Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vertrouw jij er op dat de Nederlandse regering ons Nederlanders op tijd waarschuwd?

Gast Riesie
 Share

Recommended Posts

Het zal wel weer helemaal aan mij liggen, maar ik bemerk een trent in de informatie die wij in Nederland krijgen voorgeschoteld.

In het buitenland wordt men, in mijn beleving vele malen beter voorgelicht in de ontwikkelingen die spelen in en rond lands grenzen.

Hier grote koppen in de kranten van regeringsleiders die ons “helpen" en toespreken om te matigen en bewust te zijn op mogelijk nieuwe bezuinigingen.

Maar geen woord over de ellende, en mogelijke ongein die ons misschien wel boven het hoofd hangt.

Toch benieuwd naar het Preppers antwoord op mijn vraag:

in hoeverre vertrouw je de Nederlandse regering erin dat wij Nederlanders op tijd worden gewaarschuwd als het fout zou moeten gaan.

En niet reageren om je gal te spugen, dat doe ik al genoeg, maar graag je oprechte mening in de mate van vertrouwen die je hebt in de informatievoorziening in deze vraagstelling.

Ries

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast Dick Berts

Er is maar een aspect aan onze regering waar ik het diepste vertrouwen in heb; dat het een stelletje oer stomme schapen zijn, die alleen maar achterelkaar aan kunnen lopen. Met mijn welgemeende excuses aan schapen en schapenhouders voor deze diepe belediging.

Link naar reactie

Er is maar een aspect aan onze regering waar ik het diepste vertrouwen in heb; dat het een stelletje oer stomme schapen zijn, die alleen maar achterelkaar aan kunnen lopen. Met mijn welgemeende excuses aan schapen en schapenhouders voor deze diepe belediging.

Zelfs mijn schapen zijn zo stom niet. Die rennen van de bomen weg als het bliksemt, en zorgen er altijd voor dat alle leden van de kudde, ook de zwakkeren, altijd samen, warm en veilig zijn. En zij waarschuwen direct bij dreigend gevaar. Excuses aanvaard ;)

Link naar reactie

Je mag er zo eentje bij mij komen halen voor zo'n goed doel ;)

Dan maken we die minister president!!;)

@Riesie mijn vertrouwen in de nederlandse regeging is -100 .. helemaal nada, nieks, we gaan alleen maar verder de verdoemenis in..

Wij zijn grotendeels afhankelijk van reuters.. en daarop nog een censuur van onze regering.. !! Wij zijn de laatste die horen hoe laat het is.. tenminste waar het de regering betreft..

@Dick Berts.. ben banger voor de scheeples.. ja meneer rutte .. oh nee meneer samson.. doe maar hoor.. ga gerust je gang..

land stemt in referendum tegen.. wat doen we .. we doen t lekker toch..

Tijd dat niet de plankjes voor de hoofdjes weggaan maar de schuttingen!!

keep on prepping..

xxbirgittexx

Link naar reactie

Om paniek te voorkomen zal de overheid altijd terughoudend zijn.

Net als bij brand, dikke zwarte rookwolken, maar geen gevaarlijke stoffen, nu, zelfs als ik een slecht houtvuurtje stook, komen er zeer kwalijke dampen vanaf.

De overheid altijd proberen het volk te sussen, kalm te houden, omdat ze weten dat ze eigenlijk, als 't echt fout gaat, niet zoveel kunnen beginnen.

Vertrouwen, absoluut niet dus. We hebben de laatste jaren een aantal mooie voorbeelden gezien, waarbij financiele belangen zwaarder wegen dat het belang van de burger.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Het lijkt hier wel een site van onverbeterlijke optimisten tegen beter weten in. Vertrouwen in de regering nul? Vertrouwen in die kliek is een mega getal zo hoog als alle schulden ter wereld bij elkaar opgeteld en dan met een vette min ervoor!

