je vast lasten te betalen en je besluit om je voedselvoorraad aan te spreken omdat het legitiem is op dat moment.

Je voorraad wordt zo langzaam aan leeggegeten, zonder opnieuw te aanvullen.

 

Op het moment dat wellicht iedereen de broekriem aan moet trekken ben jij al de sjaak.

 

De meeste denken in events, terwijl ik denk dat we in ieder geval een zwaar proces vooraf krijgen.

 

Is iedereen daarop voorbereid?

Ik heb daarom nu toch (omdat ik nog niet kan oogsten uit mijn tuin om te hamsteren) besloten om extra te bufferen.

Om te beginnen een half jaar.

 

En nee, geen angst, maar gezond verstand omdat ik conclusies trek uit wat ik om me heen zie.

 

Driehart

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Nu nog even een raar onderwerp voor de meeste denk ik.

Wij zijn nog in de gelukkige positie dat we meer of minder kunnen preppen en hamsteren.

 

Als ik zo om me heen kijk dan valt me op dat het toch in een rap tempo verslechterd.

Laatst kwam ik bij vrienden op bezoek. Beiden geen werk (zzp), geen vangnet en absoluut aan de grond.

Op dit moment worden ze geholpen door familie en vrienden om in ieder geval een dak boven hun hoofd te hebben en een prakkie te kunnen eten.

 

Ik krijg sterk de indruk dat meer mensen in een sneller tempo aan de grond komen en meteen in de survival modus moeten.

De mensen die nergens meer terecht kunnen, daar heb ik het echt mee te doen. De mensen die wel ergens terecht kunnen dat geeft me een warm gevoel.

 

Dus waar ik eigenlijk naar toe wil is het volgende.

 

De voorraad is berekend op het moment dat de SHTF.

Als je naar het financiele debacle kijkt bijvoorbeeld, maar dat kan ook anders zijn, dan zie je dat het processen zijn. Sommige sluipen er in anderen zijn zichtbaar van kwaad tot erger.

 

Stel je bent zzp-er, je hebt net genoeg werk om je vast lasten te betalen en je besluit om je voedselvoorraad aan te spreken omdat het legitiem is op dat moment.

Je voorraad wordt zo langzaam aan leeggegeten, zonder opnieuw te aanvullen.

 

Op het moment dat wellicht iedereen de broekriem aan moet trekken ben jij al de sjaak.

 

De meeste denken in events, terwijl ik denk dat we in ieder geval een zwaar proces vooraf krijgen.

 

Is iedereen daarop voorbereid?

Ik heb daarom nu toch (omdat ik nog niet kan oogsten uit mijn tuin om te hamsteren) besloten om extra te bufferen.

Om te beginnen een half jaar.

 

En nee, geen angst, maar gezond verstand omdat ik conclusies trek uit wat ik om me heen zie.

 

Driehart

 

Ik zie exact hetzelfde als je er een alarmbel wekker op hebt gezet in je hoofd.

 

- De consumenten elektronica afdeling bij Philips compleet opgezegd, heb ik gewerkt..

- Zelf al eigenlijk 20 jaar langzaam erger zien worden in detachering, steeds kortere projecten, meer tijdelijke contracten,

okay ik zie dat beter omdat ik niet bij 1 werkgever gezeten heb 20 jaar, maar wel 20 of meer..

-Collega's die ik zie wegvallen omdat ze steeds vaker job hopten totdat ze ergens kwamen waar ze zich goed voelden en gelijk maar daar overgingen..

-De steeds grotere ontslaggolven..nu gewone vaste mensen, zie ik al 10 jaar met detacheerders..

 

-Steeds minder mensen met een volle kar de supermarkt uit. Zelden op dit moment, ik let er op! Alleen maar mandjes en als je daar op let, aller noodzakelijkst, groente en iets,

maar weinig tot geen vlees..en voor 1 dag..veel aanbieding..

