Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepper referendum over de EU.

Gast Powerbox
 Share

Moet Nederland uit de EU Stappen?  

42 leden hebben gestemd

1. 1. Moet Nederland uit de EU Stappen?

Recommended Posts

Voordat je in de pol stemt dat je in de EU wil blijven bekijk het volgende maar eens

In het verdrag van Lissabon staat dat, hoewel er formeel geen doodstraf in de EU meer wordt uitgevoerd, er van deze regel zal worden afgeweken bij “vijanden van de staat” in geval van oorlog, rellen en grote sociale onrust.

Hieronder de respectievelijke artikelen uit de Europese grondwet:

1. Artikel III-209 en III-210 (nr. 2 paragraaf b): de verlaging van minimum lonen

2. Artikel II-94, de Slotakte (Titel IV, artikel 34, uitleg) en artikel III-209 ontheffen de EU tot verplichtingen van sociale hulp. Ergo, verlaging van de sociale uitkeringen (en dus ook de AOW)

3. Dienstenrichtlijn 93/104: verhoging van de pensioensleeftijd

4. Dienstenrichtlijn 94/33: de mogelijkheid tot verlaging van de minimum leeftijd voor kinderarbeid naar 13 jaar.

De Eu heeft voor geen enkele stabiliteit gezorgd dan wel een oplossing voor de huidige problemen. Sterker, zij hebben de verhoudingen tussen de landen slechts verscherpt en de extremen in de politiek weer aangejaagd. Stoppen met dit experiment!

The-great-imitator.jpg.b1bf25dcf13306e94788e200b9053d00.jpg

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ben het in grote lijnen met OBL Rien eens, ook ik zou het prima redden zonder overheid. Echter, een soort van centraal overlegorgaan kan handig zijn om bijvoorbeeld zaken te regelen die verder gaan dan alleen jouw dorp of stad, bijvoorbeeld een snelweg, treinrails e.d. Behalve dat denk ik dat we prima in staat zijn om alles wat we nodig achten op lokaal niveau te regelen, of hooguit op provinciaal niveau.

De EU? Neeee, meteen uitstappen, ongeacht de kosten die daar bij komen. Als we blijven zitten worden de kosten nog veeeeeeel hoger.

Link naar reactie

Ik ben bang dat ik even niet helemaal begrijp wat preppen met de EU te maken heeft in deze context?

Mag ik niet meer preppen? Worden mijn eventuele voorraden in beslag genomen? Ben ik ineens een staats gevaarlijke burger?

Neemt niet weg dat ik het ook niet altijd eens ben met "de overheid"........

Link naar reactie

Gast Pretletter
Ik ben bang dat ik even niet helemaal begrijp wat preppen met de EU te maken heeft in deze context?

Mag ik niet meer preppen? Worden mijn eventuele voorraden in beslag genomen? Ben ik ineens een staats gevaarlijke burger?

Neemt niet weg dat ik het ook niet altijd eens ben met "de overheid"........

De EU heeft alles te maken met de Euro. En ik ben er vast van overtuigd dat die Euro vroeg of laat gaat vallen. Daarmee de economie tot een krakend stilstand brengend. Geen brandstof, dus geen vervoer, dus geen eten of drinken in de winkels etc.

Mag ik niet meer preppen? Nee wtshtf mag je waarschinlijk niet meer preppen (hamsterwet), maar dan ben je dus toch al te laat.

Worden mijn eventuele voorraden in beslag genomen? Ja die kans is goed aanwezig wtshtf (als ze weten dat je voorraden hebt natuurlijk ;) )

Ben ik ineens een staats gevaarlijke burger? Ja dan wel dus!

Link naar reactie

• 3 months later...
Gast ancestral-viking
De EU heeft alles te maken met de Euro. En ik ben er vast van overtuigd dat die Euro vroeg of laat gaat vallen. Daarmee de economie tot een krakend stilstand brengend. Geen brandstof, dus geen vervoer, dus geen eten of drinken in de winkels etc.

Mag ik niet meer preppen? Nee wtshtf mag je waarschinlijk niet meer preppen (hamsterwet), maar dan ben je dus toch al te laat.

