Ga naar inhoud
GENEGEERD

Shop until you drop!!!


Preppy

Aanbevolen berichten

Een paar dagen geleden (na het lezen van de forum) had ik weer de kriebels gekregen om te gaan rond neuzen voor prep benodigheden.

 

Bij de Blokker heb ik een opslag-verzamel-zak gevonden die je kan leeg zuigen met een stofzuiger. Handig voor in je BOB om je kleren in te doen.

 

Bij de Kruidvat hebben ze een 2 pits electrische kookplaat voor 19.95. En voor 2.50 een zakje zaadjes met grond om voor te kiemen. Zowel basilicum, tijm en peterselie. Leuk om mee te oefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Een paar dagen geleden (na het lezen van de forum) had ik weer de kriebels gekregen om te gaan rond neuzen voor prep benodigheden.

 

Bij de Blokker heb ik een opslag-verzamel-zak gevonden die je kan leeg zuigen met een stofzuiger. Handig voor in je BOB om je kleren in te doen.

 

Bij de Kruidvat hebben ze een 2 pits electrische kookplaat voor 19.95. En voor 2.50 een zakje zaadjes met grond om voor te kiemen. Zowel basilicum, tijm en peterselie. Leuk om mee te oefenen.

 

ik snap alle aankopen behalve die 2 pits electrische kookplaat?? of je moet er iemand de hersens mee in willen slaan. ik denk niet dat er veel stroom zal wezen in shtf.

nee dan ging ik liever voor de 1 pits gasstel bij de kijkshop met gasbusjes voor cheapo.

correct me if i,m wrong.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien wel een leuk topic waar je laatste aankoop kan showen..

 

heb vandaag een beugelzaag en een ouderwetse trekzaag.

 

Dat is er al: PREPPERS DAGBOEK (ideeën linkjes en tips)

 

En eigenlijk in meervoud, want deze: Wat verzamelen we allemaal om te preppen? kan daar ook voor dienen.

 

Gefeliciteerd met je aankopen overigens. Wellicht heb je ook interesse in de Sawvivor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn laatste aankopen waren:

 

4 fietsstuurtasjes voor het beter indelen van mijn bug out tassen.

daar komen nog wel 11 tasjes bij denk ik,

waarom fietsstuurtasjes?? omdat die handig zijn dikwandig maar zacht, spatwaterdicht lichtgewicht, cheapo en er zit een transparante kaarthouder flap voor waar ik mijn inhoudslijst van die betreffende tas tussen kan schuiven.

wat doe ik er zoal in??

-een medische tas met allerlei bandages,pleisters,jodiums,alcohol etc etc

-een hygiene tas met kam,spiegel,tandpasta,floss,tandenborstels,zeep,creme voor droge huid en eczeem ofzo etc etc

-een vistas met allerlei molentjes en voorgemaakte lijnen etc etc

-een waterfiltertas met waterfilter,reservefilters, koffiezeefjes, ontsmettingstabletten etc etc

-een kleinkledingtas met sokken,ondergoed, sjaal,handschoenen etc

-een fasteners tas met tapes,touw,koord,ijzerdraad,koperdraad,spijkers,schroeven etc etc.

-een tas met batterijen,zaklampen,zakradio etc etc

-een tas met diverse klein gereedschap zoals tangetjes en schroevendraaiers.

en nog wat andere tassen toegewezen aan een bepaald gebied van overleving.

 

waarom doe ik dit? omdat het 1 grote chaos is in mijn tassen anders, en ik denk dat als ik in bijvoorbeeld een donker bos eerst nog moet gaan grabbelen in mijn bob dat dat niet erg handig is.

ook is het via de inhoudsopgave die ik erop ga schuiven duidelijk wat er in zit maar ook als ik wat moet vervangen ik dit makkelijker kan doen, dan eerst door mijn tassen te moeten grabbelen tussen de grotere kledingstukken etc.

 

puur efficientie voor mij dus.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tip DP ga ik ook doen. Nooit aan een fietstas gedacht. Misschien nog een idee om een rode voor je EHBO zodat je die gelijk kan pakken.

 

En wat betreft die 2 pits: ik was er van uit gegaan voor de prepper die alternatieve stroom voorziening heeft zoals zonne- en/of wind energie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tip DP ga ik ook doen. Nooit aan een fietstas gedacht. Misschien nog een idee om een rode voor je EHBO zodat je die gelijk kan pakken.

 

En wat betreft die 2 pits: ik was er van uit gegaan voor de prepper die alternatieve stroom voorziening heeft zoals zonne- en/of wind energie.

