Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

CMFC1988

Referendum over de EU.

Moet Nederland in of uit de EU stappen  

16 leden hebben gestemd

1. 1. Moet Nederland in of uit de EU stappen

• Ja
      12
    • Nee
      3
    • Geen mening
      1

Recommended Posts

Omdat het niet zo goed gaat me de EU ben ik benieuwd, wat jullie er van vinden als aan ons de keus wordt gemaakt.

Of wij mogen bepalen of wij in de EU willen blijven, of natuurlijk eruit willen stappen.

Daarom dit topic met de bijhorende poll, je mag je toelichten in het topic zelf !

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast der_obergefreiter

ik zie geen poll , maar ik zeg : deruut , en zo vlot mogelijk.

Deze post delen

Gast der_obergefreiter

ooohw, gaat over Brussel, dus komt met aangepaste traagheid ;)

Deze post delen

Gast Powerbox

Moet ik nou in of uit of ja of nee zeggen?

Poll

Uit de eu:

Ja

Nee

Deze post delen

Ik vind het beide geen aantrekkelijke keuzes. Beide keuzes zitten namelijk verbonden aan het huidige politieke systeem en daar ben ik wel een beetje klaar mee. Ik stem voor het alternatief! O nee, dat is er (nog) niet. Maar gaat er wel komen naar mijn idee en dat gaat dan meer over samen eerlijk delen en werkelijk in contact met elkaar. Jij doet iets voor mij omdat je er goed in bent en het leuk vind om te doen, ik doe iets voor jou omdat ik je aardig vind en graag een bijdrage lever. Meer vanuit inspiratie zeg maar. We hebben miljoenen jaren zonder € of $ geleefd, dat was niet perfect maar wel meer in balans.

Uch! :cool:

Deze post delen

Ehhhhhhhhhhhh.............. in of uit de EU stappen? We zitten er dus al in, we kunnen er alleen nog maar uit stappen. En JA, dat moeten we doen, en wel gisteren.!

Pas ff je vraag aan, dit is wel erg krom.

"Moet Nederland uit de EU stappen": ja / nee

Deze post delen

Gast Powerbox

Voordat je in de pol stemt dat je in de EU wil blijven bekijk het volgende maar eens

In het verdrag van Lissabon staat dat, hoewel er formeel geen doodstraf in de EU meer wordt uitgevoerd, er van deze regel zal worden afgeweken bij “vijanden van de staat” in geval van oorlog, rellen en grote sociale onrust.

Hieronder de respectievelijke artikelen uit de Europese grondwet:

1. Artikel III-209 en III-210 (nr. 2 paragraaf b): de verlaging van minimum lonen

2. Artikel II-94, de Slotakte (Titel IV, artikel 34, uitleg) en artikel III-209 ontheffen de EU tot verplichtingen van sociale hulp. Ergo, verlaging van de sociale uitkeringen (en dus ook de AOW)

3. Dienstenrichtlijn 93/104: verhoging van de pensioensleeftijd

4. Dienstenrichtlijn 94/33: de mogelijkheid tot verlaging van de minimum leeftijd voor kinderarbeid naar 13 jaar.

De Eu heeft voor geen enkele stabiliteit gezorgd dan wel een oplossing voor de huidige problemen. Sterker, zij hebben de verhoudingen tussen de landen slechts verscherpt en de extremen in de politiek weer aangejaagd. Stoppen met dit experiment!

Deze post delen

Voordat je in de EU blijven stemt.

Bekijk dit dat maar eens!

In het verdrag van Lissabon staat dat, hoewel er formeel geen doodstraf in de EU meer wordt uitgevoerd, er van deze regel zal worden afgeweken bij “vijanden van de staat” in geval van oorlog, rellen en grote sociale onrust.

Hieronder de respectievelijke artikelen uit de Europese grondwet:

1. Artikel III-209 en III-210 (nr. 2 paragraaf b): de verlaging van minimum lonen

2. Artikel II-94, de Slotakte (Titel IV, artikel 34, uitleg) en artikel III-209 ontheffen de EU tot verplichtingen van sociale hulp. Ergo, verlaging van de sociale uitkeringen (en dus ook de AOW)

3. Dienstenrichtlijn 93/104: verhoging van de pensioensleeftijd

4. Dienstenrichtlijn 94/33: de mogelijkheid tot verlaging van de minimum leeftijd voor kinderarbeid naar 13 jaar.

De Eu heeft voor geen enkele stabiliteit gezorgd dan wel een oplossing voor de huidige problemen. Sterker, zij hebben de verhoudingen tussen de landen slechts verscherpt en de extremen in de politiek weer aangejaagd. Stoppen met dit experiment!

OMG!! Thanks voor deze info. Wanneer de tijd aanbreekt dat 'ze' zich op deze regels gaan beroepen... I'll be under the radar! (Hopelijk) samen met een groepje mensen die het anders willen.

Deze post delen

Gast Powerbox
OMG!! Thanks voor deze info. Wanneer de tijd aanbreekt dat 'ze' zich op deze regels gaan beroepen... I'll be under the radar! (Hopelijk) samen met een groepje mensen die het anders willen.

Dit zullen ze je niet vertellen,maar de regels zijn al in werking gestelt.

Nivilleren,pensioen verlagen,verlaging van de sociale uitkeringen dit is allemaal aan de gang!

Deze post delen

ehhh ik ga ervan uit dat de bedoeling is dat je ja stemt voor uit de EU en Nee voor blijven in de EU.

Zo heb ik gestemd natuurlijk.

Nou ik ben voor decentralisatie, het omgekeerde van wat de afgelopen tijd is geweest.

Eu = einde oefening wat mij betreft.

Nederland = voor nationalisten

ik ben een wereldburger, maar belangrijk vind ik mijn omgeving en iedereen die me dierbaar is. Daar ga ik voor, de rest gaat maar lekker de baas spelen of machthebber spelletjes doen.

Ik ben een helpende hand en ken handen die mij helpen als het nodig is op een specifiek gebied.

En wat geld betreft. Heel eenvoudig. beginnen met het IJslandse model.

Driehart

Deze post delen

Gast IsaBo
Owjah mijn excuus ik zie het nu pas, kan de vraag alleen niet aanpassen :confused: @Nonkel_Ries Zo kan ik zien hoe jullie er over denken ;)

Hoe zie je dat? Het is geen open poll.

Deze post delen

Hoe zie je dat? Het is geen open poll.

Kan het wel zien als ik overstap naar een andere modus, maar wou juist niemand belasten met de uitspraak.

Dus daarom heb ik het anoniem gedaan ;)

Deze post delen

Gast Powerbox

Aangezien deze poll een beetje onduidelijk is heb ik een nieuwe gemaakt ;)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...