-Vroeger zag ik veel mensen lopen met nieuwe kleding en schoenen aan, nu weinig, allemaal oude spijkerbroeken, verlopen en oude schoenen die kapotgedragen worden..

-Andere winkels, geen mensen die met 5 paar schoenen bij de kassa staan, maar veel kijkers geen kopers, en als kopen maar 1 paar en dan in de aanbieding.

-Alle media verhalen over armoede, de voedselbanken die een steeds grotere aanloop krijgen, ook hoger opgeleiden..weinig aanbod want bedrijven

kopen slimmer in om kosten te besparen..zodat ze niet meer met een overschot zitten..

 

-De steeds vreemdere verhalen over de toegenomen krankzinnigheid van mensen die op een station willekeurig vreemden met een mes bedreigen/neersteken..

Vroeger hoorde of zag je dit niet, er was nog een beetje respect..en dan zeg ik beetje..want kwam het wel in het nieuws?? Weet ik niet..maar dat het erger is zeker.

-De bezuinigingen op de gezondheidszorg..tandarts was vroger normaal. Nu zie je mensen beslissen wel of niet tandartsverzekering??

-De straatverkopers die steeds brutaler worden om je een abonnement aan te smeren want iedereen zegt ze op, te duur!!

-De toegenomen frugal living en natuurlijk leven bekeerden..

-Deverhalen over utistervende soorten..

 

-De politiek, vroeger was je PVDA en dat was het, en daar kon je trots op zijn, nu weet niemand niks meer, waar moet je op stemmen??

 

Nouja de lijst gaat maar door, ben ik de enige die het ziet??

 

Nee waarschijnlijk niet, maar daar zit hem de wreef, iedereen houdt zijn mond dicht, want iedereen is bang om met het kop boven het maaiveld

uit te komen, anders gaat ie eraf. En dat is een helaas harde waarheid, waar ik zelf persoonlijk maar al te hard achter ben gekomen..

Dan wordt je voorzichtig, want opschieten doe je er niks mee, maar je wilt niet veranderen, tenminste niet achter de voordeurstreep binnen..

 

Is het uiteindelijke resultaat dat je jezelf moet beschermen en een grey man wordt, maar dan is het doel ook bereikt, een volgende en makzame

kudde, en degenen die dit niet zijn te wijs om boven het maaiveld uit te komen, en onzichtbaar zijn, hence een perfecte maatschappij voor de

heersende elite..

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal geen raar onderwerp !

Ben ook bang dat dat realiteit wordt, dat je als je zonder werk komt, toch aan je voorraad gaat knagen.

Er komen steeds meer mensen zonder werk, denk dat er al veel stille armoede is, onder mensen die voorheen een goede baan hadden,

en ineens bijna niets meer te besteden hebben, omdat ze met een veel te dure hypotheek zitten bv.

 

Tuurlijk denken we ook in events, maar wat jij schetst is ook een event, alleen verloopt dat trager, dus ook opletten geblazen wat dat betreft,

en zullen we ons zeker moeten gaan richten op zelfvoorziening, en survival.

 

We zullen nog veel aan onze gepamperde houding moeten veranderen, waardoor we denken, het valt allemaal wel mee, komt wel goed.

Dat geld in ieder geval wel voor mij, moet nog zoveel leren, zoveel uitproberen, heb ik nog wel genoeg tijd.............

 

Maar nooit wanhopen, Hope for the best, zei mijn oma altijd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de langzaam groeiende armoede vind ik juist een van de meeste pausibel scenario.en in een deel van de wereld die al zo lang rijk is ,en weinig onderling solidariteit ken,zijn mensen slecht bewapen .ik ken mensen die van een huis van 1 1/2 milioen naar de zolder van opa zijn gegaan en ze zijn bos op de wereld en tot bijna niks in staat.

de groste armoed is misschien ,het echt niet wetten, geen soep van schillen kunnen maken, geen nieuwe trui breien van een oude, maar ook niet voor het mis ga ,bedenken dat je je kinderen op een kamer kan laten slapen ,je daan de drie andere kan verhuren, dat 2 gezinnen prima een huis kunnen delen.