 

ik bedoel zoiets ongeveer he. liefst zo goedkoop mogelijk omdat er toch nog een tas omheen zit hoeft het allemaal niet zo sjiek de friemel te zijn.

http://www.fietstas-online.nl/index.php/stuurfietstas/basil-mali-stuurtas-zwart.html

mijn ehbo tas wordt al geregeld dat wordt een careplus proffessional kit. knalrood en zeer compleet.

de medische stuurtas is als grote aanvulling bedoeld daarop, grotere hoeveelheden pleisters/bandages en grotere flesjes rubbing alcohol en betadine maar ook bijvoorbeeld mijn surgical kit en tandartskit zit erin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

bij formido hebben ze momenteel opvouwbare water jerrycans voor € 5,-

kan 15 liter in.

zag ik in hun leaflet staan, dus ik heb er maar 1 bijgekocht(had er al 2 van elk 10 liter)

ook mobiele toilet,de vloeistoffen ervoor en nog wat meer artikelen die me niet verkeerd leken.

 

voorts heb ik nog

-5 stuurtassen erbij gekocht

-15 paar sokken

-zooitje pijnstillers, betadine en sterilon

-tubes tandpasta,,tandenborstels,diverse flossdraad,tandenstokers,etc etc

-een roestvrijstalen steakset met 6 messen en 6 vorken waarbij ik specifiek heb gelet of het lemmet doorliep in het heft(en dat doet het volledig):)

vorig jaar had ik al 4 roestvrijstalen bbqsetjes aangeschaft voor met name de spiesjes en vleesklemmen.

onmisbaar of je nu in het wild of in je eigen tuin staat te koken. dus dat leek me een zinvolle aanvulling.

 

volgende aankopen waarschijnlijk:

-3 careplus ehbo proffessional kits

-3 careplus sterile kits

-3 dental kits

-3 blarenverzorgingskit

-3 teek en andere beten kits

-2 extra waterfilters met 4 reservefilters

-zooitje bdu broeken,dikke winterjas,t-shirts(long and shortsleeve),ondergoed,col-sweaters,thermo-ondergoed,thermo-trui,colletjes,thermo-handschoenen,

-100 liter zibro fuel voor mijn kachel(de prijzen zullen nog flink omhoog gaan in september vermoed ik)

-extra spirituskookstel

-extra gaskookstel

etc etc

 

 

 

en voor de fun dus niet voor preps(je moet jezelf ook leuke dingen gunnen inplaats van alleen maar te preppen) :o

omdat ik graag voor hobby schiet koop ik een knikloop gasveerbuks erbij, die gasveren zijn ideaal veel stiller,rustiger,vrijwel geen terugstoot meer,en vooral geen ellende meer met slappe of gebroken veren of zwaar onderhoud

gewoon met ragertje loop schoonmaken en inspuiten met olie en klaar.:D

weinig bewegende delen die kapot kunnen gaan dus ideaal voor mij, want ik schiet liever alsdat ik het ding uit elkaar moet trekken:o.

maargoed ieder zijn meug.

en er zal ook nog wel een koffertje bijgekocht worden om hem netjes in te stoppen.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij formido hebben ze momenteel opvouwbare water jerrycans voor € 5,-

kan 15 liter in.

zag ik in hun leaflet staan, dus ik heb er maar 1 bijgekocht(had er al 2 van elk 10 liter)

ook mobiele toilet,de vloeistoffen ervoor en nog wat meer artikelen die me niet verkeerd leken.

 

voorts heb ik nog

-5 stuurtassen erbij gekocht

-15 paar sokken

-zooitje pijnstillers, betadine en sterilon

-tubes tandpasta,,tandenborstels,diverse flossdraad,tandenstokers,etc etc

-een roestvrijstalen steakset met 6 messen en 6 vorken waarbij ik specifiek heb gelet of het lemmet doorliep in het heft(en dat doet het volledig):)

vorig jaar had ik al 4 roestvrijstalen bbqsetjes aangeschaft voor met name de spiesjes en vleesklemmen.

onmisbaar of je nu in het wild of in je eigen tuin staat te koken. dus dat leek me een zinvolle aanvulling.

