Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Yoyo

Persconferentie, SNS genationaliseerd

Recommended Posts

08:30 uur: persconferentie Dijsselbloem over SNS

01 februari 2013 7:14

Waarschijnlijk wordt er om 08:30 uur duidelijkheid gegeven over de toekomst van het noodlijdende SNS Reaal. Minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem en toezichthouder Jan Sijbrand van De Nederlandsche Bank geven een persconferentie op het ministerie.

In de loop van 2012 werd duidelijk dat SNS Reaal gered moest worden. De bank hoopt een gedwongen nationalisatie te voorkomen en was de afgelopen tijd met verschillende partijen in onderhandeling over een overname.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/economie/)/components/actueel/rtlnieuws/2013/02_februari/01/economie/persconferentie-dijsselbloem-over-sns-reaal.xml

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast Powerbox

Ik denk eerder dat wij weer onze portomonee mogen trekken.

De volgende bezuinigings ronde komt er aan.

Deze post delen

Gast Dick Berts
Ik denk eerder dat wij weer onze portomonee mogen trekken.

De volgende bezuinigings ronde komt er aan.

Altijd al een ras optimist geweest die Powerbox. Hij schrijft dat wij onze portemonnee mogen trekken. Ik denk dat onze portemonnee getrokken wordt.

Deze post delen

Zit al te kijken op RTLZ. Was te verwachten en goed moment om het te doen vanuit de overheid om rust te bewaren. Dat het een tijdelijke oplossing is mag duidelijk zijn en wat voor grote gevolgen dit gaat hebben voor ons burgers zullen we later wel zien als de lijken uit de kast komen.

Deze post delen

Zozo, weer een bank omgesodemieterd, en weer een groepje bankiers stinkend rijk geworden door gokken, blunderen en stelen, nu dus op uw kosten. Rekent u even mee?

Men verwacht 3,7 miljard! nodig te hebben om de shit bij SNS weer op orde te krijgen, dat mag U betalen.

3.700.000.000 : 16.000.000 = 231,25

Dat mag U dus betalen, via de belastingen, of u nu wilt of niet. Oja, wacht, U mag nog veel meer betalen, want we hebben natuurlijk wel rond de 16 miljoen inwoners hier, maar lang geen 16 miljoen belastingbetalers. Doet bovenstaande dus maar x2. Dank u.

Ik pleit voor de doodstraf voor deze bankiers, en het inleveren van al hun persoonlijke bezittingen ten gunste van ons, de belastingbetaler.

Deze post delen

De problematische vastgoedtak wordt afgescheiden van SNS Reaal. De operatie zal de Nederlandse overheid 3,7 miljard euro kosten. Deze kosten bestaan uit 2,2 miljard euro aan nieuwe kapitaalinjecties, 0,8 miljard euro als afschrijving van de eerdere steun, en 0,7 miljard euro voor het op afstand plaatsen van het vastgoed. Daarnaast verschaft de staat 1,1 miljard euro aan leningen en 5 miljard euro aan garanties.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/1572158/2013/02/01/Nederland-nationaliseert-bank-SNS-Reaal.dhtml

Dat wordt dus nu al 3,7 + 1,1 + 5 = 9,8 miljard

+ wat er verder nog aan lijken uit de kast rolt....

Deze post delen

En ze zeggen op het journaal gewoon dat het de schuld is van de mensen die hun geld van de bank haalden ..............:p

• Leuk 1

Deze post delen

Gast IsaBo
En ze zeggen op het journaal gewoon dat het de schuld is van de mensen die hun geld van de bank haalden ..............:p

Hey, tis nie my sguld. :(

Deze post delen

Ja mooi he!? Krijgt u er al een schuldgevoel van?

Moet je eens de definitie van een bank opzoeken. Het was ooit zo dat het gewoon een groot gebouw was, waar je je centjes naartoe kon brengen om ze veilig op te laten slaan. Als je dan dus weer je centjes wilde hebben konden ze dat gewoon uit het laatje trekken en klaar. Maarja, toen kwamen de huidige bankiers / politici om de hoek kijken die wel van een piramidespelletje hielden.

Kortom, het is volledig de schuld van de bankiers.

Deze post delen

Gast Dick Berts

De AEX gaat omhoog naar aanleiding van het goede nieuws over de nationalisatie van SNS Reaal. De wereld is een krankzinnigen gesticht aan het worden.

Deze post delen

De AEX gaat omhoog naar aanleiding van het goede nieuws over de nationalisatie van SNS Reaal. De wereld is een krankzinnigen gesticht aan het worden.

De aandelenhandel is in mijn ogen altijd al een overspannen bedoening geweest, waar op de waan van de dag en op elke gril gereageerd wordt.

Deze post delen

De bank is gered.. De directie naar huisgestuurd, de aandeelhouders zijn hun geld kwijt, ook de obligatie-houders, andere banken moeten mee betalen. De rekeninghouders houden nog hun geld. de belastgingbetaler mag weer opdraaien..