zelf samen rijden na je werk vinden vele mensen ondenkbaar.

je kun eten van je preps bij nood ,daar zijn ze ook voor, maar je moet ook een manier vinden om zij steeds aan te vullen.met een kleine moestuin heb jij heel veel groenten. boeren halen alles machinal binnen, op de veld vind je massa aardappelen , er is zo veel van een mens kan doen om niet slachtoffer te zijn van zijn leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een beetje het nieuws om me heen volg, zie ik genoeg redenen om de voedselvoorraad fanatieker aan te vullen. En daar ben ik dan momenteel ook mee bezig.

De komende jaren zien het er economisch niet best uit, trek je conclusies. En dat is alleen nog maar de economie, er hoeft maar 1 x een ramp te komen en de schade

is niet te overzien. In de overheid heb ik dan weinig vertrouwen, NL is al langere tijd flink aan het bezuinigen op het leger. Vergis je niet , ik ben een enorme optimist maar ook een realist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de banken laat men niet omvallen bij de overheid. daarom word je langzaam aan gewoon blut gemaakt. en dan komt er een momentje dat je gewoon niks meer hebt omdat je leeggezogen bent. best triest. als het van de een op de andere dag was, kon je er nog wat mee. maar sluipender wijs hebbie het maar amper in de peiling. ik ben ook zzp-er, heb nog klein beetje werk maar hoe dit af gaat lopen kan ik niet overzien. als iemand nog wat electra werk heeft of gebruik van me wil maken als zzp-er..... een pm is altijd welkom. voorlopig heb ik nog wel wat spaarcentjes maar ik geef weinig meer uit, als alleen aan aanbiedingen en de boodschapjes van de week. en dan ook nog niet te gek met luxe artikelen. en als et systeem echt crasht, ik geloof niet in die moestuintjes en al wat daar bij komt. klinkt leuk maar daar ga je et echt niet mee redden. teveel ennemies en dieren en ziektes in je plantjes en je bent nergens. ik leef bij de dag, doe mn ding en probeer te genieten van de mensen en dingetjes om me heen. en met mn voorraadje hoop ik een tijdje te kunnen doen. en dat is het dan ook wel naar mijn smaak. anders moet je niet hier in NL blijven, veel te dicht bevolkt en als jij er nog goed uitziet en de rest niet dan volgt men je een paar daagies en je bent er ook geweest. tja, ik besef dat et wat pessimistisch is maar nu heb ik nog eten en daar doe ik het mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was okk zzp-er en had een florerend bedrijf in de bouw. Vanaf 2009 kwam ik vrijwel helemaal stil te liggen waardoor het heel snel achteruit ging.

Grote bedrijven die me eerst wekelijks belden voor opdrachten en.particulieren die hun.huis wilden verbouwen stagneerde helemaal en ook ik kwam thuis te zitten.

Spaargeld was er in een paar maanden doorheen....

 

De overheid heeft geen goed vangnet voor zzp-ers, dus sta je er dan helemaal alleen voor.

Ik had het geluk dat ik ook nog enige ervaring op andere gebieden heb en via via ben benaderd om wat anders te gaan doen. Maar ik kan me voorstellen dat als datgene wat je doet ook het enigste is wat je goed doet, dat het dan heel moeilijk is om wat anders te gaan doen.

 

Veel vrienden van me zitten nu thuis zonder werk. De bijstand in terwijl.de.rekeningen en schuldeisers veel meer van je eisen dan dat er binnen komt.

 

Daarom kan ik ook zo boos worden om mensen die zeggen dat de armoede hier mensen hun eigen schuld is.

Veel mensen kunnen er namelijk niks aan doen.

Ik had tussen de 5000,- en de 8000,- netto per maand. Ook had ik een leuke spaarrekening. Maar als je daar een jaar van moet.leven is het op.