Link naar reactie

Het lijkt hier wel een site van onverbeterlijke optimisten tegen beter weten in. Vertrouwen nul? Vertrouwen is een mega getal zo hoog als alle schulden ter wereld bij elkaar opgeteld en dan met een vette min ervoor!

Toen ik nog gewoon voor hareMaje aan het werk was. Kan ik zeggen dat ik een van de meest optimistische mensen was in ons clubje. Echter door schade en schande wel heel achterdochtig geworden naar onze regering, want iemand iets beloven en vervolgens niet nakomen maakt je al snel onbetrouwbaar. En dat is precies wat ze doen, veel bla-bla, en dan precies het tegenovergestelde doen. En op veel topics kom ik het tegen, geen vertrouwen, angst, onwetendheid, vragen en nog eens vragen.

En die schulden, ach die betalen wij Nederlandertjes met veel gebrom en geknars gewoon terug Dick.

Ries.

Link naar reactie

Gast Pretletter

Ik vertrouw ze voor geen meter, en ga net als powerbox zsm dit land verlaten.

Ow ja, als ik hoor in de media dat "er geen gevaar is voor de volksgezondheid" dan weet ik zeker dat er stront aan de knikker is.

Link naar reactie

Ze hebben wel NL-Alert ingevoerd, dat is een begin... En ze werken aan de efficiëntie en effectiviteit van de meldkamer voor een betere communicatie tussen burgers en hulpverlening:

Minister Opstelten: "Ten derde is het belangrijk dat

de communicatie tussen burgers en hulpverleners, en tussen hulpverleners onderling, goed

verloopt. Zo kan aan burgers snel en adequaat hulp worden geboden. Hierbij spelen 1-1-2,

C2000 en de meldkamer een centrale rol. De meldkamer van de toekomst zal efficiënter en

effectiever worden ingericht. Totdat de meldkamer van de toekomst werkelijkheid is, wordt

stevig ingezet op verbetering van het proces 1-1-2 en C2000. Hierbij worden de uitkomsten

en aanbevelingen van recente en nog komende scherpe inspectierapporten over dit onderwerp

meegenomen. Opkomsttijden bepalen de snelheid van hulpverlening. Met name voor de

opkomsttijden bij de brandweer bestaat veel aandacht, en zorg.".

Mevrouw Berndsen-Jansen (D66): "Communicatie is natuurlijk buitengewoon belangrijk. Als de helft van het Nederlandse publiek met iPhones werkt, waar NL-Alert niet op werkt, dan is het geen betrouwbaar systeem bij crises en calamiteiten."

Minister Opstelten: "Onze inschatting is dat we eind 2014 op 90% zitten."

Het streven is natuurlijk 100%, maar tot eind 2014 is het dus handig om een andere mobiel te hebben dan een I-Phone wil je tijdig geinformeerd worden.

Bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-205651.pdf

Link naar reactie

Om paniek te voorkomen zal de overheid altijd terughoudend zijn.

Net als bij brand, dikke zwarte rookwolken, maar geen gevaarlijke stoffen, nu, zelfs als ik een slecht houtvuurtje stook, komen er zeer kwalijke dampen vanaf.

De overheid altijd proberen het volk te sussen, kalm te houden, omdat ze weten dat ze eigenlijk, als 't echt fout gaat, niet zoveel kunnen beginnen.

Vertrouwen, absoluut niet dus. We hebben de laatste jaren een aantal mooie voorbeelden gezien, waarbij financiele belangen zwaarder wegen dat het belang van de burger.

Zoals vandaag met SNS REAAL.... Gelukkig zag iedereen die wel aankomen en kon tijdig actie ondernemen.

Link naar reactie

Ik vind het nu zo zielig dat kameraad Marx Rutte overal de schuld van krijgt, het is de schuld van het kapitaal

[ATTACH=CONFIG]2875[/ATTACH]

Maar weer effe het alternatieve nieuws lezen

Deutsche Bank in problemen door onverwacht miljardenverlies - Ex-IMF hoofdeconoom waarschuwt voor supercalamiteit Europees bankensysteem

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...