 

volgende aankopen waarschijnlijk:

-3 careplus ehbo proffessional kits

-3 careplus sterile kits

-3 dental kits

-3 blarenverzorgingskit

-3 teek en andere beten kits

-2 extra waterfilters met 4 reservefilters

-zooitje bdu broeken,dikke winterjas,t-shirts(long and shortsleeve),ondergoed,col-sweaters,thermo-ondergoed,thermo-trui,colletjes,thermo-handschoenen,

-100 liter zibro fuel voor mijn kachel(de prijzen zullen nog flink omhoog gaan in september vermoed ik)

-extra spirituskookstel

-extra gaskookstel

etc etc

 

 

 

en voor de fun dus niet voor preps(je moet jezelf ook leuke dingen gunnen inplaats van alleen maar te preppen) :o

omdat ik graag voor hobby schiet koop ik een knikloop gasveerbuks erbij, die gasveren zijn ideaal veel stiller,rustiger,vrijwel geen terugstoot meer,en vooral geen ellende meer met slappe of gebroken veren of zwaar onderhoud

gewoon met ragertje loop schoonmaken en inspuiten met olie en klaar.:D

weinig bewegende delen die kapot kunnen gaan dus ideaal voor mij, want ik schiet liever alsdat ik het ding uit elkaar moet trekken:o.

maargoed ieder zijn meug.

en er zal ook nog wel een koffertje bijgekocht worden om hem netjes in te stoppen.:)

 

waar haal jij je bdu's ? ik bestel ze meestal bij de country store aar zijn ze 20 euro en heb je 2 varianten licht gewicht en versterkt., ik neem meestal de laatste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoel zoiets ongeveer he. liefst zo goedkoop mogelijk omdat er toch nog een tas omheen zit hoeft het allemaal niet zo sjiek de friemel te zijn.

http://www.fietstas-online.nl/index.php/stuurfietstas/basil-mali-stuurtas-zwart.html

mijn ehbo tas wordt al geregeld dat wordt een careplus proffessional kit. knalrood en zeer compleet.

de medische stuurtas is als grote aanvulling bedoeld daarop, grotere hoeveelheden pleisters/bandages en grotere flesjes rubbing alcohol en betadine maar ook bijvoorbeeld mijn surgical kit en tandartskit zit erin

 

Ik heb zelf een BASIL fietstas, wordt al meer dan een jaar gebruikt voor woon-werk, elke dag, ook als het regent, ook als het vriest. Prima ding, kwaliteit blijft goed.

Enige reden om een duurdere tas aan te schaffen (Ortlieb, Vaude of zo) zou zijn omdat die beter waterdicht zijn, maar je kan natuurlijk ook je spullen in een vuilniszak pakken en daarna in de tas proppen als het echt hard regent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar haal jij je bdu's ? ik bestel ze meestal bij de country store aar zijn ze 20 euro en heb je 2 varianten licht gewicht en versterkt., ik neem meestal de laatste.

Goede vraag, wil ik ook wel weten.

 

Ik haal ze meestal van Fosco voor 18E bij een dump ten noorden van Amsterdam

Link naar reactie
Delen op andere sites

benscore en 20 euro inderdaad

ook van fostex.

ook heb ik de verstevigde werkbroek variant.

 

prima broeken, zitten lekker, zijn sterk, en je kunt er veel van in een tas stoppen zonder aanmerkelijk meer gewicht te hebben.

ik ga ze vacuum sealen en dan in mijn bobs stoppen.

je kunt wel 1 broek meenemen maar als op gegeven moment alles plakt en kleeft dan ben je blij als je een verschoning hebt en je vieze broek kunt uitspoelen en drogen zonder in je onderbroek te wachten bij het vuur tot ie droog is.:)

groot voordeel vind ik ook de diversiteit in kleuren, je kunt diverse outfits samenstellen, zwart,grijs,navy,groen ,citycamo,bos camo, nachtcamo etc, kan handig zijn misschien.

voor iedere 35 euro heb je een broek en een tshirt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

benscore was eerder toch dump2000? bij de koopgoot? en schuin tegen over die stripboek winkel?

 

net even gekeken en deze zijn inderdaad ook van fostex, maar ik kan ze alleen in het zwart,groen,dpm en coyote vinden.

daarnaast heb ik ook nog een paar bdu's in marpat en acu.

 

de marpat en acu bdu's is het echte spul uit de states, maar de fostex broeken drogen wel sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Blokker heb ik een opslag-verzamel-zak gevonden die je kan leeg zuigen met een stofzuiger. Handig voor in je BOB om je kleren in te doen..

 

Ik heb ook van die zakken maar dan alleen met klemmetjes, dus geen stofzuiger nodig. Alleen vullen, oprollen en dan het schuifje steeds verder dicht doen tot de lucht eruit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...