Doordat je altijd goed verdiende had je ook een tweede auto, grote tv's en ja een mooie hypotheek!

Als dat alles wegvalt en je dus op survival modus terug moet vallen dan kom je niet overal zomaar van af.

Denk hierbij aan abbonementen en een dure hypotheek.

Eindstand is dat je schulden elke maand groter worden dan wat er binnenkomt.

Langzaam wordt je gek!!!

Nou heb ik zoals ik zei een alternatief gehad en heb ik mijn hoofd boven water kunnen houden, maar niet iedereen is zo fortuinlijk.

 

Dus mensen kap er eens mee met het roepen dat schulden maken de eigen schuld is.

Is misschien in veel gevallen waar voor mensen die al weinig geld hebben maar toch luxe willen leven, maar voor velen heeft het andere oorzaken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
de banken laat men niet omvallen bij de overheid. daarom word je langzaam aan gewoon blut gemaakt. en dan komt er een momentje dat je gewoon niks meer hebt omdat je leeggezogen bent. best triest. als het van de een op de andere dag was, kon je er nog wat mee. maar sluipender wijs hebbie het maar amper in de peiling. ik ben ook zzp-er, heb nog klein beetje werk maar hoe dit af gaat lopen kan ik niet overzien. als iemand nog wat electra werk heeft of gebruik van me wil maken als zzp-er..... een pm is altijd welkom. voorlopig heb ik nog wel wat spaarcentjes maar ik geef weinig meer uit, als alleen aan aanbiedingen en de boodschapjes van de week. en dan ook nog niet te gek met luxe artikelen. en als et systeem echt crasht, ik geloof niet in die moestuintjes en al wat daar bij komt. klinkt leuk maar daar ga je et echt niet mee redden. teveel ennemies en dieren en ziektes in je plantjes en je bent nergens. ik leef bij de dag, doe mn ding en probeer te genieten van de mensen en dingetjes om me heen. en met mn voorraadje hoop ik een tijdje te kunnen doen. en dat is het dan ook wel naar mijn smaak. anders moet je niet hier in NL blijven, veel te dicht bevolkt en als jij er nog goed uitziet en de rest niet dan volgt men je een paar daagies en je bent er ook geweest. tja, ik besef dat et wat pessimistisch is maar nu heb ik nog eten en daar doe ik het mee.

 

GEZOCHT: ELECTRA WERK VOOR PROPPERT.

 

Hangt de bedrading in je huis er bij als oude bami? Laat het renoveren. Dat is wel zo veilig. Die euro' s op de bank zijn straks toch waardeloos. En al wordt de crisis nog zo diep, de stroom wordt echt wel weer hersteld. Onze collega prepper Proppert kan als ZZP er wel wat opdrachten gebruiken. In de hoek waarin hij opereert vallen extreem harde klappen en daar kan hij niks aan doen. Ik ken Proppert niet, maar ik acht de kans dat je onder preppers een goede intelligente vakman aantreft groter dan in de schaapskudde. Bovendien moeten preppers elkaar helpen!

 

ELECTRA WERK?? BEL PROPPERT VOOR EEN SPECIALE PREPPER AANBIEDING.

 

(Dit is geen commerciele mededeling maar een stukje onderlinge preppers solidariteit. Eigen initiatief van DB zonder overleg met Proppert).

Link naar reactie
Delen op andere sites

GEZOCHT: ELECTRA WERK VOOR PROPPERT.

 

Hangt de bedrading in je huis er bij als oude bami? Laat het renoveren. Dat is wel zo veilig. Die euro' s op de bank zijn straks toch waardeloos. En al wordt de crisis nog zo diep, de stroom wordt echt wel weer hersteld. Onze collega prepper Proppert kan als ZZP er wel wat opdrachten gebruiken. In de hoek waarin hij opereert vallen extreem harde klappen en daar kan hij niks aan doen. Ik ken Proppert niet, maar ik acht de kans dat je onder preppers een goede intelligente vakman aantreft groter dan in de schaapskudde. Bovendien moeten preppers elkaar helpen!