Er komen vast nog meer lijken in uit de kast..

Deze post delen

Wanneer worden die bankiers nu eens aangepakt als criminelen, ik kan niet wachten.

We moeten gewoon een lijst maken met foute bankiers (dus bijna allemaal) en die bekendmaken, kijken of ze dat leuk vinden.

Deze post delen

@Dick Berts,

Dat heet propaganda.

Leuk zijn de eerste reacties van de presentatoren op bijv. RTZ. Dat bevat nog emotie en er wordt dan nog wel eens wat uitgeflapt..

In de uitzendingen erna zie je die scherpe kantjes eraf gaan en door correctie (van hogerhand waarschijnlijk).

Dit is een dominosteentje van het dominoparcour wat we in 2008 hebben zien afgaan.

Zoals elke goed bouwer zou doen, worden veiligheden ingebouwd om het hele parcour niet per ongeluk in één keer af te laten gaan.

Ik denk dat de dominostenen nu zo groot zijn geworden dat de veiligheden er niet meer tegen bestand zijn.

We zullen zien...

Driehart

Deze post delen

Mega belangen verstrengeling tussen banken en verzekeraars.

Ik hoor net dat de twee nieuwe topmannen van SNS topfuncties hebben gehad in de verzekeringswereld en één ervan ook bij de ABN-Amro......

Ik vraag me meteen af wat er met de premies gaat gebeuren de komende maanden.

Ze zullen wel weer komen met ineens meer inbraken, branden, diefstallen en ziektekosten..

Zo doorzichtig allemaal...

Driehart

Deze post delen

En deze bankier was wel een hele erge... de toenmalige nieuwe topman wilde " meedoen met de grote jongens" terwijl hij niet wist wat hij aan het doen was als nieuweling in de vastgoedmarkt.. maarja je mag gokken met andermans geld he...... grrrrr.

Deze post delen

Gast der_obergefreiter
Een lijst van mensen welke fout waren tijdens de crediet crisis.. hmm

;-)

eerst plukken , dan scheren , dan pek en veren

Deze post delen

Gast Dick Berts

Heleen van Royen spant een kort geding aan tegen De Telegraaf omdat deze krant heeft geschreven, dat ze sex had met het vriendje van haar dochter. Off topic? Dat is toch hoopgevend nieuws? Ik probeer de moed er een beetje in te houden :(

Deze post delen

Gast der_obergefreiter

ik ken d'r dochter ook niet ;) en de moeder alleen van premiere van kinderfilm waar ik in gefigureerd heb . zal me ook niet veel helpen :(

Deze post delen

Wanneer worden die bankiers nu eens aangepakt als criminelen, ik kan niet wachten. We moeten gewoon een lijst maken met foute bankiers (dus bijna allemaal) en die bekendmaken, kijken of ze dat leuk vinden

Een lijst van mensen welke fout waren tijdens de crediet crisis.. hmm

;-)

Modbreak: is al gemodereerd

Deze post delen

Houd hier eens snel mee op, dit soort praktijken zijn een schande.

Dat een bedrijf door de overheid 'gered' wordt is ook schande, dat zo'n bedrijf er een potje van gemaakt heeft is ook een schande. Vraag is wat erger is, en hoe het op te lossen.

Deze post delen

Dat een bedrijf door de overheid 'gered' wordt is ook schande, dat zo'n bedrijf er een potje van gemaakt heeft is ook een schande. Vraag is wat erger is, en hoe het op te lossen.

Soms vraag ik me af waar menselijkheid nog is. Hoe kun je nu deze posts inhoudelijk goed gaan praten. Het is geen wedstrijdje wat erger is dus wie er recht heeft op wraak. Deze praktijken hebben zowel daders als slachtoffers na de oorlog nog lang gekweld. Tevens is het oproepen tot geweld en mishandeling. Erg jammer dit

• Leuk 1

Deze post delen

Soms vraag ik me af waar menselijkheid nog is. Hoe kun je nu deze posts inhoudelijk goed gaan praten. Het is geen wedstrijdje wat erger is dus wie er recht heeft op wraak. Deze praktijken hebben zowel daders als slachtoffers na de oorlog nog lang gekweld. Tevens is het oproepen tot geweld en mishandeling. Erg jammer dit

Mag ik hieruit opmaken dat je vindt dat daders niet gestraft ("gekweld") hoeven te worden? Ik ben het met je eens dat oproepen tot geweld niet goed is, maar vraag me af wat dan wel de oplossing is.

Deze post delen

Gast der_obergefreiter

als het gaat om mensen die willens en wetens de maatschappij ontwrichten, mijn bestaan en de toekomst van mijn nageslacht in gevaar brengen , is mijn medemenselijkheid zwaar tanende . en ja, helaas heet ik geen Jehova of Boedha en is het toekeren van mijn andere wang niet mijn sterkste karaktertrek . niets menselijks is mij vreemd , al koester ik het niet .

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...