Worden mijn eventuele voorraden in beslag genomen? Ja die kans is goed aanwezig wtshtf (als ze weten dat je voorraden hebt natuurlijk ;) )

Ben ik ineens een staats gevaarlijke burger? Ja dan wel dus!

ik denk dat er binnen 2 maanden geen zwerfkatten zwerfhonden stadsduiven etc meer rond huppelt.....:)

de moestuinen zullen geplunderd worden door de veganisten in het centrum die vergeten waren de tomaten te zaaien etc etc ..........

ik ben langzaam aan klaar om mijn oversteek te gaan maken .....finland i am comming soon....:)

Link naar reactie

Gast ancestral-viking
Misschien is het een idee om deze poll opnieuw te openen?? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de leden van preppers.nl er nu over denken.

Ik heb wel een vermoeden.. Maar zie het graag bevestigd;)

@Mr. Gold?

Mvg Dakhaas

goed plan Dakhaas ik ben ook benieuwd ,ik zou ook wel een poll willen zien over de kans op een revolutie/burgeroorlog in europa .......

alle ingredienten zijn ervoor aanwezig....zuurstof brandstof nu nog een vonkje .....wie gaat die reuze firestarter een mep geven?????

MVG A.V

Link naar reactie

Misschien is het een idee om deze poll opnieuw te openen??

Done!

PS 1: Ik heb JA gestemd, als de keus enkel is: De EU zoals hij nu is en wat hij dreigt te worden (politieke unie, oftewel EUSSR). Daar liefst zsm uit, want anders voorspel ik dat het uitloopt op oorlog. Gaat nooit werken. Welke inwoner van Europa zal ooit een president kiezen die uit een ander land komt en dus een andere taal spreekt? Zo simpel ligt het gewoon.

PS II: Ook relevant: de poll in draadje 'Minder macht naar de Europese Unie! Maar hoe?'

Link naar reactie

Het is prima om met andere landen afspraken te maken in de vorm van een verdrag.

Maar in jouw straat deel je toch ook niet je huishoud boekje met de buren? Waarom zou dat dan tussen verschillende landen wel werken?

Ik kan heel veel verzinnen en heel veel opschrijven, maar ik ga zou mijn nestje in, waar het op neer komt is dt ik weinig goeds verzinnen over de EU

Link naar reactie

De centralisering van macht, geld, overheid en noem maar op... Heeft ons niets goeds gebracht.

We zijn in een rap tempo meer vrijheid, geld, cultuur, veiligheid, solidariteit en het belangrijkste soevereiniteit kwijtgeraakt.

Ik vind het belangrijk dat het ons zelf en onze omgeving goed gaat, met repect voor de natuur en onze omgeving.

Mijn wereld (en ik ben veel over de hele wereld geweest voor zaken) is de laatste jaren een stuk kleiner geworden.

Het bevalt me prima.

Dus het roer mag om naar decentralisatie in de ruimste zin van het woord. Uit de Euro!

Driehart

Link naar reactie

De centralisering van macht, geld, overheid en noem maar op... Heeft ons niets goeds gebracht.

We zijn in een rap tempo meer vrijheid, geld, cultuur, veiligheid, solidariteit en het belangrijkste soevereiniteit kwijtgeraakt.

inderdaad....wat hebben we nou concreet aan de euro? Het is duur geld wat misbruikt wordt om zwakke landen en stuntelige, corrupte banken in stand te houden. Hee....misschien was dat ook wel het doel.....SSSSSTTT !!! niet verder vertellen hoor!

Link naar reactie

Gast ancestral-viking

goedemorgen :) na een paar uurtjes de ogen dicht gehad te hebben ......nu aan de koffie en het nieuws rtz rtl4 sbs6 etc etc gauw maar weer uitgezet en bakkie extra sterk gemaakt ik heb in de poll ja gestemd 100% ja! .......de situatie is onhoudbaar en was al heel lang onthoudbaar..........uiterste tht datum ver over tijd .......hoorde weer berichten over graaiende geldwolven in de zorg....ach ja graai maar een eind weg straks heb je er niks meer aan is de euro gelijk aan wc papier .......dusmensen wissel eens een briefje van 100 in briefjes van 5 kun je iedergeval de eerste paar dagen je kont afvegen :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...