 

ELECTRA WERK?? BEL PROPPERT VOOR EEN SPECIALE PREPPER AANBIEDING.

 

(Dit is geen commerciele mededeling maar een stukje onderlinge preppers solidariteit. Eigen initiatief van DB zonder overleg met Proppert).

 

Wat een top idee!!!

 

Zouden we hier niet een eigen stukje forum voor kunnen vrijmaken onde de kop: prepper helpt prepper!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, op zich geen verkeerd idee om een soort prikbord te hebben waarop je je aanbied of waar je mensen van af haalt. mits de prijzen eerlijk blijven natuurlijk. tuurlijk zak ik ook als er weinig is maar op een gegeven moment weet je ook niet meer hoe diep dat je moet gaan. et punt is dat werk voor onder de 30 epu ook wel een oostblok loontje word. en gelukkig heb ik dan nog de uitzicht op een servicemonteur baantje in de haven van Rotterdam, maar das ook niet vet. en ja, ik heb ook een aardige hypotheek (ook weer niet te gek gelukkig) en die zal opgehoest moeten worden. maargoed, ik probeer met te schikken en ben nog dankbaar voor wat ik wel mag hebben. tpunt is trouwens ook in deze tijd, werk hebben is 1, betaald krijgen is 2. daarom ben ik wat voorzichtiger met onbekende opdrachtgevers/klanten. iemand handig om een draadje op te zetten waarop vraag en aanbod samen kunnen komen? wel lastig trouwens met privacy.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf ben nu al 11 maand buiten dienst al zelfstandig wegens een ongeval .

De regeling in BE is anders dan in NLD .

Van de Belgische staat krijg ik 32 € per dag .

Een geluk dat ik een privé verzekering heb anders was het een groot probleem .

Ook een geluk dat ik al 35 jaar prepper ben en voor een groot deel onafhankelijk ben .

Maar toch moet je uw levenstijl aanpassen .

Cabrio verkocht

Een keer minder uit eten

En veel minder de kroeg in (kon ik ook niet zat in een rolwagen )

In nu eten mijn kippen minder brood want het word op gegeten tot de laatste snede .

Zo zijn er nog veel kleine dingen veranderd .

Te kort kom ik nog niet maar of ik ooit nog zal kunnen werken is de vraag .

Dus ik prepper mij extra .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Dr.Prepper @Mr. Gold Het worden lastige tijden. Zeker voor zzp ers. Kunnen we een rubriek maken preppers helpen preppers aan opdrachten? Zie hierboven. Privacy is m.i. helemaal geen punt. Geen probleem als goed voorbereide preppers elkaars identiteit kennen. Preppers gaan elkaar niet plunderen tijdens een crisis maar elkaar helpen en versterken. Je moet alleen zorgen dat je buurman niet weet dat je prepper bent. Allemaal prima oplosbaar wat mij betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dr.Prepper @Mr. Gold Het worden lastige tijden. Zeker voor zzp ers. Kunnen we een rubriek maken preppers helpen preppers aan opdrachten? Zie hierboven. Privacy is m.i. helemaal geen punt. Geen probleem als goed voorbereide preppers elkaars identiteit kennen. Preppers gaan elkaar niet plunderen tijdens een crisis maar elkaar helpen en versterken. Je moet alleen zorgen dat je buurman niet weet dat je prepper bent. Allemaal prima oplosbaar wat mij betreft.

 

Dit is een GEWELDIG initiatief. Als ik een klus heb dan gun ik die graag aan een mede-prepper! Ik ben absoluut voor een soort van zzp hoekje hier op de site!

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was okk zzp-er en had een florerend bedrijf in de bouw. Vanaf 2009 kwam ik vrijwel helemaal stil te liggen waardoor het heel snel achteruit ging.

Grote bedrijven die me eerst wekelijks belden voor opdrachten en.particulieren die hun.huis wilden verbouwen stagneerde helemaal en ook ik kwam thuis te zitten.

Spaargeld was er in een paar maanden doorheen....

 

De overheid heeft geen goed vangnet voor zzp-ers, dus sta je er dan helemaal alleen voor.

Ik had het geluk dat ik ook nog enige ervaring op andere gebieden heb en via via ben benaderd om wat anders te gaan doen. Maar ik kan me voorstellen dat als datgene wat je doet ook het enigste is wat je goed doet, dat het dan heel moeilijk is om wat anders te gaan doen.

 

Veel vrienden van me zitten nu thuis zonder werk. De bijstand in terwijl.de.rekeningen en schuldeisers veel meer van je eisen dan dat er binnen komt.

 

Daarom kan ik ook zo boos worden om mensen die zeggen dat de armoede hier mensen hun eigen schuld is.

Veel mensen kunnen er namelijk niks aan doen.

Ik had tussen de 5000,- en de 8000,- netto per maand. Ook had ik een leuke spaarrekening. Maar als je daar een jaar van moet.leven is het op.

Doordat je altijd goed verdiende had je ook een tweede auto, grote tv's en ja een mooie hypotheek!

Als dat alles wegvalt en je dus op survival modus terug moet vallen dan kom je niet overal zomaar van af.

Denk hierbij aan abbonementen en een dure hypotheek.

Eindstand is dat je schulden elke maand groter worden dan wat er binnenkomt.

Langzaam wordt je gek!!!

Nou heb ik zoals ik zei een alternatief gehad en heb ik mijn hoofd boven water kunnen houden, maar niet iedereen is zo fortuinlijk.

 

Dus mensen kap er eens mee met het roepen dat schulden maken de eigen schuld is.

Is misschien in veel gevallen waar voor mensen die al weinig geld hebben maar toch luxe willen leven, maar voor velen heeft het andere oorzaken!

 

En daar zijn we weer op een punt waar ik steeds op hamer en blijf hameren. Blijf initiatief nemen, wees vindingrijk, creatief en val niet in een slachtoffer rol, wees dynamisch, behulpzaam en positief.

Alles kan je afgepakt worden als je pech hebt, behalve mijn punten (eigenschappen) hierboven. Er zullen er nog wel meer zijn hoor...

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ZZP-ers willen oproepen, of ze niet al tijdig andere markten willen aanboren. Werk je in de bouw, en heb je VCA en ben je fit.. dan zijn er ook mogelijkheden om te werken in andere opkomende markten zoals het leveren van mangatwachten, safetyteams, industriele brandweer, ook is er voor technicie in de rope access, regelmatig werk. Ook in de offshore zoekt men regelmatig mensen.

 

Er is daar dringend behoefte aan flexibele inzetbare krachten..

 

Tijdig je dienstenpakket aanpassen en je richten op andere markten, maakt je juist als zzp-er flexibel en interessante voor diverse projecten. Ja ben je tegelzetter, en je wilt alleen tegelzetten, en je wilt bijvoorbeeld niet werken in de pipping, chemical industrie. Juist in 2013 zijn er een flink aantal grote stops in de industries, en dat weten we al ruim van te voren.. Dus tijdig je bakens verzetten onderscheid je van andere ZZP-ers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ZZP-ers willen oproepen, of ze niet al tijdig andere markten willen aanboren. Werk je in de bouw, en heb je VCA en ben je fit.. dan zijn er ook mogelijkheden om te werken in andere opkomende markten zoals het leveren van mangatwachten, safetyteams, industriele brandweer, ook is er voor technicie in de rope access, regelmatig werk. Ook in de offshore zoekt men regelmatig mensen.

 

Er is daar dringend behoefte aan flexibele inzetbare krachten..

 

Tijdig je dienstenpakket aanpassen en je richten op andere markten, maakt je juist als zzp-er flexibel en interessante voor diverse projecten. Ja ben je tegelzetter, en je wilt alleen tegelzetten, en je wilt bijvoorbeeld niet werken in de pipping, chemical industrie. Juist in 2013 zijn er een flink aantal grote stops in de industries, en dat weten we al ruim van te voren.. Dus tijdig je bakens verzetten onderscheid je van andere ZZP-ers..

 

 

heb je contacten en of andere info (websites?) voor de meeste van die vakken heb je gespecificeerde opleidingen nodig maar vooral ook contacten. ik heb liever een goed contactadres (visitekaartje) dan een dag werk. of wat je wil een week.

ik heb ook in die industrietak gezeten maar men gaat vooral voor polen en bulgaren, duitsers is mijn ervaring. daar is bijna niet tegenop te roeien. bij veel grotere bedrijven werkt men alleen nog met uitzendbureau of detacheerbureaus is mijn ervaring na een hoop bellen en mailen met vooral wat grotere bedrijven (25+ medewerkers)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je contacten en of andere info (websites?) voor de meeste van die vakken heb je gespecificeerde opleidingen nodig maar vooral ook contacten. ik heb liever een goed contactadres (visitekaartje) dan een dag werk. of wat je wil een week.

ik heb ook in die industrietak gezeten maar men gaat vooral voor polen en bulgaren, duitsers is mijn ervaring. daar is bijna niet tegenop te roeien. bij veel grotere bedrijven werkt men alleen nog met uitzendbureau of detacheerbureaus is mijn ervaring na een hoop bellen en mailen met vooral wat grotere bedrijven (25+ medewerkers)

Je krijgt een persoonlijke Message van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, op zich geen verkeerd idee om een soort prikbord te hebben waarop je je aanbied of waar je mensen van af haalt. mits de prijzen eerlijk blijven natuurlijk. tuurlijk zak ik ook als er weinig is maar op een gegeven moment weet je ook niet meer hoe diep dat je moet gaan. et punt is dat werk voor onder de 30 epu ook wel een oostblok loontje word. en gelukkig heb ik dan nog de uitzicht op een servicemonteur baantje in de haven van Rotterdam, maar das ook niet vet. en ja, ik heb ook een aardige hypotheek (ook weer niet te gek gelukkig) en die zal opgehoest moeten worden. maargoed, ik probeer met te schikken en ben nog dankbaar voor wat ik wel mag hebben. tpunt is trouwens ook in deze tijd, werk hebben is 1, betaald krijgen is 2. daarom ben ik wat voorzichtiger met onbekende opdrachtgevers/klanten. iemand handig om een draadje op te zetten waarop vraag en aanbod samen kunnen komen? wel lastig trouwens met privacy.....

Als jij in deze tijden nog 30 epu kan krijgen chapeau man!

Dat is met een 40 utige werkweek toch nog 1200,- minus belastingreserveringen hou je 800 eurootjes netto over per week!

Zolang je dit verdient zie ik nog geen problemen....

 

Oostblokkers verhuren zich tussen de 10 a 15.euro per uur. Tenzij er een detacheringsbureau tussenzit want die vragen tussen de 18.a 20. Btw verlegd uiteraard.

Ik snap niet waarom je in deze tijden vasthoudt aan die 30 epu. Van voor 2009 was alles mogelijk en kon je de hoogste tarieven vragen, maar dat warrn andere tijden. Voor 25 epu zit je ook nog steeds met een bovengemiddeld salaris...

En dat je dit aan bedrijven vraagt snap ik wel, maar voor jan met de pet die momenteel ook geen geld meer heeft?

Dan is het niet vreemd dat je zonder werk zit. Sorry dat ik het zeg...

 

Met.15 a 20 euro per uur.in deze tijden voor.een particulier is nog steeds extra geld in het laatje. En wie zegt dat je dat wit moet doen? Huppakee handje contantje zo je zakje in en weer een week te eten. Ja toch? Of niet dan?

 

Zware tijden vragen om andere maatregelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...